Έρευνες - Μελέτες

Τα Big Data πάνε “χέρι με χέρι” με τα Logistics - Συνέργειες μεταξύ των δύο κλάδων αποκαλύπτει έκθεση της DHL

bigdata_s



Τεράστιες συνέργειες στην αξιοποίηση των τεχνολογιών Big Data από τις εταιρείες Logistics, οι οποίες θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε “μηχανές αναζήτησης του πραγματικού κόσμου” διαπιστώνει έκθεση της DHL. Τα Big Data και τα Logistics, σύμφωνα με την έκθεση, ταιριάζουν μεταξύ τους τέλεια, καθώς οι εταιρείες Logistics διαχειρίζονται μια τεράστια ροή αγαθών και ως εκ τούτου δημιουργούν τεράστιο όγκο δεδομένων. Συγκεκριμένα στοιχεία για εκατομμύρια παραδόσεων, όπως ο προορισμός, το μέγεθος, το βάρος και οι πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο, καταγράφονται καθημερινά. Αυτά τα στοιχεία, όπως επισημαίνουν οι συντάκτες της έκθεσης, προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες για νέα επιχειρηματικά μοντέλα, μεταξύ άλλων. Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες Logistics να γίνουν οι μηχανές αναζήτησης για τους χρήστες από όλους τους τομείς, ανεξαιρέτως.  

Ο στόχος της έκθεσης είναι να εντοπίσει τις σημαντικότερες τάσεις χρησιμοποιώντας επιστημονικές μεθόδους ως αφετηρία για καινοτόμες, ειδικές για Logistics έννοιες Big Data, σε τρεις τομείς:

Πρώτον, ο στόχος στον τομέα της λειτουργικής αποτελεσματικότητας είναι η βελτιστοποίηση του πραγματικού χρόνου των διαδρομών παράδοσης δεμάτων, λαμβάνοντας υπόψη τη σειρά της παράδοσης, την κατάσταση της κυκλοφορίας και τη διαθεσιμότητα του παραλήπτη.

Δεύτερον, η ικανότητα πρόβλεψης καθυστερήσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού, ακολουθούμενη από την κατάλληλη υλικοτεχνική απόκριση εξυπηρέτησης, επιτρέπει τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη.

Τέλος, τα Big Data προσφέρουν στους εφοδιαστικούς παρόχους ιδέες για νέα επιχειρηματικά μοντέλα, όπως για παράδειγμα την ανάλυση των συσχετίσεων μεταξύ των καιρικών συνθηκών, κρουσμάτων γρίπης και των online αγορών των καταναλωτών. Μια τέτοια ανάλυση αποκαλύπτει ότι οι κακές καιρικές συνθήκες οδηγούν σε αύξηση του όγκου των αγορών, που πραγματοποιήθηκαν μέσω Διαδικτύου. Αυτό, με τη σειρά του, επηρεάζει άμεσα τον όγκο των δεμάτων που στέλνονται. Σε αυτές τις περιπτώσεις, τα μοντέλα Big Data μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να βελτιστοποιήσουν τις διαδικασίες, ώστε να προσφέρουν καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών. 

Τεχνολογίες Big Data
“Big Data” είναι το όνομα που δίνεται στις τεράστιες ποσότητες πληροφοριών, που μπορούν να συλλέγονται συστηματικά από διάφορες πηγές και στη συνέχεια, να αναλύονται και να αξιολογούνται με τη βοήθεια νέων τεχνολογιών. Η ταχεία αύξηση στην ποσότητα των διαθέσιμων δεδομένων είναι, κυρίως, το αποτέλεσμα της αυτόματης παραγωγής. Παραδείγματα τέτοιων δεδομένων, είναι η καταγραφή των στοιχείων παράδοσης ή των συνταγών στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης. Οι εταιρείες και άλλοι οργανισμοί ελπίζουν ότι η αξιολόγηση τέτοιων στοιχείων, θα τους επιτρέψει να αναγνωρίσουν τις σχετικές τάσεις σε πρώιμο στάδιο, δίνοντας τους συγκεκριμένα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. 

Η έκθεση
Η DHL, ο κορυφαίος πάροχος υπηρεσιών Logistics παγκοσμίως, παρουσίασε πρόσφατα την έκθεση τάσεων “Big Data στα Logistics”. Η έκθεση, που δημοσιεύθηκε από την ομάδα καινοτομίας της DHL, Customer Solutions & Innovation, επικεντρώνεται σε τρεις τομείς εφαρμογής για την ανάλυση δεδομένων από τις εταιρείες Logistics και άλλες βιομηχανίες: την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα, την εμπειρία του πελάτη και τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Η έκθεση περιλαμβάνει συγκεκριμένα παραδείγματα, που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στην πράξη στους τρεις παραπάνω τομείς. 

Η μελέτη “Big Data στα Logistics” διεξήχθη ως μέρος του προγράμματος Ραντάρ Τάσεων Logistics. Το κεντρικό τμήμα της καινοτομίας DHL χρησιμοποιεί το Ραντάρ Τάσεων, με στόχο να προσδιορίσει τα θέματα, που θα μπορούσαν να έχουν σημαντικές επιπτώσεις για το μέλλον του κλάδου των Logistics.

© Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας - ΣΕΠΕ, 2008 - 2014