Έρευνες - Μελέτες

Οι Millennials στην Ελλάδα θα δουλεύουν μέχρι τα βαθιά γεράματα

millennials2

Προετοιμασμένη για μια υπερ-μαραθώνια διαδρομή καριέρας είναι η γενιά των Millennials - όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1980 και 1995 - ανά τον κόσμο. Περισσότεροι από τους μισούς εκτιμούν ότι θα εργάζονται σε ηλικία άνω των 65, ενώ το 27% πιστεύει ότι θα εργάζεται στην ηλικία άνω των 70 και το 12% αναφέρει ότι πιθανότατα θα δουλεύει μέχρι τα βαθιά γεράματα. Στην Ελλάδα, το τελευταίο ποσοστό φτάνει το 16%, αποδεικνύοντας ότι οι νέοι στη χώρα μας έχουν αρχίσει να εξοικειώνοντας με την προοπτική μιας “υπερμαραθώνιας καριέρας”.

Οι Millennials θέτουν την ασφάλεια στον χώρο εργασίας ως προτεραιότητα, ενώ παραμένουν ανοικτοί σε κάθε νέα επαγγελματική πρόκλησηΟι Millennials, πάντως, δηλώνουν έτοιμοι να διανύσουν αυτήν τη διαδρομή, κάνοντας, όμως, τα απαραίτητα διαλείμματα. Ως προτεραιότητα θέτουν την ασφάλεια στο χώρο εργασίας, ενώ παραμένουν ανοικτοί σε κάθε νέα επαγγελματική πρόκληση.

Βασιζόμενη σε παγκόσμια μελέτη 19.000 Millennials από 25 χώρες, έρευνα της ManpowerGroup, παρέχει συμβουλές με στόχο να βοηθήσει τους εργοδότες να αναθεωρήσουν τις πρακτικές που χρησιμοποιούν για την προσέλκυση, διατήρηση και ανάπτυξη των εργαζομένων της εν λόγω γενιάς.

Η γενιά των Millennials δουλεύει περισσότερες ώρες και σκληρότερα σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Πάντως, κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής τους πορείας, το 84%  των Millennials προβλέπει διαλείμματα περισσότερο των 4 εβδομάδων.

Παρά το γεγονός ότι οι γυναίκες αφιερώνουν ένα χρονικό διάστημα από την εργασία τους για την φροντίδα τρίτων - για παράδειγμα παιδιών και συγγενών - και τα δύο φύλλα δίνουν προτεραιότητα σε διαλείμματα που αφορούν στην διασκέδαση, αλλά και τον εαυτό τους.

Στο μεταξύ, η γενιά των Millennials είναι ανοικτή σε νέες ιδέες στην εργασία τους, αλλά και σε νέες προκλήσεις. Παρ’ όλο που σχεδόν τα 3/4 των εργαζόμενων Millennials έχουν πλήρη απασχόληση, περισσότεροι από τους μισούς είναι ανοικτοί σε νέους τρόπους εργασίας στο μέλλον - όπως να δουλεύουν ανεξάρτητα (freelance). Επιπλέον, το 34% εξετάζει το ενδεχόμενο της αυτοαπασχόλησης. Εξάλλου, το 93% προτίθεται να ξοδέψει χρήματα, αλλά και προσωπικό χρόνο, για περαιτέρω επιμόρφωση. Η έρευνα αναδεικνύει τη θετική συσχέτιση μεταξύ μίας επιτυχημένης καριέρας - ανώτερη μόρφωση και υψηλότερες αμοιβές - και της ικανότητας, αλλά και επιθυμίας μάθησης (learnability).

Οι εργοδότες
 “Οι εργοδότες πρέπει να ακούν και να γίνουν δημιουργικοί. Δεν θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν, αν δεν είναι αρεστοί στους Millennials. Χρειαζόμαστε νέους τρόπους για την παρακίνηση και πιο ενεργή συμμετοχή των εργαζομένων, όπως την απλοποίηση των διαδικασιών εκπαίδευσης στην εργασία, αλλά και τη δυνατότητα εσωτερικών μετακινήσεων, ώστε να αποκτήσουν εμπειρία πιο εύκολα. Και φυσικά ότι ισχύει και επηρεάζει την γενιά των Millennials, ισχύει και επηρεάζει και τους υπόλοιπους εργαζόμενους”, διαπιστώνει η μελέτη. 

Η έρευνα
Η ManpowerGroup ανέθεσε τη διεξαγωγή της παγκόσμιας αυτής έρευνας στην εταιρεία Reputation Leaders. Στην έρευνα συμμετείχαν περισσότεροι από 19.000 Millennials, καθώς και 1.500 υπεύθυνοι προσλήψεων από 25 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Στόχος της έρευνας είναι οι εργοδότες να κατανοήσουν τι ζητά η γενιά αυτή σήμερα, αλλά και τι ονειρεύεται για το μέλλον, ώστε να βοηθήσει τους εργαζόμενους, αλλά και τους εργοδότες, να επιτύχουν στο νέο αυτό εργασιακό τοπίο.