Τεχνολογία - Πληροφορική

Επιφυλακτική με τις νέες τεχνολογίες η Gen X στην Ελλάδα

genx_people

Επιφυλακτικοί με τις νέες τεχνολογίες παραμένουν σήμερα οι Έλληνες, που ανήκουν στη λεγόμενη Gen X, δηλαδή γεννήθηκαν μεταξύ 1965 και 1980. Σύμφωνα με τη νέα έκθεση της NielsenIQ (NIQ) σε συνεργασία με το World Data Lab (WDL), τα μέλη της Γενιάς Χ αντιμετωπίζουν τις νέες τεχνολογίες με προσοχή και επιφυλακτικότητα.

Για παράδειγμα, μόνο το 13% των μελών της γενιάς αυτής επιτρέπει σε «έξυπνες» συσκευές να παραγγέλνουν αυτόματα προϊόντα, όταν παγκοσμίως το ποσοστό φτάνει στο 35%. Αντίστοιχα, το 20% χρησιμοποιεί wearables που παρακολουθούν τη συμπεριφορά, έναντι 38% διεθνώς, ενώ το 59% αποφεύγει να μοιράζεται προσωπικά δεδομένα online λόγω ανησυχιών για την ιδιωτικότητα.

Μόνο το 20% των μελών της Γενιάς Χ χρησιμοποιεί wearables που παρακολουθούν τη συμπεριφορά, έναντι 38% διεθνώς

Αυτή η στάση αντικατοπτρίζει μια γενιά που δεν βιάζεται να ακολουθήσει κάθε νέο trend, αλλά αξιολογεί προσεκτικά την αξία, την αξιοπιστία και την προστασία δεδομένων πριν υιοθετήσει μια καινοτομία. Πάντως, όπως επισημαίνει η έκθεση, για τους κατασκευαστές προϊόντων και λύσεων τεχνολογίας, η Gen X αποτελεί πρόκληση, αλλά και αναδυόμενη ευκαιρία: η εμπιστοσύνη και η διαφάνεια είναι τα κλειδιά για να κερδηθεί αυτή η κρίσιμη καταναλωτική ομάδα.

Οικονομική δύναμη

Παρά την επιφυλακτικότητα απέναντι στην τεχνολογία, η Gen X διαθέτει τεράστια αγοραστική δύναμη. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η καταναλωτική τους δαπάνη φτάνει τα $15,2 τρισ. το 2025 και προβλέπεται να κορυφωθεί στα $23 τρισ. έως το 2035. Στην Ελλάδα, αντιπροσωπεύουν περίπου το 25% της συνολικής κατανάλωσης, ποσοστό υψηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο (24%).

Ωστόσο, παραμένουν ιδιαίτερα συντηρητικοί στις δαπάνες τους: το 66% δηλώνει ότι έχει χρήματα μόνο για τα βασικά (έναντι 46% παγκοσμίως), ενώ μόλις το 3% θεωρεί ότι μπορεί να ξοδεύει ελεύθερα (11% διεθνώς). Στην επιλογή brands, μόνο το 30% δείχνει αφοσίωση σε γνωστά ονόματα, το 40% αγοράζει απλώς ό,τι χρειάζεται, και το 17% προτιμά συνειδητά μικρότερα brands - υψηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο (13%).

«Καταναλωτές-φροντιστές» με τριπλό ρόλο

Η Gen X δεν είναι απλώς μια γενιά καταναλωτών, αλλά λειτουργεί ως «καταναλωτές-φροντιστές». Φροντίζουν ηλικιωμένους γονείς, υποστηρίζουν τα παιδιά τους και ταυτόχρονα καλύπτουν τις δικές τους ανάγκες. «Πολλοί εξισορροπούν ανάγκες τριών γενεών, παραμένοντας ανθεκτικοί στις δαπάνες τους», αναφέρει η μελέτη και προσθέτει: «η Gen X είναι ουσιαστικά οι CFO τριών γενεών. Οι μάρκες που επενδύουν σε αυτούς θα δουν μακροπρόθεσμη απόδοση».

Καθορίζοντας τα νέα πρότυπα

Η προσεκτική στάση απέναντι στην τεχνολογία και η συντηρητική κατανάλωση δεν μειώνουν την επιρροή της Gen X. Αντιθέτως, την ενισχύουν. Η πίστη τους δεν κερδίζεται εύκολα, αλλά απαιτεί συνέπεια, εμπιστοσύνη και απτή αξία. Καθώς επηρεάζουν τις αγορές τόσο των παιδιών όσο και των γονιών τους, διαμορφώνουν τα νέα πρότυπα της σύγχρονης κατανάλωσης.

Η εικόνα είναι καθαρή: η Gen X στην Ελλάδα, με προσεκτική στάση απέναντι στην τεχνολογία και στρατηγική προσέγγιση στην κατανάλωση, οδηγεί αθόρυβα την αλλαγή μεταξύ γενεών και κατηγοριών. Είναι η γενιά που αξιολογεί πριν επενδύσει και που καθορίζει το μέλλον της αγοράς, όχι με θόρυβο, αλλά με ουσία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα