Οι τεχνολογικοί κολοσσοί στο στόχαστρο των επιθέσεων brand phishing

Ραγδαία ανάπτυξη γνωρίζουν οι επιθέσεις brand phishing, καθώς οι επιτιθέμενοι αξιοποιούν πλέον τεχνητή νοημοσύνη για τη δημιουργία εξαιρετικά ρεαλιστικών, προσωποποιημένων και πειστικών σελίδων και μηνυμάτων. «Το phishing δεν περιορίζεται πλέον σε κακογραμμένα emails ή πρόχειρες σελίδες σύνδεσης. Είναι πλέον δομημένο με AI, εξαιρετικά παραπλανητικό και στοχευμένο», σχολιάζει η Check Point Software. Όπως εξηγεί, η εστίαση των επιθέσεων σε brands που οι χρήστες εμπιστεύονται καθημερινά - όπως η Microsoft, η PayPal ή η DHL - καθιστά αυτές τις απειλές πιο αποτελεσματικές και πιο δύσκολες να εντοπιστούν.
Ραγδαία αύξηση πλαστογράφησης γνωστών brands – με την τεχνητή νοημοσύνη να κάνει το phishing πιο επικίνδυνο από ποτέ
Δεν είναι τυχαίο ότι η Microsoft βρέθηκε στο επίκεντρο των κυβερνοεγκληματιών το 3ο τρίμηνο του 2025. Σύμφωνα με τη νέα Έκθεση Brand Phishing της Check Point Research (CPR) για το 3ο τρίμηνο του 2025, η εταιρεία ευθύνεται για το 40% όλων των phishing επιθέσεων παγκοσμίως, ποσοστό που καταδεικνύει την ευρεία αξιοποίηση των εργαλείων παραγωγικότητας και συνεργασίας της από χρήστες και επιχειρήσεις.
Η Google και η Apple ακολουθούν με 9% και 6% αντίστοιχα, με τις τρεις εταιρείες να συγκεντρώνουν συνολικά πάνω από το 50% της παγκόσμιας δραστηριότητας phishing. Η λίστα των πιο πλαστογραφημένων εταιρειών για το 3ο τρίμηνο του 2025 κυριαρχείται από τεχνολογικούς και ψηφιακούς κολοσσούς: μετά τις Microsoft, Google και Apple, ακολουθούν η Spotify, η Amazon, η PayPal, η Adobe, η Booking.com, το LinkedIn και η DHL.
Στο στόχαστρο τα logistics
Η δυναμική επιστροφή της PayPal και της DHL μετά από μακρά απουσία δείχνει ότι οι επιτιθέμενοι επεκτείνουν πλέον τους στόχους τους πέρα από τα social media και τις πλατφόρμες ψυχαγωγίας, αγγίζοντας κρίσιμους τομείς, όπως οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και τα logistics, όπου η εμπιστοσύνη και η αίσθηση επείγοντος μπορούν εύκολα να χειραγωγηθούν.
Η CPR επισημαίνει ότι η τεχνολογία παραμένει ο πιο στοχευμένος τομέας, ακολουθούμενος από τα κοινωνικά δίκτυα και το λιανικό εμπόριο. Οι επιθέσεις εστιάζουν στα ψηφιακά περιβάλλοντα, όπου οι χρήστες συνδέονται, εργάζονται ή πραγματοποιούν οικονομικές συναλλαγές, εκμεταλλευόμενες τη συνήθεια και την ταχύτητα της καθημερινής online δραστηριότητας.
Με την είσοδο στην περίοδο των εορταστικών αγορών, οι ειδικοί προειδοποιούν για αύξηση των phishing επιθέσεων σε ταξιδιωτικές και εμπορικές υπηρεσίες, καθώς οι χάκερ εκμεταλλεύονται την αυξημένη εμπιστοσύνη και το άγχος χρόνου των χρηστών.
Η φετινή έκθεση της Check Point Research αναδεικνύει ένα σαφές συμπέρασμα: το phishing έχει εξελιχθεί από απλή ηλεκτρονική απάτη σε έξυπνο, τεχνολογικά προηγμένο οικοσύστημα εξαπάτησης. Όπως εξηγεί η εταιρεία, σε μια εποχή όπου η εμπιστοσύνη είναι το πολυτιμότερο ψηφιακό αγαθό, η κυβερνοασφάλεια δεν είναι απλώς προστασία, είναι προϋπόθεση εμπιστοσύνης και ανθεκτικότητας στον νέο ψηφιακό κόσμο.