Έρευνες - Μελέτες

Μόνο το 36% των εταιρειών προσφέρει πλήρως ψηφιακή εμπειρία στον πελάτη

peoplesmart1

Στο σημερινό συνδεδεμένο κόσμο, οι επιχειρήσεις ανταγωνίζονται προκειμένου να ανταποκριθούν στις τεράστιες προσδοκίες των πελατών. Ωστόσο, μέχρι και σήμερα μόνο το 36% των υπευθύνων IT αναφέρει ότι η εταιρεία του προσφέρει μια πλήρως συνδεδεμένη εμπειρία στον πελάτη. Πάντως, η συντριπτική πλειονότητα των εταιρειών (97%) αναλαμβάνει ή σχεδιάζει να αναλάβει πρωτοβουλίες ψηφιακού μετασχηματισμού, μέσω τεχνολογιών, όπως το cloud και τα analytics. Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Vanson Bourne, βασικός στόχος αυτών των πρωτοβουλιών είναι η αύξηση της αποδοτικότητας στον τομέα της Πληροφορικής (79%) και η βελτίωση της εμπειρίας των πελατών (71%).

Η συντριπτική πλειονότητα των οργανισμών (97%) αναλαμβάνει ή σχεδιάζει να αναλάβει πρωτοβουλίες ψηφιακού μετασχηματισμούΌσον αφορά το μέλλον, όπως προκύπτει από την ίδια έρευνα, οι επιχειρήσεις θα χρησιμοποιήσουν τις ψηφιακές τεχνολογίες, προκειμένου να κατανοήσουν καλύτερα τους πελάτες τους.

“Μία επιχείρηση για να σταθεί στο σημερινό ψηφιακό και άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, οφείλει να υπερβεί την απλή υιοθέτηση ψηφιακών εργαλείων. Πρέπει να ξεπεράσει πολλές επιχειρηματικές προκλήσεις και να επιδιώξει την ουσιαστική ψηφιακή ωριμότητα”, αναφέρει η έρευνα, η οποία διεξήχθη το Δεκέμβριο του 2018 σε ΗΠΑ, Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Κάτω Χώρες, Αυστραλία, Σιγκαπούρη και Κίνα.

Να σημειωθεί ότι οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων στον τομέα της Πληροφορικής από εταιρείες με τουλάχιστον 1.000 υπαλλήλους τόσο από το δημόσιο, όσο και από τον ιδιωτικό τομέα.

Επενδύσεις
Σύμφωνα με τους συντάκτες της έρευνας, πολλές από τις επενδύσεις των επιχειρήσεων σε νέες τεχνολογίες, έχουν ως στόχο τον τελικό καταναλωτή: η ασφάλεια (57%), τα big data analytics (55%), το Internet of Things-IoT (49%), η Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence-AI), αλλά  και η μηχανική μάθηση (36%). Κάθε μία από αυτές τις τεχνολογίες, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, απαιτεί χρόνο και πόρους προκειμένου να υλοποιηθεί.

Παρ’ όλο που η εμπειρία των πελατών αποτελεί το επίκεντρο της πλειοψηφίας (71%) των ψηφιακών πρωτοβουλιών, η ψηφιοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι ακόμη σε πρώιμα στάδια.

Το 59% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι η ομάδα τους, δυσκολεύεται να εισαγάγει νέες τεχνολογίες στις υφιστάμενες δομές, ενώ το 65% τονίζει ότι είναι πολύ δύσκολη η ενσωμάτωση. Στο μεταξύ, καθώς οι επιχειρήσεις επενδύουν στις νέες τεχνολογίες, το χάσμα παραδοσιακών ΤΠΕ και νέων συνεχίζει να διευρύνεται. Και όλες αυτές οι αλλαγές συμβαίνουν τη στιγμή που οι εταιρικοί προϋπολογισμοί για την Πληροφορική βρίσκονται υπό πίεση. Για την ακρίβεια, παρά το γεγονός ότι οι απαιτήσεις από το ΙΤ αναμένεται να αυξηθούν κατά 32% το τρέχον έτος, οι προϋπολογισμοί για την Πληροφορική δεν αναμένεται να αυξηθούν περισσότερο από 10%.