Τεχνολογία - Πληροφορική

Σε εκρηκτική άνοδο η αγορά ψηφιακών πορτοφολιών: Πάνω από 6 δισ. χρήστες το 2030

digital-wallet

Η παγκόσμια στροφή στις ψηφιακές πληρωμές μπαίνει σε μια νέα, ακόμη πιο ώριμη φάση. Μέχρι το 2030, τα ψηφιακά πορτοφόλια αναμένεται να χρησιμοποιούνται από περισσότερους από 6 δισεκατομμύρια ανθρώπους, ήτοι πάνω από τα τρία τέταρτα του παγκόσμιου πληθυσμού.

Έως το 2030 τα ψηφιακά πορτοφόλια θα χρησιμοποιούνται από περισσότερα από τα τρία τέταρτα του παγκόσμιου πληθυσμού

Αυτό αποκαλύπτει η νέα μελέτη της Juniper Research, η οποία καταγράφει μια εντυπωσιακή αύξηση 35% έως το 2030, σε σχέση με τους 4,4 δισ. χρήστες του 2025. Πρόκειται για μια αγορά που δεν επεκτείνεται απλώς, σύμφωνα με τη μελέτη, αλλά ωριμάζει, διαφοροποιείται και διεκδικεί κεντρικό ρόλο στο μελλοντικό οικονομικό και τραπεζικό οικοσύστημα.

Η μελέτη υπογραμμίζει ότι η επόμενη πενταετία θα είναι καθοριστική, καθώς η επιτυχία των παρόχων δεν θα εξαρτάται μόνο από τον όγκο χρηστών, αλλά από το εύρος των υπηρεσιών που μπορούν να ενσωματώσουν. Σε μια αγορά, που γίνεται ολοένα και πιο κορεσμένη, οι πλατφόρμες που θα ξεχωρίσουν, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, είναι εκείνες, που θα προσφέρουν προστιθέμενη αξία: από Buy Now, Pay Later (BNPL) και εικονικές κάρτες, μέχρι λύσεις ψηφιακής ταυτότητας και βελτιωμένες υπηρεσίες ασφάλειας. Πρακτικά, δηλαδή, η διαφοροποίηση μετατρέπεται σε απαραίτητο εργαλείο επιβίωσης.

Ευελιξία στα ψηφιακά πορτοφόλια

Τα ψηφιακά πορτοφόλια, σύμφωνα με τη Juniper Research, δεν μπορούν πλέον να βασίζονται αποκλειστικά στη βασική λειτουργία της πληρωμής. Οφείλουν να προσφέρουν ευελιξία ως προς τα είδη wallet (stored value, staged, crypto), αλλά και ως προς τους τύπους πληρωμών (κάρτες, Account-to-Account μεταφορές κ.λπ.), καλύπτοντας τις ανάγκες ενός οικοσυστήματος, που από χρόνο σε χρόνο γίνεται πιο σύνθετο και πιο απαιτητικό.

Η δυνατότητα ενσωμάτωσης πολλαπλών μορφών πληρωμής λειτουργεί ως καταλύτης για τους παρόχους, οι οποίοι αναζητούν λύσεις, που θα στηρίξουν την επέκταση των υπηρεσιών τους σε νέες αγορές και σε πιο σύνθετες οικονομικές δραστηριότητες.

Η δύναμη των ανταμοιβών

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα της μελέτης αφορά τον ρόλο των loyalty προγραμμάτων. Σε ώριμες αγορές, όπου η χρήση καρτών είναι βαθιά ριζωμένη, τα ψηφιακά πορτοφόλια χρειάζονται επιπλέον κίνητρα για να πείσουν τους χρήστες να αλλάξουν συνήθειες. Cashback, πόντοι, αποκλειστικές προσφορές και gamified λειτουργίες, όπως ορίζει η έρευνα, αποτελούν πλέον κρίσιμα εργαλεία προσέλκυσης.

Όπως εξηγεί ο Thomas Wilson, Research Analyst της Juniper Research, «η αλλαγή συμπεριφοράς των χρηστών, ειδικά όταν η χρήση καρτών είναι βαθιά εδραιωμένη, απαιτεί ισχυρά κίνητρα. Καθώς ο χώρος των ψηφιακών πορτοφολιών γίνεται όλο και πιο κορεσμένος, η διαφοροποίηση μέσω rewards και πρόσθετων δυνατοτήτων, όπως gamification ή χαρακτηριστικά superapp, θα είναι ζωτικής σημασίας».

Η στρατηγική αυτή δεν ωφελεί μόνο τους παρόχους, αλλά και τους εμπόρους, που βλέπουν αυξημένες δαπάνες και χαμηλότερα κόστη συναλλαγών.

Η μεγάλη πρόκληση: οι αναδυόμενες αγορές

Ενώ οι ανταγωνιστές στις ώριμες αγορές εστιάζουν στην ποιότητα των υπηρεσιών, στις αναδυόμενες αγορές η ανάγκη είναι διαφορετική: η πρόσβαση. Τα ψηφιακά πορτοφόλια λειτουργούν ως «μοντέλο εισόδου» σε τραπεζικές υπηρεσίες για τους underbanked πληθυσμούς, γεγονός που τα καθιστά κομβικό εργαλείο οικονομικής ενσωμάτωσης.

Η μελέτη τονίζει ότι οι πλατφόρμες που δεν θα αναβαθμίσουν τις δυνατότητές τους, ώστε να προσφέρουν πιο ολοκληρωμένες λύσεις - αντίστοιχες με αυτές των mobile money και των νέων ψηφιακών τραπεζών - κινδυνεύουν να χάσουν μερίδιο αγοράς από πιο ώριμους, πλήρως τραπεζικούς παίκτες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα