Τεχνολογία - Πληροφορική

Κατά 8,8% αυξήθηκαν οι πωλήσεις wearable συσκευών

wearable-234

Οι παγκόσμιες αποστολές wearable συσκευών αυξήθηκαν κατά 8,8% σε ετήσια βάση το 1ο τρίμηνο του 2024, με τη μέση τιμή πώλησης των wearables, πάντως, να συνεχίζει να μειώνεται, σύμφωνα με την IDC. Η αγορά wearable συσκευών ξεκίνησε το 2024 με σημαντική άνοδο, καθώς στην αγορά διατέθηκαν 113,1 εκατ. μονάδες, σύμφωνα με νέα στοιχεία της IDC (Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker).

Παρά την αύξηση των αποστολών, οι μέσες τιμές πώλησης (ASP) μειώθηκαν για πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο, σημειώνοντας πτώση 11% το 1ο τρίμηνο του 2024. “Η έλλειψη σημαντικής καινοτομίας στην κατηγορία των premium συσκευών επέτρεψε τα brands στις άλλες κατηγορίες να μειώσουν το χάσμα”, αναφέρει η IDC.

Το 1ο τρίμηνο του 2024 διατέθηκαν στην παγκόσμια αγορά 113,1 εκατ. wearable συσκευές

“Μέχρι να φτάσουμε σε ένα σημείο, όπου οι νέοι αισθητήρες ή αλγόριθμοι επιτρέπουν την παρακολούθηση νέων σημείων δεδομένων, όπως η αρτηριακή πίεση ή το ζάχαρο, οι καταναλωτές πιθανότατα θα έλκονται προς τα μεσαία σημεία τιμής, στα οποία πρέπει να συνεχίσουν να επενδύουν τα brands”, σχολιάζουν οι αναλυτές.

Οι αναλυτές τονίζουν ότι οι μικροί, τοπικοί, προμηθευτές θα παίξουν κομβικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς. “Η όρεξη για wearables δεν έχει χαθεί στις αναδυόμενες αγορές, αλλά οι υψηλότερες τιμές σε wearables, από κορυφαία brands, τα καθιστούν απαγορευτικά για πολλούς καταναλωτές. Αυτό επιτρέπει στα μικρότερα brands να εισάγουν συσκευές χαμηλού κόστους, αλλά με πολλές δυνατότητες για να καλύψουν αυτήν την ανικανοποίητη ζήτηση”, τονίζει η IDC.

wearables_1

Οι κατασκευαστές

Σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας, η Apple διατήρησε την κορυφαία θέση της παγκόσμιας αγοράς wearables, αν και η περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας περιορίστηκε από τις κακές μακροοικονομικές συνθήκες, την προσωρινή απαγόρευση ορισμένων μοντέλων ρολογιών και την έλλειψη νεότερων AirPods. Συνολικά, οι αποστολές Apple Watch μειώθηκαν κατά 19,1% σε ετήσια βάση, ενώ τα ακουστικά, όπως τα AirPods και τα Beats, μειώθηκαν κατά 18,8% κατά τη διάρκεια του τριμήνου.

Η Xiaomi κατέλαβε τη δεύτερη θέση με ανάπτυξη 43,4% σε ετήσια βάση (σ.σ. το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο ήταν πτωτικό κατά 16%). Η Huawei βρέθηκε στην τρίτη θέση, ξεπερνώντας τη Samsung, ωστόσο, οι πωλήσεις της εταιρείας είναι σε μεγάλο βαθμό συγκεντρωμένες στην Κίνα, με τα τρία τέταρτα περίπου να προέρχονται από την περιοχή.

Η Samsung υποχώρησε στην τέταρτη θέση. Οι αναλυτές σχολιάζουν ότι το λανσάρισμα του Galaxy Fit 3, καθώς και η επιτυχία με τα ακουστικά σε χαμηλότερη τιμή, βοήθησαν την εταιρεία να επιτύχει ραγδαία ανάπτυξη στην αγορά, αν και ο βασικός όγκος των “έξυπνων” ρολογιών της, μειώθηκε κατά 5,1% κατά τη διάρκεια του τριμήνου.

Η ινδική εταιρεία Imagine Marketing (boAt) ολοκλήρωσε την πρώτη πεντάδα, καταφέρνοντας να αυξήσει τον όγκο των πωλήσεων των ακουστικών της κατά 17,5%, αλλά τα έξυπνα ρολόγια της σημείωσαν τεράστια πτώση - της τάξης του 61,3%, λόγω του ακραίου ανταγωνισμού εντός της χώρας καταγωγής.

wearables_2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα