Κυβερνοασφάλεια

6,4 εκατ. απόπειρες phishing σε αγορές το 2025

phishing-34

Το 2025 οι απειλές στο ψηφιακό περιβάλλον αυξήθηκαν σε κλίμακα, που αποτυπώνει την ωριμότητα και τον επαγγελματισμό των κυβερνοεγκληματιών. Με τον αριθμό των online συναλλαγών να εκτοξεύεται σε περιόδους μεγάλων προσφορών, οι επιθέσεις προσαρμόστηκαν και έγιναν πιο έξυπνες, πιο στοχευμένες και πιο δύσκολες στην ανίχνευση.

Οι ψηφιακοί εγκληματίες “μυρίζονται” τις εκπτώσεις, μιμούνται μεγάλους retailers και στοχοποιούν αγοραστές

Τα στοιχεία της Kaspersky για το 1ο δεκάμηνο του 2025 καταγράφουν μια έντονη μετατόπιση της εγκληματικής δραστηριότητας προς το ευρύ ψηφιακό οικοσύστημα: από τα e-shops και τις πλατφόρμες πληρωμών, μέχρι το gaming, το streaming και τα εργαλεία επικοινωνίας.

Σύμφωνα με τα δεδομένα του Kaspersky Security Network (KSN), από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του έτους, αποκλείστηκαν συνολικά 6.394.854 απόπειρες phishing, που παρίσταναν τράπεζες, ηλεκτρονικά καταστήματα ή συστήματα πληρωμών. Το 48,2% αυτών είχε στόχο καταναλωτές, που έκαναν online αγορές, εκμεταλλευόμενο την αυθόρμητη διάθεση για “ευκαιρίες” και εντυπωσιακές εκπτώσεις.

Ιδιαίτερη ένταση παρουσιάστηκε την περίοδο των προωθητικών ενεργειών για τη Black Friday, όπου στις δύο πρώτες εβδομάδες του Νοεμβρίου εντοπίστηκαν 146.535 μηνύματα spam με αναφορά σε προσφορές. Ακόμη 2.572 από αυτά αξιοποιούσαν τον θεσμό της Singles' Day, ενώ πολλά αντέγραφαν το στιλ και την αισθητική γνωστών λιανεμπόρων, όπως Amazon, Walmart και Alibaba, οδηγώντας τους χρήστες σε παραπλανητικές σελίδες.

Στο στόχαστρο το gaming

Ωστόσο, το e-commerce δεν ήταν το μοναδικό πεδίο στοχοποίησης. Ο κόσμος του gaming αναδείχθηκε σε έναν από τους πλέον δραστήριους χώρους επιθέσεων. Η Kaspersky εντόπισε πάνω από 20 εκατ. απόπειρες επιθέσεων σε gaming πλατφόρμες το 2025, με τις 18,56 εκατ. από αυτές να σχετίζονται με το Discord.

Συνολικά 2.054.336 απόπειρες phishing παρίσταναν υπηρεσίες, όπως Steam, PlayStation και Xbox, ενώ τα περιστατικά malware, που εμφανίζονται ως gaming λογισμικό, ξεπέρασαν τα 20 εκατομμύρια. Μία ακόμη παράμετρος κινδύνου αφορά την ψυχαγωγία: οι απόπειρες phishing σε υπηρεσίες streaming ανήλθαν σε 801.148 για το Netflix και 576.873 για το Spotify.

Η εικόνα αυτή αποτυπώνεται εύγλωττα από την Kaspersky, η οποία σημειώνει ότι «οι επιτιθέμενοι ακολουθούν τη δραστηριότητα των χρηστών στις πλατφόρμες αγορών, στις υπηρεσίες gaming, στις εφαρμογές streaming και στα εργαλεία επικοινωνίας, προσαρμόζοντας τις μεθόδους τους, ώστε να περνούν απαρατήρητοι σε οικεία περιβάλλοντα». Η ανάγκη για προσωπική επαγρύπνηση και βασικές πρακτικές κυβερνοασφάλειας είναι πλέον άρρηκτα δεμένη με την καθημερινή χρήση του ψηφιακού κόσμου, σύμφωνα με τους αναλυτές της εταιρείας.

Οι ίδιοι οι χρήστες μπορούν να ενισχύσουν την ασφάλειά τους με μια σειρά απλών, αλλά κρίσιμων, βημάτων: να μη βασίζονται σε links από email ή social messages χωρίς επαλήθευση αποστολέα, να ελέγχουν προσεκτικά URLs και εμφανείς ασυνέπειες στη σχεδίαση μιας ιστοσελίδας, να εξετάζουν αξιολογήσεις πριν από αγορές σε άγνωστα e-shops και να παρακολουθούν συχνά τις κινήσεις στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.

Σε μια χρονιά, όπου οι ψηφιακές απειλές αυξήθηκαν δραματικά, η συνειδητή και προσεκτική online συμπεριφορά παραμένει το πιο αποτελεσματικό αντίβαρο στις εξελιγμένες τακτικές των επιτιθέμενων.Αρχή φόρμας

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα