Αναδυόμενες Tεχνολογίες

Για rebound, αλλά το 2024, ετοιμάζεται η αγορά συσκευών AR/VR

apple-ar-vr-headset

Μια πτωτική χρονιά θα είναι για τις συσκευές επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας (AR/VR) το 2023, αν και η αγορά ετοιμάζεται για rebound από το 2024. Οι πωλήσεις ακουστικών επαυξημένης πραγματικότητας και εικονικής πραγματικότητας (AR/VR), παγκοσμίως, μειώθηκαν για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο το 2ο τρίμηνο του 2023.

Για την ακρίβεια, ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε σε ετήσια βάση κατά 44,6%, σύμφωνα με σε νέα δεδομένα από το Worldwide Quarterly Augmented and Virtual Reality Headset Tracker της International Data Corporation (IDC). Η καθοδική πίεση από την παγκόσμια οικονομία περιόρισε τη ζήτηση, ενώ ο αρνητικός αντίκτυπος μιας αύξησης της τιμής στα δημοφιλή ακουστικά της κατηγορίας φρέναρε την ανάπτυξη στην αγορά.

Η υποτονικότητα του κλάδου δεν αποτελεί έκπληξη για τους αναλυτές, δεδομένης της οικονομικής ύφεσης και της μικρής δεξαμενής προμηθευτών για ακουστικά AR και VR. Στην πραγματικότητα, οι όγκοι του 2023 αναμένεται να είναι μόλις ελαφρώς υψηλότεροι από το 2017, με 8,5 εκατ. ακουστικά να πωλούνται φέτος διεθνώς.

Ανάκαμψη από το 2024

Ωστόσο, πολλά έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια, καθώς τα αυτόνομα ακουστικά είχαν σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 57,5%. “Τα τελευταία χρόνια, η Meta και η Qualcomm έχουν βελτιώσει ριζικά το τοπίο του AR/VR, επιτρέποντας στη βιομηχανία να προχωρήσει πέρα από την απλή εικονική πραγματικότητα, ανοίγοντας τον δρόμο για παιχνίδια VR και πολλές περιπτώσεις εταιρικής χρήσης”, αναφέρει η IDC.

“Καθώς η Sony μαζί με την MediaTek και την Apple έχουν μπει στην αγορά, ανοίγουν τον δρόμο για εμπειρίες επόμενης γενιάς, οδηγώντας ενδεχομένως τις τεχνολογίες AR και VR σε μαζικότερη υιοθέτηση”, σχολιάζουν οι αναλυτές της εταιρείας.

Ενώ το 2023 θα είναι άλλη μια χρονιά πτώσης για τις αποστολές ακουστικών AR/VR, η IDC προβλέπει ότι η αγορά θα ανακάμψει το 2024, με τις πωλήσεις να αυξάνονται σε ποσοστό της τάξης του 47% σε ετήσια βάση, χάρη στις νέες συσκευές από Meta και ByteDance, την εισαγωγή του Vision Pro της Apple και την αυξανόμενη παρουσία μικρότερων εταιρειών.

Μέχρι το 2027, η αγορά αναμένεται να φτάσει τα 30,3 εκατ. μονάδες παγκοσμίως.

“Η αγορά AR/VR βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο της σύντομης ιστορίας της. Η είσοδος της Apple το επόμενο έτος θα εντείνει την προσοχή σε μια μικρή αγορά, αλλά θα αναγκάσει και άλλες εταιρείες να ανταγωνιστούν με διαφορετικούς τρόπους”, σχολιάζει η IDC.

Οι κατασκευαστές

Η θέση της Meta ως ηγέτης της αγοράς δεν έχει αλλάξει, καθώς η εταιρεία κατείχε μερίδιο αγοράς 50,2% κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου του 2024. Ωστόσο, η εταιρεία αντιμετωπίζει μια πρόκληση από τη Sony (27,1% μερίδιο αγοράς) και την ByteDance (μερίδιο 9,6%), καθεμία από τις οποίες κέρδισε μερίδιο το 2ο τρίμηνο του 2023.

Την πρώτη πεντάδα των κορυφαίων κατασκευαστών συσκευών VR/AR συμπλήρωσε η Xreal (πρώην Nreal) και η DPVR, καθεμία από τις οποίες είχε μερίδιο ελαφρώς μεγαλύτερο από 2%, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της IDC.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα