Έρευνες - Μελέτες

Ένας στους δύο καταναλωτές αναζητά αυτοκίνητο online

carbuy

Σε διαδικτυακούς ρυθμούς κινείται πλέον και η αγορά του αυτοκινήτου, με τους υποψήφιους αγοραστές να επιλέγουν το ψηφιακό κανάλι για την έρευνα αγοράς, που πραγματοποιούν. Παράλληλα, εξαιρετικά ώριμη είναι πλέον η ηλεκτρονική αγορά ενοικίασης αυτοκινήτου. Ειδικά σε χώρες όπου οι κάτοικοι έχουν υψηλό ψηφιακό προφίλ η αγορά του αυτοκινήτου έχει γίνει ήδη σε μεγάλο βαθμό digital.

Σε ψηφιακούς ρυθμούς κινούνται πλέον οι κλάδοι της αγοράς και ενοικίασης αυτοκινήτουΣτη Γερμανία, για παράδειγμα, μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, σχεδόν ένας στους δύο κατόχους σταθερού υπολογιστή (το 44%), που αντιστοιχεί σε περίπου 22,7 εκατ. ανθρώπους, έκανε έρευνα αγοράς ηλεκτρονικά ή νοίκιασε αυτοκίνητο online το 2015.

Αυτήν την τάση διακρίνει μελέτη του Arbeitsgemeinschaft Online Forschung (AGOF), η οποία διαπιστώνει, μάλιστα, ότι περίπου το ένα τρίτο όσων έκαναν έρευνα αγοράς μέσω Διαδικτύου από το σταθερό υπολογιστή τους (το 14,4% των συμμετεχόντων) προχώρησαν και στην αγορά του αυτοκινήτου μέσα από το online κανάλι.

Τα ποσοστά αυτά είναι ακόμη πιο υψηλά μεταξύ των χρηστών του Διαδικτύου, που συνδέονται μέσω φορητών συσκευών. Συγκεκριμένα, το ποσοστό εκείνων, που έκαναν έρευνα και μετά παρήγγειλαν ένα αυτοκίνητο μέσω digital channels από φορητές συσκευές έφθασε στο 48,6% και 16,7% αντίστοιχα.

Σύμφωνα με την έρευνα, συνολικά το 35% των χρηστών του Διαδικτύου μέσω σταθερού ηλεκτρονικού υπολογιστή και το 38% των mobile web users σκοπεύουν να αγοράσουν ή να νοικιάσουν online ένα αυτοκίνητο τους επόμενους 12 μήνες.

Σύμφωνα με την έρευνα, πάντως, τόσο οι χρήστες που συνδέονται από desktop, όσο και εκείνοι που σερφάρουν από φορητές συσκευές, είναι πιο πιθανό να αγοράσουν ή να νοικιάσουν μεταχειρισμένο και όχι καινούριο αυτοκίνητο.

Εναλλακτικά κανάλια
Την ψηφιοποίηση της αγοράς αυτοκινήτου, διεθνώς, αποτυπώνει και πρόσφατη έρευνα της Accenture σε 10.000 καταναλωτές σε οκτώ χώρες του κόσμου. Η έρευνα δείχνει ότι ένα πολύ υψηλό ποσοστό σχεδόν τα δύο τρίτα (το 75%) των ερωτηθέντων οδηγών θα εξέταζε πολύ θετικά - εφόσον του δινόταν η ευκαιρία - να μπορεί να πραγματοποιήσει online πολλές από τις διαδικασίες που συνδέονται με την αγορά του αυτοκινήτου (συμπεριλαμβανομένης της χρηματοδότησης, της διαπραγμάτευσης των τιμών, τη σύνταξη των απαραίτητων εγγράφων). Η διεθνής έρευνα της Accenture έδειξε, επίσης, ότι ένα ικανό ποσοστό (το 69%) των ερωτηθέντων οδηγών είτε έχει αγοράσει ένα αυτοκίνητο που βρήκε στο Διαδίκτυο, είτε σκοπεύει να το κάνει. Μάλιστα, τα ευρήματα της έρευνας αποκαλύπτουν ότι οι καταναλωτές είναι θετικοί στη χρήση εναλλακτικών online καναλιών για την αγορά ενός οχήματος. Για παράδειγμα, το 63% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα ενδιαφερόταν για την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου μέσω μιας διαδικτυακής δημοπρασίας.