Η αξιοποίηση των AI Agents θα αυξηθεί κατά 327% έως το 2027

Σημαντική στροφή προς την τεχνητή νοημοσύνη καταγράφει νέα παγκόσμια έρευνα της Salesforce, η οποία προβλέπει εκρηκτική αύξηση 327% στην αξιοποίηση των AI Agents έως το 2027. Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε σε 200 επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού (CHRO) σε παγκόσμιο επίπεδο, αναδεικνύει τον ρόλο των ψηφιακών εργαζομένων στην ενίσχυση της παραγωγικότητας και στη μεταμόρφωση του εργασιακού τοπίου.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 80% των επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού θεωρεί ότι στο προσεχές μέλλον οι ομάδες εργασίας θα περιλαμβάνουν τόσο ανθρώπους όσο και AI Agents. Στο μεταξύ, το 86% αναγνωρίζει ότι η ενσωμάτωσή τους θα αποτελέσει βασική αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού.
Το 80% των επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού εκτιμά ότι οι ομάδες εργασίας θα περιλαμβάνουν τόσο ανθρώπους όσο και AI Agents
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την έρευνα, η διείσδυση των “ψηφιακών εργαζομένων” εκτιμάται πως θα φτάσει στο 64% το 2027, από μόλις 15% σήμερα, με αναμενόμενη αύξηση της παραγωγικότητας κατά 30% και μείωση του εργατικού κόστους έως 19%.
Πάντως, όπως αναφέρει η μελέτη της Salesforce, η μετάβαση αυτή δεν θα έρθει χωρίς ανακατατάξεις. Οι οργανισμοί σχεδιάζουν την επανατοποθέτηση περίπου του 23% του προσωπικού τους σε νέες θέσεις, με το 89% των επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού να δηλώνει ότι οι AI Agents δημιουργούν ευκαιρίες για νέους ρόλους.
Επίπεδα υιοθέτησης της agentic AI
Στο μεταξύ, οι Διευθυντές Ανθρώπινου Δυναμικού εκτιμούν ότι τα τμήματα πληροφορικής, έρευνας και ανάπτυξης (R&D) και πωλήσεων θα αναπτυχθούν με την ενσωμάτωση των AI Agents, ενώ δηλώνουν πως σχεδιάζουν να μετακινήσουν εργαζόμενους σε τεχνικές θέσεις στο άμεσο μέλλον. Η έρευνα καταδεικνύει ότι η πλειονότητα (88%) των CHRO θεωρεί την εσωτερική επανατοποθέτηση πιο αποδοτική, σε σχέση με την πρόσληψη νέου προσωπικού. Ήδη, το 81% εξ αυτών δηλώνει ότι έχει ξεκινήσει ή σχεδιάζει προγράμματα επανεκπαίδευσης (AI reskilling programs), προκειμένου οι εργαζόμενοι να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες.
Σε αυτό το περιβάλλον, ιδιαίτερη σημασία - σύμφωνα με την έρευνα της Salesforce στους επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού - αποκτούν πλέον τα soft skills, όπως η ενσυναίσθηση και η συνεργασία. Το 75% των επικεφαλής HR εκτιμά ότι η συνύπαρξη με τους AI Agents αυξάνει την ανάγκη για ανθρώπινες δεξιότητες, με αποτέλεσμα ρόλοι, όπως το account management, να αναδεικνύονται ως στρατηγικές προτεραιότητες.
Παρ’ ότι οι δυνατότητες της agentic AI είναι μεγάλες, η υιοθέτησή της, όπως προκύπτει από την έρευνα, βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Μόλις το 15% των οργανισμών έχει ενσωματώσει πλήρως AI Agents, ενώ το 73% των εργαζομένων δηλώνει ότι δεν γνωρίζει ακόμη πώς η τεχνολογία αυτή θα επηρεάσει τη δουλειά του.
Η έρευνα της Salesforce καταδεικνύει πως βρισκόμαστε στην αρχή μιας βαθιάς μεταμόρφωσης, όπου άνθρωποι και ψηφιακοί συνεργάτες θα διαμορφώσουν από κοινού το εργασιακό μέλλον.