Στα social media, περισσότεροι από τους μισούς κατοίκους στη Δυτική Ευρώπη
Φανατικοί χρήστες των social media είναι οι Δυτικοευρωπαίοι, με περισσότερο από το μισό πληθυσμό της περιοχής να χρησιμοποιεί κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης έως το 2019. Οι Ευρωπαίοι δίνουν σε διαφορετικό βαθμό, πάντως, ψήφο εμπιστοσύνης στον κόσμο των social media: στην Ολλανδία, την Ιταλία, τη Νορβηγία και τη Μεγάλη Βρετανία καταγράφονται τα υψηλότερα ποσοστά διείσδυσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς περίπου το 69% των χρηστών του Διαδικτύου σε κάθε μία από αυτές τις χώρες, τα επισκέπτεται συχνά. Στον αντίποδα, Γαλλία και Γερμανία βρίσκονται πολύ χαμηλά όσον αφορά τη χρήση των social media, με ποσοστά 55,7% και 57,1% αντίστοιχα. Να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την περιοχή της Δυτικής Ευρώπης είναι 63,2%, με το eMarketer να διαπιστώνει, πάντως, ότι ο ρυθμός της διείσδυσης είναι επιβραδυνόμενος.
Στενότερη γίνεται η σχέση των Ευρωπαίων με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης - Ολλανδοί, Ιταλοί, Νορβηγοί και Βρετανοί οι πιο φανατικοί χρήστεςΟι αναλυτές του eMarketer εντοπίζουν τις αιτίες της διαφορετικής διείσδυσης των social media σε διάφορες αγορές της Δυτικής Ευρώπης σε μια σειρά από πολιτιστικές διαφορές, αλλά και σε τεχνικής φύσης ζητήματα.
Για παράδειγμα, η ανησυχία για θέματα ασφαλείας και η δυσπιστία απέναντι στους παίκτες του κλάδου, όπως το Facebook, είναι περισσότερο έντονη στη Γαλλία και τη Γερμανία από ό,τι είναι στην Ιταλία, την Ισπανία και τη Μεγάλη Βρετανία.
Επί μέρους πολιτιστικές διαφορές ανά χώρα, επίσης, επηρεάζουν το βαθμό χρήσης των social media από τον πληθυσμό. Για παράδειγμα, η γερμανική κοινωνία, σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι αναλυτές, είναι αρκετά συντηρητική στις διαπροσωπικές σχέσεις και στην αποκάλυψη προσωπικών πληροφοριών.
Εξάλλου, εμπόδια, όπως η γλώσσα, επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την υιοθέτηση συγκεκριμένων κοινωνικών μέσων, όπως το Twitter.
Συνολικά, πάντως, η αύξηση της χρήσης των smartphones σε συνδυασμό με μεγαλύτερες ταχύτητες Wi-Fi και τα σχέδια για φτηνότερα “πακέτα” δεδομένων αναμένεται να λειτουργήσουν προς όφελος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Οι αριθμοί
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του eMarketer, το κοινό των social media στην Ιταλία θα ανέλθει σε 26,1 εκατ. το 2016 από 25,1 εκατ. το 2015, ενώ αναμένεται να εκτοξευθεί στα 29,75 εκατ. το 2020. Στην Ισπανία, το αντίστοιχο νούμερο, για το 2016, θα διαμορφωθεί σε 21,3 εκατ. και θα αυξηθεί σε 24 εκατ. έως το 2020, αντιπροσωπεύοντας το 63,3% των χρηστών του Διαδικτύου στη χώρα.