Αναδυόμενες Tεχνολογίες

Σημαντική ανάπτυξη αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά AR/VR το 2024

virtual-reality

Σημαντική ανάπτυξη αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά AR/VR το 2024, καθώς, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δαπάνες για επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα (AR/VR) θα φτάσουν τα $4,8 δισ. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οδηγό Δαπανών AR/VR της IDC, οι δαπάνες για επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα θα καταγράψουν μέσο σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 21,9% τα επόμενα πέντε χρόνια, φτάνοντας τα $10,2 δισ. το 2028.

Η μεγαλύτερη από την αναμενόμενη ανάπτυξη οφείλεται στην αύξηση των δαπανών για VR μετά την κυκλοφορία νέων συσκευών στην ευρωπαϊκή αγορά. “Οι ευρωπαϊκοί οργανισμοί αναγνωρίζουν τη σημασία των τεχνολογιών AR/VR στο ταξίδι τους προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Η πρόοδος επιταχύνεται, αλλά ένα διευρυνόμενο χάσμα δεξιοτήτων δημιουργεί εμπόδια στον μετασχηματισμό”, λέει η Barbora Pavlikova, αναλύτρια ερευνών της IDC Data and Analytics, για την Ευρώπη.

Οι δαπάνες για επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα (AR/VR) θα φτάσουν τα $4,8 δισ. το 2024

“Δεδομένης της τρέχουσας γήρανσης του πληθυσμού, της χαμηλής διαθεσιμότητας ταλέντων και της έλλειψης απαραίτητων νέων δεξιοτήτων, το AR/VR προσφέρει μια εξαιρετική ευκαιρία στις εταιρείες να γεφυρώσουν το χάσμα δεξιοτήτων αυξάνοντας τις πρωτοβουλίες reskilling και upskilling μέσω μιας αποτελεσματικής και καθηλωτικής εκπαίδευσης, που μπορούν να προσφέρουν”, τονίζει η IDC.

Που θα αυξηθούν οι δαπάνες

Η μεταποίηση θα είναι ο κλάδος με τις υψηλότερες δαπάνες στην αγορά AR. Το AR βοηθά στη βελτιστοποίηση των διαδικασιών σε όλη την αλυσίδα αξίας και υποστηρίζει την αποδοτικότητα χρόνου και κόστους, επιτρέποντας την οπτικοποίηση και τον εξορθολογισμό σύνθετων εννοιών σε πραγματικό χρόνο και παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες.

Η υγειονομική περίθαλψη θα δει την ταχύτερη μεσοπρόθεσμη ανάπτυξη των δαπανών AR, με 22,7% πενταετή CAGR. Οι ευρωπαϊκοί οργανισμοί υγειονομικής περίθαλψης συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στις επενδύσεις στην καινοτομία, συμπεριλαμβανομένων των διασυνδεδεμένων χώρων εργασίας και της επέκτασης της εικονικής περίθαλψης και της τηλε-υγείας.

Αντικατοπτρίζοντας τη δημοτικότητα του AR στον χώρο των κατασκευών, το AR στη συντήρηση κτιρίων θα είναι ο βασικός τομέας χρήσης στον κλάδο, ενώ, την ίδια στιγμή, ο τομέας της εκπαίδευσης προβλέπεται να έχει το υψηλότερο CAGR έως το 2028. “Καθώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός συνεχίζει να διαμορφώνει νέους ρόλους εργασίας και να αλλάζει τις απαιτούμενες δεξιότητες, η εκπαίδευση γίνεται κρίσιμο εργαλείο μετασχηματισμού”, αναφέρει η IDC.

Όσον αφορά την εικονική πραγματικότητα, το λιανικό εμπόριο θα παραμείνει ο μεγαλύτερος κλάδος όσον αφορά τις δαπάνες, αντιπροσωπεύοντας το 17,8% των συνολικών δαπανών B2B για VR. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η ενσωμάτωση VR στο λιανικό εμπόριο έφερε επανάσταση στις εμπειρίες αγορών των πελατών και επιτάχυνε τις επενδύσεις σε VR. Τέλος, ο κλάδος των τραπεζών θα καταγράψει την ταχύτερη αύξηση των δαπανών VR κατά την πενταετή περίοδο πρόβλεψης.

“Οι πρόσφατες εκδόσεις των Apple Vision Pro, Meta Quest 3 και Bigscreen Beyond, θα ωθήσουν περαιτέρω τις δαπάνες στο VR, με αποτέλεσμα όλοι οι κλάδοι να αναμένουν διψήφιο πενταετές CAGR. Η εκπαίδευση θα παραμείνει η μεγαλύτερη περίπτωση χρήσης για VR.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα