Άλλων Επιχειρήσεων/ Φορέων

H Lenovo ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τρίμηνου για το 2013/14

Η ισχυρή εκτέλεση, τα καινοτόμα προϊόντα και η ανάπτυξη στην κατηγορία PC Plus οδηγούν σε ρεκόρ τριμήνου!

  • Ρεκόρ με 32.6 εκ. συνολικά τεμάχια σε αποστολές ανά τον κόσμο, περίπου 5 συσκευές το δευτερόλεπτο
  • Συνέχισε να επεκτείνει την ηγετική της θέση ως ο #1 κατασκευαστής PC με μερίδιο αγοράς 18,5%,
  • Νέα προϊόντα PC Plus ενθουσιάζουν τους καταναλωτές και οδηγούν την ανάπτυξη
  • US$ 10,8 δισεκατομμύρια σε έσοδα ξεπερνώντας το ορόσημο των US$ 10 δις, για πρώτη φορά
  • Νέο ρεκόρ US$ 321 εκατομμυρίων σε έσοδα προ-φόρων και US$ 265 εκατομμύρια σε κέρδη
  • Βασικά κέρδη ανά μετοχή EPS US$ 2,56 σεντς, ή 19.85 HK σεντς
  • Καθαρά ταμειακά αποθέματα ύψους US$ 3,4 δισεκατομμυρίων (από 31 Δεκεμβρίου 2013)

Η Lenovo Group ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τρίτο οικονομικό τρίμηνo, που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου του 2013. Η Lenovo είχε μια ισχυρή παγκόσμια παρουσία, με ένα καινοτόμο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και μια αύξηση των εσόδων από το μείγμα προϊόντων στην κατηγορία PC Plus. Τα έσοδα τριμήνου ήταν US$ 10,8 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 15% από έτος σε έτος, ξεπερνώντας το ορόσημο των US$10 δισεκατομμυρίων για πρώτη φορά.

Κατά το τρίτο τρίμηνο τα κέρδη αυξήθηκαν με ακόμα ταχύτερους ρυθμούς με έσοδα προ φόρων στα US$ 321 εκατ. σημειώνοντας αύξηση 30% από έτος σε έτος, ενώ τα κέρδη αυξήθηκαν επίσης κατά 30% από έτος σε έτος, σε US$ 265 εκατομμύρια. Η Lenovo σημείωσε επίσης ρεκόρ αποστολών φτάνοντας τις 32,6 εκατομμύρια το τρίμηνο, κάτι το οποίο μεταφράζεται σε σχεδόν 5 συσκευές ανά δευτερόλεπτο.

Το μείγμα πωλήσεων της Lenovo κατά το τρίτο τρίμηνο από το Mobile Internet και το Digital Home τμήμα που αναπτύσσει προϊόντα PC Plus όπως τα smartphones, τα tablets και οι smart TVs, αντιστοιχεί στο 16% των συνολικών εσόδων, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με πέρσι και πρόπερσι που ήταν 11% και 7% αντίστοιχα, με σταθερή βελτίωση της κερδοφορίας.

Για το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, η Lenovo ήταν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής υπολογιστών στον κόσμο, σημειώνοντας το υψηλότερο τριμηνιαίο μερίδιο αγοράς στα 18,5%, αυξημένο κατά 2,4 μονάδες από έτος σε έτος. Παράλληλα κατέγραψε -ρεκόρ υψηλών μεριδίων στην περιοχή ΕΜΕΑ, Ασία-Ειρηνικός και Κίνα κατέχοντας τη νούμερο ένα θέση, σε πέντε από τις συνολικά επτά μεγαλύτερες αγορές PC σε όλο τον κόσμο. Οι αποστολές των Lenovo PCs για το τρίτο οικονομικό τρίμηνο έφτασαν τα 15,3 τεμάχια, κατατάσσοντάς την και πάλι ως την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία ανάμεσα στους πέντε κορυφαίους προμηθευτές PCs.

Επιπλέον, για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, οι αποστολές στα smartphones και τα tablets μαζί οι οποίες άγγιξαν τις 17,3 εκατ. Συσκευές, ξεπέρασαν τους 15,3 εκατ. υπολογιστές που πούλησε. Επίσης, συνέχισε να είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος προμηθευτής smartphone στον κόσμο με 4,8% μερίδιο αγοράς, με αύξηση στις αποστολές κατά 47% από έτος σε έτος, χάρη στην άριστη απόδοση των smartphone που ξεκίνησε να λανσάρει σε νέες αγορές. Στα tablets, η Lenovo κατέγραψε ρεκόρ 3,4 εκατ. αποστολών, σημειώνοντας αύξηση 300% από έτος σε έτος. Η δυναμική παρουσία στα Tablets οφείλεται στο λανσάρισμα του Yoga Tablet, του πρώτου multimode tablet στον κόσμο. Συνολικά, αυτά τα αποτελέσματα καταδεικνύουν τον μετασχηματισμό της Lenovo στην PC Plus εποχή.

«Η Lenovo είχε μια εξαιρετική απόδοση το τελευταίο τρίμηνο, καταγράφοντας ρεκόρ εσόδων και κερδών. Αξιοποιώντας την ισχυρή εκτέλεση της στρατηγικής μας, τα καινοτόμα προϊόντα και την ανάπτυξη στο επιχειρηματικό τομέα PC Plus, συνεχίζουμε να υλοποιούμε τη δέσμευσή μας για βελτίωση της κερδοφορίας και είμαστε σίγουροι ότι θα διατηρήσουμε αυτή τη δυναμική στις υφιστάμενες επιχειρήσεις μας», δήλωσε ο Yang Yuanqing, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Lenovo. «Επιπλέον, οι εξαγορές των Motorola και των IBM servers, που μόλις ανακοινώσαμε ταιριάζουν απόλυτα στην PC Plus στρατηγική μας. Πρώτη μας προτεραιότητα τώρα, είναι η πλήρης συμμετοχή στη ρυθμιστική διαδικασία εγκρίσεων. Είμαι βέβαιος, από την 1η ημέρα ότι οι επιχειρήσεις αυτές θα αρχίσουν γρήγορα να συμβάλλουν στην απόδοση μας και να εξελίσσονται σε πυλώνες για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη μας».

Τα μικτά κέρδη της εταιρείας για το τρίτο οικονομικό τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 15% από έτος σε έτος σε US$ 1,36 δισεκατομμύρια με μικτό περιθώριο κέρδους στα 12,6%. Τα λειτουργικά κέρδη για το τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 37 % από έτος σε έτος σε US$ 334 εκατομμύρια. Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή για το τρίτο οικονομικό τρίμηνο ήταν US$ 2,56 σεντς, ή 19.85 HK σεντς. Τέλος, τα καθαρά ταμειακά αποθέματα της 31 Δεκέμβρη 2013 ανήλθαν σε US$ 3,4 δισεκατομμύρια.

Γεωγραφική Επισκόπηση
Η Lenovo στην Κίνα παρουσίασε US$4δισεκατομμύρια σε έσοδα κατά το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, σχετικά σταθερή απόδοση από έτος σε έτος, αντιπροσωπεύοντας το 37 %των παγκόσμιων εσόδων της εταιρείας. Οι επιδόσεις της Κίνας αντανακλούν μια προσωρινή επιβράδυνση στην τοπική αγορά των PCs που έχει σταθεροποιηθεί και έχει βελτιωμένη τιμολογιακή πολιτική, ενώ η αστικοποίηση, η εταιρική ανανέωση και η καινοτομία στα PC Plus προϊόντα οδηγούν την μελλοντική ζήτηση. Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, η Lenovo εδραίωσε περαιτέρω τη #1 θέση που κατέχει στην Κίνα, στην κατηγορία των PC με 37,9% μερίδιο αγοράς στην Κίνα και με αύξηση 0,5 μονάδων από έτος σε έτος, ενώ ήταν δεύτερη στα smartphones και τρίτη στα tablets.

Στη Ασία και τον Ειρηνικό, τα έσοδα της Lenovo ανήλθαν σε US$1,6 δισεκατομύρια για το τρίτο τρίμηνο, αντιστοιχώντας δηλαδή στο 15% των παγκόσμιων εσόδων της εταιρείας, με πάνω από 22% από έτος σε έτος. Η ισχυρή εκτέλεση οδήγησε σε ισχυρή αύξηση των πωλήσεων στα smartphones και tablets και σε υπερανάπτυξη στις χώρες ASEAN. Η Lenovo επίσης κατέκτησε τη #1 θέση στα PCs, με ρεκόρ μεριδίου στα 15.9% αύξηση κατά 2 μονάδες από έτος σε έτος, φτάνοντας σε ρεκόρ πωλήσεων με 1 εκατ. smartphones.

Τα έσοδα της Lenovo στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική (EMEA), αυξήθηκαν κατά 25% το τρίτο οικονομικό τρίμηνο, φτάνοντας τα US$ 2,9 δισ. και αντιπροσωπεύοντας το 27% των παγκόσμιων εσόδων της Lenovo. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, η Lenovo ενίσχυσε τη #2 θέση της στα PC με αύξηση των αποστολών PC κατά 27%, ξεπερνώντας την αγορά κατά 33 ποσοστιαίες μονάδες, προστατεύοντας τις πωλήσεις των PC επιχειρήσεων και κάνοντας επίθεση στην αγορά των SMB και καταναλωτών. Η Lenovo είναι πλέον #1 σε 11 χώρες της περιοχής ΕΜΕΑ. Αξίζει να σημειωθεί ότι, η περιοχή EMEA οδήγησε και τις πωλήσεις tablets, αυξάνοντας τις αποστολές κατά περίπου σε 450% από έτος σε έτος.

Στην Αμερική τα κέρδη έφτασαν τα US$ 2.3 δισεκατομμύρια κατά το τρίτο οικονομικό τρίμηνο, με αύξηση 36% από έτος σε έτος, αντιπροσωπεύοντας το 21% των παγκόσμιων εσόδων της Lenovo. Η Αμερική σημείωσε αύξηση κατά 28% στις αποστολές PC, δηλαδή 2.7 μονάδες, φτάνοντας στο 11% μερίδιο και ξεπερνώντας την αγορά κατά 31 μονάδες. Η απόδοση στη Βραζιλία- χάρη στην ισχυρή διοίκηση, την ανάπτυξη ενός νέου εργοστασίου και την ολοκλήρωση του CCE – οδήγησε σε ανάπτυξη 378% στις PC αποστολές και σε 18,6% μερίδιο της αγοράς.

Προϊοντική Επισκόπηση
Κατά το τρίτο οικονομικό τρίμηνο, τα Laptops της Lenovo ήταν το μεγαλύτερο κομμάτι των εσόδων της εταιρείας σε όλο τον κόσμο, παράγοντας 50% των συνολικών εσόδων της Lenovo. Σε ολόκληρο τον κλάδο, οι αποστολές σε laptop μειώθηκαν κατά 6,3% από έτος σε έτος. Παρά το δύσκολο περιβάλλον, οι ενοποιημένες πωλήσεις για τα Lenovo PC business laptops, σε όλο τον κόσμο κατά το τρίτο οικονομικό τρίμηνο ανήλθαν σε 5,4 δισ. δολάρια, σημειώνοντας 11% αύξηση της από έτος σε έτος. Η εταιρεία κέρδισε 2.7% και κατέκτησε 18,8% μεριδίου αγοράς. Κατά το τρίτο οικονομικό τρίμηνο, η εταιρεία ανακοίνωσε το Lenovo A10, έναν προσιτό, ultra-portable, dual-mode φορητό υπολογιστή και ο πρώτος υπολογιστής της εταιρείας με Android 4.2 OS.

Οι αποστολές των Desktops αυξήθηκαν κατά 9,1% σε παγκόσμιο επίπεδο από έτος σε έτος κατά το τρίτο οικονομικό τρίμηνο, συγκριτικά με τη συνολική συρρίκνωση του κλάδου κατά 3%. Ως αποτέλεσμα, η Lenovo κέρδισε 2 μονάδες μεριδίου από έτος σε έτος και κατέκτησε το 18% του μεριδίου αγοράς. Οι ενοποιημένες πωλήσεις των desktops κατά το τρίτο οικονομικό τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 12% από έτος σε έτος, σε US$ 3,2 δις, δηλαδή το 29% των συνολικών εσόδων της εταιρείας. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, η Lenovo ανακοίνωσε τέσσερα νέα all-in-one desktop PCs, επεκτείνοντας την ηγετική της παρουσία της στην εν λόγω ανταγωνιστική κατηγορία προϊόντων. Σύμφωνα με την IDC, η Lenovo είναι #1 στην παγκόσμια αγορά AIO, σε εμπορικά και καταναλωτικά τμήματα.

Οι ενοποιημένες πωλήσεις της Lenovo σε Mobile Internet και Digital Home (MIDH) προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των smartphones και tablets αυξήθηκαν κατά 73% από έτος σε έτος, κατά το τρίτο οικονομικό τρίμηνο, σε US$ 1,7 δισ., αντιπροσωπεύοντας το 16% των συνολικών εσόδων της εταιρείας. Οι αποστολές των tablets αυξήθηκαν κατά 326% από έτος σε έτος καταγράφοντας ρεκόρ 3,4 εκατ. συσκευών καταλαμβάνοντας το 4,3% της αγοράς. Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, η Lenovo ανακοίνωσε το multimode Yoga Tablet. Το Yoga Tablet ανακοινώθηκε σε livestream εκδήλωση από τον ηθοποιό Ashton Kutcher, ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του ως ο νέος product engineer με το νεότερο προϊόν της Lenovo. Επίσης μεταξύ των ανακοινώσεων του τρίτου τριμήνου ήταν το Lenovo Miix2 tablet 8 ιντσών, σε συνέχεια του δημοφιλούς προκάτοχου του, Lenovo Tablet Miix.

Τα τελευταία M&A και εξαγορές της Lenovo
Μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς των προσωπικών υπολογιστών της IBM και των ThinkPad το 2005, η Lenovo έχει διαχειριστεί με επιτυχία έξι συμφωνίες, συμπεριλαμβανομένης της NEC στην Ιαπωνία, την εξαγορά της Medion στη Γερμανία, την εξαγορά της CCE στη Βραζιλία, τη στρατηγική συνεργασία και joint venture με την EMC στις ΗΠΑ, την απόκτηση του Stoneware στις ΗΠΑ και το joint venture με την Compal στην Κίνα. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ​​η Lenovo έχει γίνει νούμερο ένα εταιρεία στα PCs στον κόσμο, δεύτερη στην κατασκευή PCs και Tablets, νούμερο τρία στην κατασκευή Smart Connected Devices, και όλα αυτά έχοντας ταυτόχρονη αύξηση εσόδων και κερδών.

Οι πρόσφατες ανακοινώσεις της Lenovo για τις επενδύσεις της στη Motorola Mobility και τους servers της IBM είναι τα λογικά επόμενα βήματα στην επιτυχημένη "PC Plus" στρατηγική της.

*δεδομένα IDC data 4Q 2013