Έρευνες - Μελέτες

Πτώσης συνέχεια για την παγκόσμια αγορά tablets και το 2019

tabletsnew1

Πτωτικές τάσεις συνεχίζουν να κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά tablets, με τις πωλήσεις της κατηγορίας να υποχωρούν τόσο κατά το 4ο τρίμηνο του 2019, όσο και συνολικά στη διάρκεια του περασμένου έτους. Οι πωλήσεις tablets σε διεθνές επίπεδο μειώθηκαν το 2019 κατά 1,5% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα και διαμορφώθηκαν στα 144 εκατ. τεμάχια. Σε επίπεδο 4ου τριμήνου, η πτώση ήταν της τάξης του 0,6%, με την αγορά να κινείται τεμαχιακά στα 43,5 εκατ. συσκευές το εξεταζόμενο διάστημα. Αυτήν την εικόνα αποτυπώνουν τα προκαταρκτικά στοιχεία της International Data Corporation (IDC) τόσο σε επίπεδο 4ου τριμήνου, όσο και σε ετήσια βάση, για ολόκληρο το έτος 2019. 

Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,5% στο σύνολο του έτους το 2019, ενώ σε επίπεδο 4ου τριμήνου η πτώση ήταν της τάξης του 0,6%Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, από πλευράς κατασκευαστών, η Apple διατήρησε το προβάδισμά της στην παγκόσμια αγορά το 4ο τρίμηνο του 2019, κατακτώντας την πρώτη θέση μεταξύ των κορυφαίων παικτών στην κατηγορία των tablets, σημειώνοντας αύξηση κατά 22,7% σε ετήσια βάση. Το νέο iPad, η διάθεση του οποίου ξεκίνησε το τελευταίο τρίμηνο του έτους, αντιπροσώπευε σχεδόν το 65% των συνολικών πωλήσεων της Apple, βοηθώντας την εταιρεία να ενισχύσει το μερίδιο αγοράς της στο 36,5% σε σύγκριση με 29,6% πέρυσι.

Από την πλευρά της, η Samsung κατέκτησε τη δεύτερη θέση της παγκόσμιας αγοράς tablet, παρά την περαιτέρω υποχώρηση των αποστολών της σε ετήσια βάση. Η εταιρεία διέθεσε στη διάρκεια του τριμήνου 7 εκατ. συσκευές έναντι 7,6 εκατ. συσκευών την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με το μερίδιο της να κατέρχεται σε 16,1%, από 17,3% έναν χρόνο νωρίτερα. 

Οι παίκτες της αγοράς
Η Huawei με πωλήσεις 4 εκατ. tablets στη διάρκεια του 4ου τριμήνου του 2019 κατέγραψε και αυτή πτώση, με το μερίδιο της να περιορίζεται σε 9,1% από 9,3% το 4ο τρίμηνο του 2018, σημειώνοντας ετήσια μείωση της τάξης του 2,8%. Η εταιρεία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει πιέσεις από την αγορά των ΗΠΑ, με αποτέλεσμα η πλειοψηφία των πωλήσεων της να προέρχεται από την περιοχή της Ασίας/Ειρηνικού και συγκεκριμένα από την Κίνα, όπου εξακολουθεί να καταγράφει ενίσχυση των δυνάμεων της.

Η Amazon.com, από την πλευρά της, βρέθηκε στην τέταρτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης στη διάρκεια του τριμήνου, με τις πωλήσεις της να καταγράφουν μείωση κατά 29% σε ετήσια βάση. Τέλος, η Lenovo ήταν μία από τις δύο εταιρείες της πρώτης πεντάδας, που σημείωσαν ετήσια αύξηση στις πωλήσεις τους κατά την εξεταζόμενη περίοδο, με το μερίδιο της να αυξάνεται ελαφρά από 5,3% πέρσι, σε 5,8% το 4ο τρίμηνο του 2019.