Έρευνες - Μελέτες

Άνω των $300 εκατ. η αξία της αγοράς των eSports στην Ευρώπη

footballgame

Σε μια ακμάζουσα βιομηχανία δισεκατομμυρίων δολαρίων, με ολοένα αυξανόμενη εμβέλεια και δημοτικότητα, εξελίσσεται η αγορά των ηλεκτρονικών αθλημάτων (eSports). Μόνο στην Ευρώπη, η αξία της αγοράς του ψηφιακού gaming υπερβαίνει τα $300 εκατ., προσφέροντας διασκέδαση σε περίπου 23 εκατομμύρια φανατικούς οπαδούς.

Στην Ελλάδα τα έσοδα από τα ηλεκτρονικά αθλήματα αγγίζουν τα $800.000, καταγράφοντας αύξηση πάνω από 10% ετησίωςΣτην Ελλάδα, τα έσοδα από τα ηλεκτρονικά αθλήματα αγγίζουν τα $800.000 δολάρια, αυξανόμενα κατά τουλάχιστον 10% ετησίως. Ο πήχης για την αγορά μπαίνει στα $880.000 το 2017 και στο $1,221 δις το 2018. Επιπλέον, ο αριθμός των ένθερμων υποστηρικτών των eSports ολοένα και αυξάνεται στη χώρα μας. Σήμερα, υπολογίζεται ότι υπάρχουν σχεδόν 263.000 θεατές, αριθμός που αναμένεται σχεδόν να διπλασιαστεί το 2018. Μάλιστα, το ποσοστό των γυναικών fans των eSports στην Ελλάδα, είναι ελαφρώς υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και αγγίζει το 20%.

Σύμφωνα με  έρευνα της PayPal, σε συνεργασία με τη SuperData (με αφορμή το επικείμενο Πρωτάθλημα World of Tanks Grand Finals 2016), η αγορά των eSports έχει παρουσιάσει εντυπωσιακή ανάπτυξη και έχει καταστεί πολύ δημοφιλής τα τελευταία χρόνια. “Τα ηλεκτρονικά αθλήματα αποτελούν, πλέον, το παράδειγμα ενός πρωτοποριακού φαινομένου, όταν πριν από λίγα μόλις χρόνια θεωρούνταν υποκουλτούρα των σκληροπυρηνικών videogamers”, αναφέρει η PayPal.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς προβλέπεται να αγγίξει το 14%, που σημαίνει ότι το 2017 τα έσοδα ενδέχεται να φτάσουν περίπου τα $343 εκατ. και το 2018 σχεδόν τα $390 εκατ. δολάρια.

Οι τρεις κορυφαίες χώρες της Ευρώπης για την αγορά των eSports είναι η Ρωσία, η Γαλλία και η Ισπανία, τόσο από άποψη μεγέθους, όσο και σε σχέση με τον αριθμό των θεατών. Στη Ρωσία, τα έσοδα από τα eSports ξεπερνούν τα $35 εκατ. και ο αριθμός των υποστηρικτών τα 2 εκατ. θεατές. 


Το προφίλ των fans
Η SuperData, μελετώντας μια δημογραφική κατανομή της Ευρώπης, αποκαλύπτει ότι η πλειοψηφία των fans των ηλεκτρονικών αθλημάτων είναι άντρες (78% άντρες fans έναντι 21% γυναίκες), μεταξύ ενός ή δύο ηλικιακών ομάδων, 18 με 24 ετών (30%) ή 25 με 34 ετών (30%). Εκτιμώντας τα έσοδα της βιομηχανίας παιχνιδιών, μπορούμε να συμπεράνουμε πως ένας μέσος θεατής μεταφράζεται σε $13,3 το χρόνο.

Στην Ελλάδα η κατανομή των φύλων είναι παρόμοια με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο - 80% άντρες έναντι 20% γυναίκες. Ωστόσο, εξετάζοντας συγκεκριμένες αγορές, το ποσοστό των γυναικών fans των eSports στην Ελλάδα είναι ένα από τα μεγαλύτερα, σε σύγκριση με την Ισπανία, όπου οι γυναίκες fans αποτελούν μόλις το 13%, και τη Ρωσία με 15%.

Όσον αφορά τους πιο νεαρούς gamers, ηλικίας 13-17 ετών, στην Ελλάδα και τη Γαλλία το ποσοστό αγγίζει το 20%, ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός μέσος όρος κυμαίνεται στο 13%, με το χαμηλότερο ποσοστό να σημειώνεται στην Πολωνία και τη Ρωσία, με μόλις 3%. Σύμφωνα με την έρευνα, κατά μέσο όρο, το πιο ένθερμο ηλικιακό κοινό είναι μεταξύ 18 και 24 ετών, με τα μεγαλύτερα ποσοστά να σημειώνονται στην Πολωνία (43%) και στην Ουγγαρία (42%), ενώ στην Ελλάδα είναι 24%. Οι πιο πολλοί Έλληνες fans είναι ηλικίας 25-34 ετών, με ποσοστό 28%, ενώ η Ρωσία σημειώνει το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρώπη στην ηλικιακή αυτή ομάδα (47%).


Η αγορά
Το gaming και τα eSports έχουν επιταχυνθεί τα τελευταία χρόνια και πλέον συμπεριλαμβάνουν, εκτός από παιχνίδια, και διάφορα συμπληρωματικά αξεσουάρ και υπηρεσίες, όπως skins, χαρακτήρες, όπλα και περιγραφές.

“Εξαιτίας του τεράστιου ενδιαφέροντος και της τηλεθέασης, τα τουρνουά eSports, διεξάγονται τώρα σε ολόκληρο τον κόσμο, ξεπερνώντας πολλές άλλες βιομηχανίες θεαμάτων, όπως τον παραδοσιακό αθλητισμό. Σήμερα, μερικά τουρνουά gaming συγκεντρώνουν πολύ μεγαλύτερο κοινό, ακόμα και από τα σημαντικότερα ποδοσφαιρικά παιχνίδια. Σε κάποιες χώρες - όπως η Νότια Κορέα - τα eSports θεωρούνται, πλέον, εθνικά αθλήματα”, τονίζει η μελέτη.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι επαγγελματίες παίκτες eSports υποστηρίζονται, σήμερα, από κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως, οι οποίες τους παρέχουν υψηλής ποιότητας λογισμικό hardware και αξεσουάρ gaming. Εντούτοις, εκτός του ότι έχουν πρόσβαση στον καλύτερο δυνατό εξοπλισμό, κερδίζουν και πολλά χρήματα εξασκώντας αυτό το επάγγελμα. Τα μεγαλύτερα αστέρια των eSports παιχνιδιών, όπως το League of Legends (multiplayer online battle arena με μία από τις μεγαλύτερες κοινότητες των eSports), λέγεται ότι κερδίζουν ακόμα και $150.000 ετησίως.

Να σημειωθεί ότι η έρευνα των SuperData και PayPal για τη βιομηχανία των ηλεκτρονικών αθλημάτων αναλύει την κατάσταση του ανταγωνιστικού gaming σε οκτώ ευρωπαϊκές αγορές (Τσεχική Δημοκρατία, Γαλλία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιταλία, Πολωνία, Ρωσία και Ισπανία).