Έρευνες - Μελέτες

Μόλις πέντε εφαρμογές παράγουν τα δύο τρίτα της παγκόσμιας κίνησης δεδομένων

social-media-apps-feat

Πέντε μόλις εφαρμογές παράγουν τα δύο τρίτα του συνόλου της δεδομένων, που διακινούνται, παγκοσμίως, μέσω δικτύων κινητών επικοινωνιών. Μεταξύ αυτών, κυριαρχούν το video streaming και το social networking, που αποτελούν μακράν τις δημοφιλέστερες εφαρμογές σε κάθε χώρα. Αν και οι τάσεις διαφέρουν από χώρα σε χώρα, το Facebook, το Instagram, το video streaming μέσω του Android Browser και του Chrome, αλλά και το Youtube, είναι οι πέντε δημοφιλέστερες εφαρμογές μέσω κινητών δικτύων για την ευρωπαϊκή αγορά.

Video streaming και social networking ευθύνονται για το μεγαλύτερο όγκο δεδομένων, μέσω “έξυπνων” συσκευώνΤα ευρήματα της ενδιάμεσης έκδοσης της έκθεσης Ericsson Mobility Report αποκαλύπτουν ότι οι πέντε δημοφιλέστερες εφαρμογές, σε κάθε χώρα, δημιουργούν την πλειονότητα των διακινούμενων δεδομένων μεταξύ “έξυπνων” συσκευών. Στις χώρες που περιλαμβάνονται στην έκθεση - ΗΠΑ, Νότια Κορέα και Ισπανία - οι εφαρμογές αυτές αντιπροσωπεύουν περίπου τα δύο τρίτα, κάτι που αντανακλά μια παγκόσμια τάση.

Σύμφωνα με το Ericsson Mobility Report, παρά τις σαφείς γενικές τάσεις, κάθε χώρα εμφανίζει τις δικές της μοναδικές προτιμήσεις. Για παράδειγμα, το Δεκέμβριο του 2014, οι τρεις κορυφαίες εφαρμογές στις ΗΠΑ περιελάμβαναν το Netflix και το YouTube, ενώ στη Νότια Κορέα ήταν δημοφιλείς η peer-to-peer εφαρμογή AfreecaTV και η γηγενής μηχανή αναζήτησης NAVER. Το Facebook ήταν η κορυφαία εφαρμογή σε κάθε χώρα που μελετήθηκε.


Κυρίαρχο το βίντεο
Η έκθεση αποκαλύπτει, επίσης, ότι τα βίντεο από κινητές συσκευές κυριαρχούν στην αύξηση της κυκλοφορίας δεδομένων και προβλέπεται να συνεχίσουν να αυξάνονται κατά 45%, ετησίως, μέχρι το 2020.

Κατά την επόμενη εξαετία, η συνολική διακίνηση δεδομένων βίντεο, μέσω κινητών συσκευών, θα αυξηθεί, περίπου, 17 φορές περισσότερο από ό,τι τα τελευταία έξι χρόνια. Οι κυριότεροι παράγοντες, που καθοδηγούν αυτήν την ταχεία ανάπτυξη, είναι η αύξηση των συσκευών με δυνατότητα λήψης βίντεο, οι μεγαλύτερες οθόνες και η βελτιωμένη ποιότητα εικόνας.

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι ότι το βίντεο αποτελεί όλο και μεγαλύτερο μέρος του διαδικτυακού περιεχομένου, όπως οι ειδήσεις, οι διαφημίσεις και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Περιεχόμενο βίντεο χρησιμοποιείται και διαμοιράζεται, όλο και περισσότερο, από χρήστες δημοφιλών μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Twitter.

Σε άνοδο η τεχνολογία LTE
Οι τάσεις της αγοράς κινητών συσκευών κατά το 4ο τρίμηνο του 2014 δείχνουν ότι, για πρώτη φορά, η τεχνολογία LTE κατάφερε τις υψηλότερες τριμηνιαίες προσθήκες, με 110 εκατομμύρια νέες συνδρομές. Άλλα πρότυπα κινητής τηλεφωνίας, που αναφέρονται στην έκθεση, περιλαμβάνουν τα HSPA και GSM/EDGE. Επιπλέον, τα συνολικά στοιχεία του έτους δείχνουν ότι προστέθηκαν 800 εκατομμύρια νέες συνδρομές smartphone παγκοσμίως, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό σε 2,7 δισεκατομμύρια, 40% αύξηση σε σχέση με 1,9 δισεκατομμύρια συνδρομές το 2013.

Τηλεοπτικές συνήθειες
Η έκθεση αναδεικνύει την πτώση του αριθμού των καταναλωτών, που παρακολουθούν παραδοσιακή τηλεόραση και την αύξηση αυτών, που χρησιμοποιούν υπηρεσίες streaming. Έχοντας μελετήσει εννέα βασικές αγορές απ’ όλο τον κόσμο, το Ericsson ConsumerLab αναγνώρισε μια σημαντική αλλαγή στις τηλεοπτικές συνήθειες του κοινού, όσον αφορά τη συχνότητα των προβολών: φέτος για πρώτη φορά, περισσότεροι άνθρωποι θα παρακολουθούν κάθε εβδομάδα βίντεο μέσω streaming, σε σύγκριση με την  παραδοσιακή κατανάλωση περιεχομένου σε αυτές τις αγορές.

Οι παράγοντες αυτής της αλλαγής περιλαμβάνουν την έλευση της τεχνολογίας 4G, την αύξηση της χρήσης smartphone και tablet και το αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών για εύχρηστες on-demand υπηρεσίες, που προσφέρουν πρόσβαση στο περιεχόμενο από πολλαπλές συσκευές.