Τηλεπικοινωνίες

Έκρηξη στο business messaging: Σχεδόν 3 τρισ. μηνύματα έως το 2030

social-media-people

Εκτόξευση στα διακινούμενα επιχειρηματικά μηνύματα αναμένουν οι αναλυτές: η παγκόσμια κίνηση στα επιχειρηματικά μηνύματα θα αυξηθεί από τα 2 τρισ. το 2025 σε σχεδόν 3 τρισ. έως το 2030, σύμφωνα με νέα μελέτη της Juniper Research. Η αύξηση αυτή, που αφορά SMS, RCS (Rich Communication Services) και over-the-top (OTT) πλατφόρμες, τροφοδοτείται από την εκρηκτική ζήτηση των επιχειρήσεων για «συνομιλιακές» χρήσεις μηνυμάτων, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο και η υποστήριξη πελατών.

Η Juniper Research επισημαίνει ότι οι επιχειρηματικές λειτουργίες μέσω μηνυμάτων εξελίσσονται σε βασικό κανάλι επικοινωνίας μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών. Τα σενάρια περιλαμβάνουν από τη διαχείριση παραγγελιών και πληρωμών έως την εξυπηρέτηση πελατών σε πραγματικό χρόνο, καθιστώντας τα μηνύματα πολύ περισσότερα από ένα απλό εργαλείο ειδοποιήσεων. «Η αγορά μηνυμάτων βρίσκεται μπροστά σε ένα νέο κύμα ανάπτυξης, όπου οι παραδοσιακές ειδοποιήσεις δίνουν τη θέση τους σε διαδραστικές εμπειρίες», αναφέρει η εταιρεία.

Εκρηκτική αύξηση στα επιχειρηματικά μηνύματα-Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι παραμένουν ανέτοιμοι να αξιοποιήσουν την ευκαιρία

Η άνοδος αυτή αναμένεται να δημιουργήσει νέα έσοδα για τις επιχειρήσεις, αλλά και μια σημαντική πρόκληση για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. Πάντως, παρά την τεράστια αυτή ευκαιρία, οι πάροχοι εμφανίζονται απροετοίμαστοι να την αξιοποιήσουν πλήρως. Όπως τονίζεται στη μελέτη, η εξάρτηση από την Google για την παρακολούθηση του RCS business messaging περιορίζει σημαντικά την ορατότητά τους.

Η έλλειψη διαφάνειας καθιστά δύσκολη την ανάλυση της χρήσης, αλλά και την ανάπτυξη στρατηγικών, που θα μεγιστοποιήσουν τα έσοδα.

Η έκθεση με τίτλο A2P & Business Messaging Market 2025-2030 υπογραμμίζει ότι η ορατότητα στα επιχειρηματικά μηνύματα θα αποτελέσει κρίσιμο παράγοντα για την κερδοφορία των παρόχων. Η λεπτομερής παρακολούθηση της κίνησης μπορεί να αποκαλύψει πρότυπα χρήσης, επιτρέποντας την προσαρμογή τιμολογιακών μοντέλων και τη διαμόρφωση πιο ευέλικτων επιχειρηματικών στρατηγικών.

Τα παραδοσιακά κανάλια

«Καθώς οι χρήσεις ταυτοποίησης μετακινούνται από τα παραδοσιακά κανάλια μηνυμάτων, τα εναλλακτικά μηνύματα αποτελούν μια νέα πιθανή πηγή εσόδων για τους παρόχους», σημειώνει η Juniper Research. «Οι πάροχοι πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στη μονοποίηση των συνομιλιακών περιπτώσεων χρήσης, ώστε να εξασφαλίσουν μελλοντική ανάπτυξη εσόδων», εξηγεί η ίδια.

Η μελέτη υπογραμμίζει, επίσης, την ανάγκη για νέες συνεργασίες, που θα προσφέρουν στους παρόχους μεγαλύτερη διαφάνεια και έλεγχο. Μέσα από την ανάπτυξη τέτοιων συνεργασιών, οι τηλεπικοινωνιακοί οργανισμοί θα μπορούν να παρακολουθούν πιο αποτελεσματικά την κίνηση στο δίκτυό τους και να προσαρμόζουν τις υπηρεσίες τους σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο τοπίο.

«Η πρόκληση δεν είναι μόνο τεχνολογική, αλλά και στρατηγική. Οι πάροχοι πρέπει να αποφασίσουν αν θα παραμείνουν παθητικοί «μεταφορείς» μηνυμάτων ή αν θα διεκδικήσουν ενεργό ρόλο στην αλυσίδα αξίας, προσφέροντας πρόσθετες υπηρεσίες στις επιχειρήσεις. Η επιτυχία θα εξαρτηθεί από την ικανότητά τους να αξιοποιήσουν δεδομένα χρήσης, να διαμορφώσουν ελκυστικά πακέτα και να απαντήσουν στις ανάγκες των επιχειρήσεων που επενδύουν στη συνομιλιακή επικοινωνία ως στρατηγικό εργαλείο», αναφέρει η σχετική ανάλυση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα