Έρευνες - Μελέτες

To 41% των θυμάτων ψηφιακής απάτης δεν μπόρεσε να ανακτήσει τα χρήματα του

internet-security2

Ακόμη πιο επώδυνες, για την τσέπη των καταναλωτών, γίνονται σταδιακά οι ψηφιακές απάτες, καθώς, για παράδειγμα, το 41% των Ευρωπαίων χρηστών, που έχασε χρήματα σε περιπτώσεις απάτης σε online συναλλαγές, δεν κατάφερε να πάρει πίσω όλο ή έστω μέρος του ποσού, που χάθηκε. Πρόσφατη έρευνα της Kaspersky Lab και της B2B International διαπίστωσε ότι το παρ’ ότι πολλοί χρηματοοικονομικοί οργανισμοί δηλώνουν πρόθυμοι να επιστρέψουν τα χρήματα, που χάνονται λόγω της ψηφιακής εγκληματικότητας, μόλις το 59% των Ευρωπαίων ανέφερε ότι κατάφερε να αποκαταστήσει, πλήρως, τις οικονομικές ζημιές, που είχε υποστεί. Το 4% των θυμάτων στην Ευρώπη έλαβε μόνο μερική αποζημίωση, ενώ το 27% δεν κατάφερε να πάρει πίσω τίποτα.

Το 4% των θυμάτων έλαβε μόνο μερική αποζημίωση, ενώ το 27% δεν κατάφερε να πάρει πίσω τίποταΟι απώλειες αυτές μπορεί να είναι σημαντικές, καθώς - όπως επισημαίνει η έρευνα - το μέσο ποσό, που κλάπηκε από ψηφιακούς εγκληματίες, ήταν $313, ενώ το 16% των ερωτηθέντων ανέφερε απώλειες άνω των $1.000.

Η κατάσταση αυτή επιδεινώνεται εξαιτίας του ότι, αν και οι online αγορές γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς, δεν έχουν ακόμη όλοι οι χρήστες πλήρη επίγνωση για την ύπαρξη του κινδύνου της ψηφιακής απάτης. Συγκεκριμένα, το 16% των ερωτηθέντων στην Ευρώπη πιστεύει ότι τα online εγκλήματα και η κλοπή χρημάτων είναι σπάνια γεγονότα, που δεν πρόκειται να συμβούν στους ίδιους. Ταυτόχρονα, μόνο το 22% φοβάται ότι μπορεί να αποτελέσει στόχο ψηφιακής επίθεσης. Ωστόσο, τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι περίπου το 27% των Ευρωπαίων χρηστών αντιμετώπισε οικονομικές ψηφιακές απειλές τουλάχιστον μία φορά κατά το προηγούμενο έτος, με το ένα στα πέντε να έχει οδηγήσει σε οικονομικές απώλειες.

Κρούσματα
Εξηγώντας πώς έχασε τα χρήματα, το 23% των χρηστών δηλώνει ότι οι χάκερ έκλεψαν τα χρήματα του, αποκτώντας πρόσβαση σε λογαριασμούς υπηρεσιών πληρωμής και το 5% ότι εξαπατήθηκε και εισήγαγε τα στοιχεία σύνδεσης του σε μια πλαστή ιστοσελίδα. Ένα 10% δηλώνει ότι τα στοιχεία σύνδεσής του είχαν υποκλαπεί από κακόβουλο λογισμικό.

Οι ψηφιακοί εγκληματίες αποκτούν πολύτιμα δεδομένα, από τους χρήστες, με διάφορες μεθόδους. Ο πιο γρήγορος τρόπος για να “διεισδύσουν” στα πορτοφόλια τους, είναι να αποκτήσουν πρόσβαση στους λογαριασμούς, που διαθέτουν οι χρήστες σε συστήματα πληρωμών, online τραπεζικές υπηρεσίες ή ηλεκτρονικά καταστήματα, που αποθηκεύουν δεδομένα πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών. Ανάμεσα στις πολλές τεχνικές, που χρησιμοποιούν για να συλλέξουν τις εν λόγω πληροφορίες, είναι και οι ιστοσελίδες phishing, οι οποίες μιμούνται επίσημες ιστοσελίδες, το κακόβουλο λογισμικό που συλλέγει στοιχεία και κωδικούς πρόσβασης.

Ο μέσος όρος των οικονομικών απωλειών, από κακόβουλο λογισμικό, ανήλθε στα $154 ανά Ευρωπαίο χρήστη. Σε αυτό το ποσό, περιλαμβάνονται και έξοδα, που αφορούν την αντιμετώπιση “μολύνσεων”, τη βοήθεια ειδικών στον τομέα της Πληροφορικής και την αγορά εξειδικευμένου λογισμικού.