Η τεχνητή νοημοσύνη, το «κρυφό χαρτί» του κλάδου καταναλωτικών αγαθών

Το 2025 δεν είναι μια εύκολη χρονιά για τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών: χαμηλή εμπιστοσύνη των καταναλωτών, όλο και πιο σύνθετα κανάλια διανομής και οικονομικές πολιτικές, που πιέζουν τα περιθώρια κέρδους, συνθέτουν ένα περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις. Περισσότερες από τις μισές εταιρείες (54%) παραδέχονται ότι η κερδοφόρα ανάπτυξη φέτος θα είναι δυσκολότερη από ποτέ.
Μέχρι στιγμής, η μετακύλιση κόστους στους καταναλωτές δεν αποτελεί λύση - κι έτσι οι επιχειρήσεις αναζητούν νέα «όπλα». Και το σημαντικότερο από αυτά είναι η τεχνητή νοημοσύνη. Η νέα έκθεση Consumer Goods Industry Insights Report της Salesforce, που βασίστηκε σε έρευνα 2.400 στελεχών σε 12 χώρες, αποκαλύπτει μια σαφή τάση: σχεδόν 9 στους 10 ηγέτες του κλάδου θεωρούν ότι οι AI agents θα είναι απολύτως απαραίτητοι για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας μέχρι το 2027.
Οικονομικές πιέσεις, απώλεια πιστότητας και νέα κανάλια πωλήσεων: Οι εταιρείες στρέφονται στην AI για να επιβιώσουν
Το 90% των ερωτηθέντων περιμένει αύξηση επενδύσεων σε τεχνητή νοημοσύνη και το 88% πιστεύει ότι θα φέρει άμεσα αύξηση πωλήσεων. Στο μεταξύ, η AI δεν περιορίζεται στην ανάλυση δεδομένων. Μπαίνει δυναμικά και σε πιο δημιουργικούς τομείς, όπως ο σχεδιασμός καμπανιών, η βελτιστοποίηση προωθητικών ενεργειών και η ανάπτυξη νέων προϊόντων.
Από την πιστότητα στην εξατομίκευση
Τα παραδοσιακά κανάλια ανάπτυξης, όπως τα direct-to-consumer μοντέλα και τα προγράμματα πιστότητας, δείχνουν σημάδια κόπωσης. Το 70% των στελεχών στρέφεται στην εξατομίκευση: προσωποποιημένες εμπειρίες, προσφορές και προτάσεις βασισμένες σε δεδομένα, οι οποίες κρίνονται πιο αποτελεσματικές από τα loyalty schemes κατά σχεδόν 20 ποσοστιαίες μονάδες.
Παράλληλα, αυξάνονται οι επενδύσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης (73%) και ψηφιακή διαφήμιση (67%), ώστε οι επιχειρήσεις να βρίσκουν τους καταναλωτές εκεί όπου περνούν τον περισσότερο χρόνο τους: online.
Την ίδια στιγμή, η πιστότητα παραμένει ζητούμενο. Το 54% των ηγετών παραδέχεται ότι είναι δυσκολότερο από ποτέ να κρατήσουν τους πελάτες κοντά τους. Το 74% των καταναλωτών άλλαξε μάρκα τον τελευταίο χρόνο, δείχνοντας πόσο ρευστό είναι το τοπίο.
Η έκθεση της Salesforce δείχνει έναν κλάδο σε μεταβατική φάση. Αφενός οι οικονομικές πιέσεις είναι πραγματικές, αφετέρου η τεχνητή νοημοσύνη ανοίγει δρόμους, που μέχρι πρότινος έμοιαζαν μακρινό μέλλον. Από την αύξηση πωλήσεων μέχρι τη δημιουργία νέων προϊόντων, η AI δείχνει να μετατρέπεται από τεχνολογία υποστήριξης σε καταλύτη επιβίωσης.
Το στοίχημα για τις εταιρείες καταναλωτικών αγαθών είναι διπλό: να επενδύσουν έγκαιρα στην τεχνητή νοημοσύνη και να βρουν τον τρόπο να κρατήσουν τον πελάτη κοντά τους σε μια εποχή που η αφοσίωση δεν θεωρείται δεδομένη.