Σε μια 3ετία το GenAI θα είναι «κοινός παρονομαστής» για κάθε τεχνολογικό προϊόν

«Σε λιγότερο από τρία χρόνια, οι δυνατότητες γενετικής τεχνητής νοημοσύνης θα αποτελούν βασική απαίτηση σε κάθε τεχνολογικό προϊόν». Τη διαπίστωση αυτή κάνει έκθεση της Gartner, η οποία αποτυπώνει ένα περιβάλλον, όπου η γενετική τεχνητή νοημοσύνη μετατρέπεται σε νέο «κοινό παρονομαστή» για κάθε τεχνολογικό προϊόν.
Σύμφωνα με τις επισημάνσεις της ίδιας έκθεσης, ήδη μέχρι το 2026, οι δαπάνες για λογισμικό με ενσωματωμένο GenAI θα ξεπεράσουν εκείνες για προϊόντα χωρίς τέτοιες δυνατότητες. Οι αριθμοί, που παραθέτει η Gartner, αποκαλύπτουν την ταχύτητα της μετάβασης.
Ο αγώνας δρόμου της τεχνητής νοημοσύνης: Το GenAI γίνεται «προαπαιτούμενο» για όλους τους παρόχους τεχνολογίας
Η αγορά μοντέλων GenAI προβλέπεται να αυξηθεί κατά 149,8% το 2025, ξεπερνώντας τα $14 δισ., ενώ μέχρι το 2028 θα σταθεροποιηθεί σε ετήσια ανάπτυξη 38%, καθώς οι δυνατότητες αυτές θα ενσωματωθούν όλο και περισσότερο σε εφαρμογές. Παράλληλα, η παγκόσμια αγορά για servers βελτιστοποιημένους για AI αναμένεται να αυξηθεί κατά 90,9% μέσα στο 2025, με σχεδόν όλες τις premium συσκευές να είναι AI-enabled έως το 2027.
Η αγορά της τεχνητής νοημοσύνης - σύμφωνα με την ίδια έκθεση - βρίσκεται σε φάση καταιγιστικών αλλαγών: «Οι πάροχοι τεχνολογίας δεν ανταγωνίζονται πλέον σε έναν ενιαίο αγώνα, αλλά σε μια σειρά από παράλληλες ‘κούρσες’, που καλύπτουν ολόκληρη την τεχνολογική αλυσίδα της AI, από την υποδομή και τα μοντέλα μέχρι τις εφαρμογές και τις υπηρεσίες. Το διακύβευμα δεν είναι μόνο η πρωτιά, αλλά η διατήρηση της θέσης τους σε ένα περιβάλλον όπου η υιοθέτηση εξελίσσεται με εκρηκτικούς ρυθμούς», τονίζει η έκθεση.
Δεν υπάρχει γραμμή τερματισμού
Οι αναλυτές της Gartner σχολιάζουν ότι «ο αγώνας δεν έχει μια γραμμή τερματισμού, αλλά πολλούς διαφορετικούς στόχους από την ηγεσία της αγοράς και τις τεχνολογικές ανακαλύψεις έως τη διατήρηση της απλής συνάφειας”. Και όπως τονίζουν: «Η πρόκληση για τους παρόχους είναι διπλή: να κατανοήσουν τόσο τις δυνατότητες των ανταγωνιστών, όσο και τις συμπεριφορές υιοθέτησης της τεχνητής νοημοσύνης από τις επιχειρήσεις. Μόνο έτσι μπορούν να αποκτήσουν πλεονέκτημα ή να κατευθύνουν οι ίδιοι τη ζήτηση».
«Η πίεση αυξάνεται, καθώς τα πλεονεκτήματα της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης φθείρονται ταχύτερα από κάθε προηγούμενο κύκλο καινοτομίας. Μέσα σε λιγότερο από 36 μήνες, οι δυνατότητες GenAI θα αποτελούν βασική προϋπόθεση για τα προϊόντα, με αποτέλεσμα η ‘πρωτιά’ να έχει ήδη χαθεί στις περισσότερες κατηγορίες λογισμικού», σχολιάζει η έκθεση.
Η Gartner προειδοποιεί ότι λιγότερο από ένα στα πέντε έργα GenAI θα φτάσει στην επιθυμητή επιχειρηματική αξία έως το 2026. Αυτό δείχνει ότι οι πάροχοι πρέπει να στραφούν από τη λογική της κάλυψης μεμονωμένων περιπτώσεων χρήσης σε προσεγγίσεις, που συνδέουν την AI με κρίσιμους επιχειρηματικούς στόχους.
Όπως σημειώνει, «οι ηγέτες προϊόντων πρέπει να ενσωματώσουν στοχευμένα επιχειρηματικά αποτελέσματα στον σχεδιασμό, στο μάρκετινγκ και στην υλοποίηση. Όσοι αποτύχουν να κάνουν αυτή τη στροφή δεν θα παραμείνουν ανταγωνιστικοί».
Ουσιαστικά, η κούρσα της AI δεν αφορά πλέον το «αν» θα ενσωματωθεί το GenAI, αλλά το «πώς» και το «γιατί» θα αξιοποιηθεί. Οι πάροχοι, που θα καταφέρουν να μετατρέψουν την τεχνολογία σε πραγματική επιχειρηματική αξία, ευθυγραμμίζοντας τα προϊόντα τους με τις ανάγκες και τις στρατηγικές προτεραιότητες των πελατών, θα είναι εκείνοι που θα διασφαλίσουν το μέλλον τους στην αγορά.