Τεχνολογία - Πληροφορική

Έκρηξη 39,2% στις πωλήσεις συσκευών AR/VR και έξυπνων γυαλιών το 2025

apple-ar-vr-headset

Στη mainstream αγορά, μετά τη βιομηχανία του gaming, φαίνεται να  διεισδύουν, πλέον, οι συσκευές επαυξημένης (AR) και εικονικής πραγματικότητας. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της IDC, οι παγκόσμιες αποστολές συσκευών AR/VR και έξυπνων γυαλιών θα αυξηθούν κατά 39,2% το 2025, φθάνοντας τα 14,3 εκατ. τεμάχια.

Η IDC εκτιμά ότι οι επόμενοι 18 μήνες θα είναι καθοριστικοί: μεγάλες εταιρείες, όπως Meta και Google, λανσάρουν νέα προϊόντα, ενώ η διεύρυνση των καναλιών διανομής - από παραδοσιακές αλυσίδες οπτικών μέχρι ηλεκτρονικά καταστήματα - θα αυξήσει τη διαθεσιμότητα και την αναγνωρισιμότητα των συσκευών.

Στη mainstream αγορά διεισδύουν οι συσκευές επαυξημένης (AR) και εικονικής πραγματικότητας

Η αναμενόμενη αυτή δυναμική τροφοδοτείται κυρίως από τα έξυπνα γυαλιά - με τα Ray-Ban της Meta να ξεχωρίζουν - καθώς οι καταναλωτές ανακαλύπτουν νέες εφαρμογές, που συνδυάζουν τεχνητή νοημοσύνη με την καθημερινή εμπειρία χρήσης.

Μέχρι το 2029, η παγκόσμια αγορά αναμένεται να φτάσει τα 43,1 εκατ. τεμάχια, με ετήσιο σύνθετο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 31,8%. Τα display-less smart glasses θα παραμείνουν η κυρίαρχη κατηγορία, προσφέροντας οικονομικό σημείο εισόδου στον κόσμο του on-body AI, ενώ τα mixed reality headsets και τα smart glasses με ενσωματωμένη οθόνη θα λειτουργούν συμπληρωματικά.

Οι πρωταγωνιστές

Η Meta καταγράφει την πρωτιά της αγοράς, κατέχοντας 60,6% του παγκόσμιου μεριδίου στην κατηγορία AR/VR και display-less smart glasses το 2ο τρίμηνο του 2025. Η επιτυχία της - σύμφωνα με την ανάλυση της IDC - οφείλεται τόσο στη lightweight σχεδίαση των smart glasses, όσο και στη συνεχιζόμενη πρωτοκαθεδρία της στην Mixed Reality. Η στρατηγική της εταιρείας στηρίζεται στην εξής λογική: οικοδόμηση της τεχνολογικής βάσης που θα οδηγήσει, αργά ή γρήγορα, σε πλήρως λειτουργικά AR γυαλιά.

Στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Xiaomi με μερίδιο 7,7%, χάρη στα AI Glasses και τα Mija Smart Glasses, αν και η διάθεση παραμένει περιορισμένη κυρίως στην κινεζική αγορά. Την πεντάδα συμπληρώνουν οι XREAL (4,1%), RayNeo (2,7%) και Huawei (2,6%), με μικρότερα αλλά υπολογίσιμα μερίδια.

Διψήφια αύξηση στο λογισμικό

Στο πεδίο του λογισμικού και των υπηρεσιών, η δαπάνη αναμένεται να αυξηθεί κατά 19,7% φέτος, αγγίζοντας τα $12 δισ. Παράλληλα με τα παιχνίδια, οι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης αποκτούν έδαφος, ενώ σε ώρες χρήσης, το YouTube εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή.

Η στροφή της αγοράς αποτυπώνεται και στη χρήση των συσκευών AR/VR. Μέχρι πρότινος, οι εφαρμογές AR/VR είχαν ισχυρό αποτύπωμα στο gaming με τίτλους, όπως τα Animal Company, Beat Saber και Gorilla Tag να κυριαρχούν σε πωλήσεις. Όμως, η εικόνα αλλάζει. «Η καταναλωτική ζήτηση μετατοπίζεται από την καθαρά gaming εμπειρία σε πιο καθημερινά σενάρια, που αφορούν παραγωγικότητα, δημιουργικότητα, ψυχαγωγία και ειδοποιήσεις», αναφέρει η IDC.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα