Έρευνες - Μελέτες

7 στους 10 Έλληνες θέλουν να αγοράσουν smartphone τη Black Friday

smartpho_peopl

Ηλεκτρονικές συσκευές, smartphones και laptops θέλουν να αγοράσουν οι περισσότεροι Έλληνες κατά τη φετινή εκπτωτική εβδομάδα της Black Friday. Ειδικότερα, οι 7 στους 10 Έλληνες ενδιαφέρονται να αγοράσουν ηλεκτρονικές συσκευές, smartphones, laptops, παιχνίδια, λευκές συσκευές, έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού. Μάλιστα, οι 6 στους 10 έχουν προεπιλέξει τα 4 είδη που, κατά μέσο όρο, ενδιαφέρονται να αγοράσουν.

 

O εβδομαδιαίος εκπτωτικός τζίρος της Black Friday, για το 2021, αναμένεται να επανέλθει στα επίπεδα του 80%-85% του 2019Όσον αφορά το πώς θα γίνουν οι αγορές κατά την εκπτωτική περίοδο, οι 4 στους 10 Έλληνες απαντούν ότι θα κάνουν αγορές “Phygital” συνδυάζοντας την φυσική τους παρουσία με το digital κανάλι, ανάλογα με τις ηλικιακές αποκλίσεις, τις νέες γενιές καταναλωτών και την εξοικείωση με τις διαδικτυακές πληρωμές.

 

Πάντως, οι 2 στους 10 καταναλωτές στην Ελλάδα δηλώνουν προτίθενται να ξοδέψουν φέτος τουλάχιστον 50% περισσότερα, κυρίως σε φυσικά καταστήματα, αφού, πέρυσι, ήταν σε καραντίνα οι ίδιοι και η αγορά σε lockdown.

 

Θυμίζουμε ότι, σύμφωνα με έρευνα του “GRECA”, το 2020 υπήρξε έντονη “online” αγοραστική τάση, η οποία κατέγραψε 44% μεγαλύτερο τζίρο την Black Friday σε σχέση με το 2019 και 73% μεγαλύτερο τζίρο σε επίπεδο εβδομάδας, γεγονός που δικαιολογείται απόλυτα, μεταξύ κλειστής και ανοιχτής αγοράς. 

 

Πόσα θα ξοδέψουν

Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει έρευνα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς για το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής. Σύμφωνα με την έρευνα, ο εβδομαδιαίος εκπτωτικός τζίρος της Black Friday, για το 2021, αναμένεται να επανέλθει στα επίπεδα του 80%-85% του 2019.

 

Σύμφωνα με την έρευνα, η προβολή των στοιχείων κατανάλωσης του 2021 στην αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο δείχνει περίπου 3 εκατ. καταναλωτές, με τον μέσο όρο ατομικής δαπάνης αυξημένο στα €160 και τον ίδιο αριθμό επιλογής αγοράς 4 ειδών κατά μέσο όρο.

 

Όπως εξηγεί η έρευνα, επικαλούμενη τις μετρήσεις του ΙΕΛΚΑ, η περσινή συμμετοχή, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, αντιστοιχούσε σε 2,3 εκατ. καταναλωτές, οι οποίοι πραγματοποίησαν αγορές αξίας €140, κατά μέσο όρο ατομικής δαπάνης. Συνολικά, ο τζίρος για τις εμπορικές επιχειρήσεις, με βάση εκτιμώμενα στοιχεία πωλήσεων την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου, πέρυσι κυμάνθηκε στα €280 εκατ. - €300 εκατ.

 

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της έρευνας, η προβολή των στοιχείων κατανάλωσης του 2021, στην αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο, δείχνει περίπου 3 εκατ. Καταναλωτές, με τον μέσο όρο ατομικής δαπάνης αυξημένο στα €160 και τον ίδιο αριθμό επιλογής αγοράς 4 ειδών κατά μέσο όρο.

 

Και στα σούπερ μάρκετ

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι 8 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ότι θα ήθελαν “black friday τιμές” και εκπτώσεις στα σουπερμάρκετ για τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης. Σύμφωνα με τα ευρήματα της, πάντως, οι Έλληνες είναι προετοιμασμένοι για το μεγάλο εκπτωτικό γεγονός, καθώς οι 9 στους 10 καταναλωτές της Black Friday & Cyber Monday έχουν ήδη κάνει έρευνα στα προϊόντα που έχουν στοχεύσει για τις προσωπικές αγορές.

 

Όσον αφορά τέλος για το πώς ενημερώνονται οι Έλληνες για τις προσφορές της Black Friday, τα κοινωνικά δίκτυα είναι η βασική πηγή ενημέρωσης με 78%. Ακολουθούν οι ταμπέλες προσφορών σε φυσικά καταστήματα με 33%, τα διαφημιστικά φυλλάδια 30%, η τηλεόραση 25% και το ραδιόφωνο με 10%.