Έρευνες - Μελέτες

Οι εταιρείες, που επενδύουν στο ανθρώπινο δυναμικό, αυξάνουν τα έσοδά τους 2,2 φορές ταχύτερα

peoplestat

Η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό κεφαλαιοποιείται και μάλιστα άμεσα, καθώς οι επιχειρήσεις, που επενδύουν στο προσωπικό διευρύνουν τα έσοδα τους, κατά 2,2 φορές ταχύτερα από τις υπόλοιπες. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις, που δίνουν βαρύτητα στις δεξιότητες του προσωπικού είναι σε θέση να διευρύνουν τα κέρδη τους 1,5 φορές γρηγορότερα σε σχέση με εκείνες που δεν εφαρμόζουν αντίστοιχες πολιτικές.

Oι επιχειρήσεις – “talent magnets” διευρύνουν τα κέρδη τους 1,5 φορές γρηγορότερα από τις “talent laggards”Η παραπάνω εκτίμηση προκύπτει από έρευνα της Boston Consulting Group, η οποία μετρά ένα νέο δείκτη τον “Global Leadership and Talent Index” (GLTI) και την επίδραση του στις επιχειρήσεις. Τα αποτελέσματα του GLTI προκύπτουν από την αξιολόγηση ενός δείγματος 1.260 εταιρειών από 85 χώρες ανά τον κόσμο και τις επιδόσεις τους σε θέματα ηγεσίας (leadership) και διαχείρισης ταλέντων (talent management).

Οι επιχειρήσεις διακρίνονται σε έξι επίπεδα, ανάλογα με την ωριμότητά τους, σε θέματα ηγεσίας και διαχείρισης ταλέντου. Στην κορυφή της διαβάθμισης βρίσκονται οι εταιρείες, που εφαρμόζουν τις καλύτερες πρακτικές σε θέματα leadership και talent management, και αποκαλούνται “μαγνήτες ταλέντων” (talent magnets). Στη βάση της διαβάθμισης τοποθετούνται οι εταιρείες, που ασχολούνται ελάχιστα με τις παραπάνω πρακτικές και ονομάζονται “talent laggards”.

“Talent magnets”
Η έρευνα της Boston Consulting Group  διαπιστώνει ότι οι εταιρείες “talent magnets” διευρύνουν τα έσοδά τους 2,2 φορές ταχύτερα από τις τις επιχειρήσεις – “talent laggards” και ταυτόχρονα αυξάνουν τα κέρδη τους κατά 1,5 φορά γρηγορότερα. Όπως σημειώνουν οι συντάκτες της μελέτης, οι διαφορές στη δυνατότητα μεγέθυνσης εσόδων και κερδοφορίας δεν είναι διακριτές μόνο στα δύο άκρα της κατάταξης, αλλά ακόμη και στα ενδιάμεσα επίπεδα της αξιολόγησης. Για παράδειγμα, επιχειρήσεις, που ανεβαίνουν μόλις ένα επίπεδο στο GLTI είναι σε θέση να κεφαλαιοποιήσουν σε έσοδα και κέρδη τη βελτίωση της θέσης τους. Επιπλέον, οι εταιρείες που βρίσκονται στο μέσον της σχετικής κατάταξης αυξάνουν τα έσοδα τους κατά 1,4 φορές ταχύτερα και τα κέρδη κατά 1,2 σε σχέση με τις επιχειρήσεις - “talent laggards”.

Το προφίλ της έρευνας
Από το σύνολο των 1.263 εταιρειών, που συμμετείχαν στην έρευνα, το 55% δραστηριοποιείται στον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών και του δημόσιου τομέα, με τις εταιρείες Τεχνολογίας, Media και Τηλεπικοινωνιών να αποτελούν το 17% του δείγματος και τις υπόλοιπες επιχειρήσεις να προέρχονται από τους τομείς της υγείας και της ενέργειας.

Οι εταιρείες του δείγματος προέρχονται από 85 χώρες, με το 40% να έχει την έδρα στην Ευρώπη, το 30% στην Ασία, το 23% στις ΗΠΑ, το 3% στην Αφρική και το 2% στη Μέση Ανατολή.