Στον αέρα από χθες η νέα πλατφόρμα axiologisi.ypes.gov.gr

Σε λειτουργία τέθηκε από χθες, Τρίτη 6 Μαΐου 2025, η πλατφόρμα axiologisi.ypes.gov.gr, που δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να αξιολογούν ηλεκτρονικά τις υπηρεσίες φορέων της Δημόσιας Διοίκησης. Για πρώτη φορά στην ιστορία της Δημόσιας Διοίκησης, οι πολίτες μπορούν να εκφράσουν την ικανοποίησή τους ή τις παρατηρήσεις τους για τις υπηρεσίες της Κεντρικής Κυβέρνησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης μέσω ενός ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, που περιλαμβάνει περίπου 50 ερωτήσεις και καλύπτει σχεδόν 45 υπηρεσίες και φορείς.
Η πρόσβαση στην πλατφόρμα γίνεται είτε απευθείας στο axiologisi.ypes.gov.gr, είτε μέσω του gov.gr, με χρήση κωδικών TaxisNet για την εξασφάλιση της μοναδικότητας κάθε υποβολής. Επιπλέον, όσοι έχουν εγκαταστήσει το Gov.gr Wallet και έχουν αποδεχτεί την ηλεκτρονική επικοινωνία με φορείς της Δημόσιας Διοίκησης, λαμβάνουν ειδοποίηση με τον σχετικό σύνδεσμο.
Οι πολίτες αξιολογούν τις δημόσιες υπηρεσίες μέσω της πλατφόρμας και προτείνουν υπηρεσίες που θα ήθελαν να ψηφιοποιηθούν
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου οι Υπουργοί Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος, και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, το ερωτηματολόγιο αξιολογεί υπηρεσίες της Κεντρικής Κυβέρνησης, όπως η ΑΑΔΕ, ο e-ΕΦΚΑ, η ΔΥΠΑ, το Κτηματολόγιο, η αστική συγκοινωνία, η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και υπηρεσίες του gov.gr.
Επίσης, αξιολογεί υπηρεσίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως η κατάσταση οδικού δικτύου, η καθαριότητα, οι παιδικές χαρές, ο ηλεκτροφωτισμός, οι χώροι στάθμευσης, οι υποδομές για άτομα με αναπηρία, οι υπηρεσίες δόμησης, η ανακύκλωση, οι παιδικοί σταθμοί, τα σχολικά κτήρια, τα ΚΑΠΗ, η δημοτική συγκοινωνία και άλλα.
Οι πολίτες μπορούν, επίσης, να αναφέρουν ποιες υπηρεσίες επισκέφθηκαν πρόσφατα, να υποβάλουν παρατηρήσεις και να προτείνουν υπηρεσίες, που θα ήθελαν να ψηφιοποιηθούν. Για υπηρεσίες με εξυπηρέτηση πρόσωπο με πρόσωπο, όπως τα ΚΕΠ, σχεδιάζεται συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου που αποστέλλεται μετά την επίσκεψη.
Συχνότητα
Η έρευνα θα διενεργείται δύο φορές ετησίως, την περίοδο Απριλίου-Μαΐου και Οκτωβρίου-Νοεμβρίου, ενώ τα αποτελέσματα θα αναρτώνται ανωνυμοποιημένα και ομαδοποιημένα στην πλατφόρμα, προσβάσιμα σε όλους τους πολίτες. Η ανάλυση θα γίνεται σε πολλαπλά επίπεδα, όπως ανά φορέα, υπηρεσία, γεωγραφική περιοχή και ηλικιακή ομάδα.
Ο Υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, τόνισε ότι η αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες “αποτελεί κλειδί για τον εκσυγχρονισμό του Δημοσίου και την εξάλειψη των δυσλειτουργιών που ταλαιπωρούν τους πολίτες”. Από την πλευρά του, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, επισήμανε ότι με αυτήν την πρωτοβουλία “το Δημόσιο τίθεται στην κρίση των πολιτών, οι οποίοι γίνονται ενεργοί συμμέτοχοι στη βελτίωση των υπηρεσιών”.
Διαδικασία
Οι ενήλικες Έλληνες πολίτες και μόνιμοι κάτοικοι, εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, μπορούν να εισέλθουν στην πλατφόρμα είτε απευθείας είτε μέσω του gov.gr, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς TaxisNet για να διασφαλιστεί η μοναδικότητα κάθε αξιολόγησης.
Η διαδικασία περιλαμβάνει τη συμπλήρωση ενός δομημένου ερωτηματολογίου περίπου 50 ερωτήσεων, που απαιτεί κατά μέσο όρο 7 λεπτά και αξιολογεί τις υπηρεσίες σε κλίμακα από 1 έως 10, με το 1 να σημαίνει “καθόλου ικανοποιημένος/η” και το 10 “απόλυτα ικανοποιημένος/η”.