Έρευνες - Μελέτες

IDC: Η αυτονομία της μπαταρίας το Νο 1 κριτήριο για την αγορά μιας συσκευής smartphone

top5mobiles_sm

Η αυτονομία της μπαταρίας, αν και παραδοσιακά αποτελεί, την “αχίλλειο πτέρνα” των “έξυπνων” κινητών, συνιστά το σπουδαιότερο κριτήριο, με βάση το οποίο οι χρήστες επιλέγουν μια συσκευή smartphone. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από έρευνα της IDC, σε δείγμα 50.000 χρηστών smartphones από 25 χώρες σε όλο τον κόσμο, η οποία καταγράφει τους λόγους για τους οποίους οι καταναλωτές αποφάσισαν να διαλέξουν ένα συγκεκριμένο μοντέλο κινητού.



Σύμφωνα με τα ευρήματα της IDC, η αυτονομία της μπαταρίας είναι το Νούμερο 1 χαρακτηριστικό για την αγορά μιας νέας συσκευής. Το 2ο, κατά σειρά, κριτήριο, αποτελεί η ευκολία στη χρήση, και ακολουθούν: το λειτουργικό σύστημα, η οθόνη αφής, το μέγεθος της οθόνης, ο τύπος του δικτύου, η μάρκα, το μέγεθος και το βάρος της συσκευής, η ανάλυση της κάμερας και, τέλος, η ταχύτητα περιήγησης στο Διαδίκτυο.

Η έρευνα της IDC μάλιστα είναι συγκριτική και αποκαλύπτει τις διαφορές στα κριτήρια αγοράς ενός smarphone μεταξύ των χρηστών διαφορετικών λειτουργικών συστημάτων. Συγκεκριμένα, το crash test της IDC αφορά τα λειτουργικά συστήματα Android, iOS και Windows.



Από τα στοιχεία της εταιρείας προκύπτει σειρά από ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τα κριτήρια των καταναλωτών κατά την αγορά μιας συσκευής smartphone και πως αυτά διαφοροποιούνται - αν και όχι σημαντικά - ανάμεσα στους χρήστες διαφορετικών λειτουργικών συστημάτων. Έτσι, οι χρήστες Android σε ένα ποσοστό πάνω από το μισό (56%) δηλώνουν ότι προχώρησαν στην αγορά της συσκευής με βασικό κριτήριο την αυτονομία της μπαταρίας, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για όσους χρησιμοποιούν λειτουργικό iOS είναι 49% και Windows 53%.

Όσον αφορά το κριτήριο “ευκολία χρήσης” τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 33% για το Android, 39% για το iOS και 38% για τους κατόχους smartphone με λειτουργικό Windows.
Το μέγεθος της οθόνης κατά την επιλογή της συσκευή βαραίνει σε ποσοστό 37% για τους χρήστες λειτουργικού Android, 22% για τους κατόχους κινητού με λειτουργικό iPhone και 34% για όσους έχουν “έξυπνο” κινητό με Windows.

Ήσσονος σημασίας η ανάλυση
Ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας της IDC είναι ότι η ανάλυση της φωτογραφικής κάμερας δεν βρίσκεται ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων των καταναλωτών, όταν αγοράζουν μια συσκευή smartphone. Το συγκεκριμένο κριτήριο βαραίνει κατά 25% για τους χρήστες λειτουργικού Android, κατά 19% για το iOS και κατά 23% για τους κατόχους smartphone με λειτουργικό Windows. Το εύρημα είναι ιδιαίτερα σημαντικό, εάν συνυπολογιστεί ότι οι κατασκευαστές έχουν επενδύσει τα μέγιστα για την παροχή της βέλτιστης δυνατής εμπειρίας, όσον αφορά την ανάλυση της κάμερας.

Εξίσου εντυπωσιακό είναι, πάντως, το γεγονός ότι από τη λίστα με τους δέκα λόγους, που οδηγούν τους καταναλωτές στην επιλογή μιας συσκευής, απουσιάζουν τα applications.

Νατάσα Φραγκούλη
fragouli@sepe.gr 

© Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας - ΣΕΠΕ, 2008 - 2014