Τέθηκε σε λειτουργία ο Προσωπικός Βοηθός Υγείας Πολίτη
Σε μια νέα φάση περνά η ψηφιακή μετάβαση της Δημόσιας Υγείας με την ενεργοποίηση του «MyHealth Agent», του προσωπικού βοηθού υγείας του πολίτη, που τέθηκε σε λειτουργία. Οι πολίτες μπορούν πλέον να απευθύνουν ερωτήσεις για τις εξετάσεις, τις συνταγές, τα ραντεβού και το ιστορικό τους και να λαμβάνουν απαντήσεις άμεσα, απλά και με ασφάλεια, από μια υπηρεσία Τεχνητής Νοημοσύνης.
Ο Προσωπικός Βοηθός Υγείας Πολίτη, που ανέπτυξε η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης Ελλάδα 2.0, δίνει σε κάθε πολίτη πρόσβαση στα δεδομένα του Εθνικού Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας (ΕΗΦΥ) μέσω μιας συνομιλίας σε φυσική γλώσσα, γραπτά ή προφορικά. Η ενεργοποίησή της σηματοδοτεί την πρώτη φορά, που η Τεχνητή Νοημοσύνη χρησιμοποιείται σε τόσο μεγάλη κλίμακα για να υποστηρίξει την καθημερινή πλοήγηση των πολιτών στα προσωπικά τους δεδομένα υγείας
Ενεργοποιήθηκε ο «MyHealth Agent»: Η Ελλάδα εισάγει την Τεχνητή Νοημοσύνη στην εξυπηρέτηση του πολίτη στον τομέα της Υγείας
Η πρόσβαση γίνεται μέσω της εφαρμογής myHealth App ή για όσους δεν διαθέτουν κινητό, μέσω του ιστότοπου citizen.ehealthrecord.gov.gr με κωδικούς TaxisNet. Ο διάλογος είναι άμεσος και απλός: «Τι έδειξαν οι τελευταίες εξετάσεις μου;», «Ποιες συνταγές μου είναι ενεργές;»,
«Πότε είναι το επόμενο ραντεβού μου;».
Οι απαντήσεις δίνονται σε πραγματικό χρόνο και αντλούν δεδομένα από τον προσωπικό ιατρικό φάκελο. Όταν χρειάζεται, ο πολίτης λαμβάνει και σχετικό link, που τον οδηγεί κατευθείαν στην αντίστοιχη ενότητα της εφαρμογής.
Απαντήσεις σε φυσική γλώσσα
Το «MyHealth Agent» καλύπτει εννέα βασικές κατηγορίες πληροφορίας: Εξετάσεις και αποτελέσματα, παρέχει τιμές δεικτών, ενδεικτικές τιμές και σχετικές εξετάσεις. Συνταγές και παραπεμπτικά, ενημερώνει για ενεργές και παλαιότερες συνταγές, ημερομηνίες λήξης, καταστάσεις. Πληροφορίες ιατρού και φαρμακείου, αναφέρει ποιος συνταγογράφησε, πού εκτελέστηκε η συνταγή, διευθύνσεις και στοιχεία. Εμβολιασμοί, ιστορικό και προγραμματισμένα παιδικά εμβόλια ή εμβόλια Covid-19 και γρίπης.
Νοσηλείες και εισαγωγές, αναφέρει πρόσφατες ή παλαιότερες εισαγωγές και εξιτήρια, θεραπείες, διαγνώσεις, αγωγές, αντλεί χρόνιες ή οξείες διαγνώσεις και ενεργές θεραπείες. Ιατρικές βεβαιώσεις βρίσκει βεβαιώσεις όπως κυοφορίας ή αναρρωτικών αδειών. Ραντεβού, ενημερώνει για επερχόμενα ή παλαιότερα ραντεβού, εξετάσεις ή χειρουργεία. Προφίλ και προσωπικά στοιχεία, παρέχει συνοπτική προβολή δημογραφικών δεδομένων και ιστορικό πρόσβασης ιατρών.
Ασφάλεια και ιδιωτικότητα: Τι δεν κάνει ο MyHealth Agent
Ο βοηθός δεν παρέχει ιατρικές συμβουλές. Απαντά μόνο με πληροφορίες, που υπάρχουν ήδη στον φάκελο του πολίτη. Η υπηρεσία δεν αποθηκεύει συνομιλίες, δεν τηρεί ιστορικό και δεν επεξεργάζεται προσωπικά δεδομένα πέρα από αυτά, που αντλούνται εκείνη τη στιγμή από τον ΕΗΦΥ. Κάθε πολίτης έχει πρόσβαση μόνο στα δικά του δεδομένα υγείας, ενώ τα στοιχεία της Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης φτάνουν έως το 2012.
Να θυμίσουμε ότι από τα τέλη Οκτωβρίου 2025 λειτουργεί ήδη ο «Ψηφιακός Βοηθός Ιατρού», ο οποίος έχει πραγματοποιήσει 1.008 συνομιλίες με 3.489 μηνύματα μέσα στον πρώτο ενάμιση μήνα. Καθημερινά καταγράφονται περίπου 17 νέες συζητήσεις και 58 μηνύματα, με τους γιατρούς να χρησιμοποιούν την υπηρεσία κυρίως για γρήγορη πρόσβαση στη συνοπτική εικόνα των ασθενών και στον έλεγχο εμβολιασμών.
Με ένα πάτημα κουμπιού
«Με ένα απλό πάτημα του κουμπιού μπορείτε να ρωτήσετε και να μάθετε τι φάρμακα παίρνετε, ποιες είναι οι εξετάσεις σας, πότε πήγατε τελευταία φορά στο νοσοκομείο. Όλες αυτές οι εφαρμογές έχουν στόχο να κάνουμε τη ζωή των πολιτών πιο εύκολη και να παρέχουμε υπηρεσίες υγείας που μας αξίζουν», σχολίασε ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης.
«Αξιοποιούμε την Τεχνητή Νοημοσύνη με τρόπο ασφαλή, ανθρώπινο και χρηστικό. Ρωτάμε και παίρνουμε απαντήσεις - με απόλυτη ασφάλεια και χωρίς αποθήκευση συνομιλιών. Στόχος μας είναι ένα Εθνικό Σύστημα Υγείας πιο σύγχρονο και πιο αποτελεσματικό», σχολίασε από την πλευρά του ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ΤΝ, Δημήτρης Παπαστεργίου.
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ, Νίκη Τσούμα, ανέφερε: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη, όταν εφαρμόζεται με σχέδιο, δεν είναι κάτι που πρέπει να φοβόμαστε. Είναι εργαλείο για μεγαλύτερη ακρίβεια, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια».
