Τεχνολογία - Πληροφορική

Κανένα φως στο τούνελ για τις πωλήσεις tablets

people-with-tablet-1920x1080

Σε στενωπό παραμένει η παγκόσμια αγορά tablets, με τις πωλήσεις να παραμένουν σε καθοδικό σπιράλ και την ανάκαμψή τους να μην είναι ορατή τουλάχιστον προς το παρόν. Το δεύτερο τρίμηνο του 2023, οι πωλήσεις tablets, παγκοσμίως, μειώθηκαν κατά 29,9% σε ετήσια βάση, φτάνοντας συνολικά 28,3 εκατ. μονάδες.

Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της International Data Corporation (IDC) πρόκειται για νέα απότομη πτώση, η οποία ήρθε να προστεθεί στις αναιμικές επιδόσεις της αγοράς που έχουν γίνει παράδοση τα τελευταία τρίμηνα. Όπως αναφέρει η εταιρεία ερευνών σε σχετικό report της, η ζήτηση για tablets συνέχισε να είναι ασθενής και το δεύτερο τρίμηνο του 2023, ενώ οι περισσότεροι από τους κορυφαίους κατασκευαστές κατέγραψαν διψήφια πτώση.

Η αποδυναμωμένη καταναλωτική εμπιστοσύνη, η εξασθενημένη καταναλωτική δύναμη και τα αυξημένα επίπεδα αποθέματος των καναλιών διανομής λειτούργησαν ως εμπόδιο στις πωλήσεις νέων tablets.

Στο μεταξύ πάντως το δεύτερο τρίμηνο του 2023, οι αποστολές Chromebook εμφάνισαν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα, σύμφωνα με την IDC, αν και το πρόσημο ήταν και σε αυτή την περίπτωση αρνητικό. Συνολικά, οι πωλήσεις Chromebook το εξεταζόμενο διάστημα μειώθηκαν κατά 1,8%, καθώς διεθνώς διατέθηκαν συνολικά 5,8 εκατ.συσκευές.

Η πτώση των πωλήσεων, κατά τους αναλυτές, περιορίστηκε σημαντικά το δεύτερο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, καθώς υπήρξαν αγορές λόγω της αναμενόμενης αύξησης του κόστους αδειοδότησης του Chrome OS το δεύτερο εξάμηνο του έτους. 

tablets_idc

Οι επιδόσεις των κατασκευαστών

 Η Apple, για άλλη μια φορά, πρωτοστάτησε στην αγορά των tablets με πωλήσεις 10,5 εκατ. συσκευών, αν και η εταιρεία κατέγραψε πτώση 16,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους. «Παρά την πτώση, η Apple βρίσκεται αναμφισβήτητα σε καλύτερη θέση από τους ανταγωνιστές της, καθώς η εταιρεία συνήθως εξυπηρετεί μια πιο ‘εύπορη’ βάση χρηστών που ίσως επηρεάζεται λιγότερο από την οικονομική ύφεση» αναφέρει η IDC.

Η Samsung, από την πλευρά της, διέθεσε στην παγκόσμια αγορά 5,8 εκατ. μονάδες το δεύτερο τρίμηνο και κατέλαβε τη δεύτερη θέση συνολικά, αν και η νοτιοκορεάτικη εταιρεία επίσης σημείωσε πτώση πωλήσεων 18,3% σε ετήσια βάση λόγω της αδύναμης ζήτησης. «Ωστόσο, η Samsung στοχεύει να αυξήσει τη ζήτηση στην κατηγορία high-end, συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων premium και των συσκευών με μεγάλη οθόνη, το δεύτερο εξάμηνο του 2023» σχολιάζει η ανάλυση της IDC.

Η Lenovo ανέβηκε στην τρίτη θέση αυτό το τρίμηνο με όγκο αποστολών 2,1 εκατομμυρίων μονάδων. Η εταιρεία μπορεί να ειδε πτώση πωλήσεων κατά 38,8% σε ετήσια βάση, αλλά πέτυχε αύξηση κατά 12,9% από τρίμηνο σε τρίμηνο, καθώς ήταν η αρχή του οικονομικού έτους της και η Lenovo αύξησε τις προσπάθειες μάρκετινγκ με διάφορες εκδηλώσεις προώθησης. 

Huawei και Xiaomi ολοκλήρωσαν το τρίμηνο στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα, με την πρώτη να φτάνει το 1,7 εκατ.πωλήσεις, που συνιστά πτώση 22,9% σε ετήσια βάση. Η δε Xiaomi έκανε το ντεμπούτο της στις πέντε κορυφαίες εταιρείες tablet το εξεταζόμενο τρίμηνο με αποστολές 1,0 εκατ. τεμαχίων, καταγράφοντας σημαντική αύξηση 41,6% σε ετήσια βάση. Στην αύξηση αυτή βοήθησε το λανσάρισμα νέων μοντέλων (με εκπτώσεις και προσφορές ανταλλαγής) και μια καλά εδραιωμένη παρουσία στα κανάλια πωλήσεων στην ασιατική αγορά. 

chromebooks_idc

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα