Τεχνολογία - Πληροφορική

Η παγκόσμια αγορά gaming περιφερειακών εκτοξεύεται στα $20 δισ. το 2025

gaming-25

Σε ένα παράδοξο σημείο βρίσκεται, σήμερα, η βιομηχανία του gaming: ενώ οι δαπάνες των καταναλωτών για παιχνίδια έχουν «παγώσει», η αγορά των περιφερειακών και αξεσουάρ καταγράφει εντυπωσιακή δυναμική. Σύμφωνα με έρευνα της Omdia, οι παγκόσμιες δαπάνες για gaming peripherals και accessories θα ξεπεράσουν τα $20 δισ. το 2025, με προοπτική να αγγίξουν τα $25 δισ. μέχρι το 2030.

Η κατηγορία των gaming monitors, που εντάσσεται για πρώτη φορά στην πρόβλεψη, αναδεικνύεται στον βασικό μοχλό ανάπτυξης, αντιπροσωπεύοντας το 49% των συνολικών εσόδων φέτος και ξεπερνώντας το 50% έως το τέλος της δεκαετίας. Τα τελευταία χρόνια, η δαπάνη για παιχνίδια - είτε σε κονσόλα, είτε σε PC, cloud ή mobile - έχει δείξει περιορισμένη δυναμική.

Τα περιφερειακά αναπτύσσονται ραγδαία την ώρα που οι δαπάνες για παιχνίδια παραμένουν στάσιμες

Το 2024, οι καταναλωτές ξόδεψαν $172,8 δισ. για παιχνίδια, μόλις 1,8% περισσότερο από το 2020. Αντίθετα, η αγορά των περιφερειακών εκτοξεύτηκε: από τα $12,9 δισ. του 2020 ανέβηκε στα $18,7 δισ. το 2024, σημειώνοντας άνοδο 44,3% στην ίδια περίοδο.

Η ψαλίδα αυτή αποτυπώνει ξεκάθαρα τη μετατόπιση της αξίας: οι παίκτες μπορεί να διστάζουν να πληρώσουν περισσότερα για software, αλλά είναι πρόθυμοι να επενδύσουν σε εξοπλισμό, που βελτιώνει την εμπειρία τους.

Σύμφωνα με την ομάδα Games της Omdia, η τιμολογιακή στασιμότητα των παιχνιδιών έχει πλήξει την κερδοφορία των developers και συμβάλλει στη δύσκολη συγκυρία της αγοράς.

Στον αντίποδα, οι κατασκευαστές περιφερειακών όχι μόνο κατάφεραν να ανεβάσουν τις τιμές, αλλά και να πείσουν τους καταναλωτές ότι η καλύτερη εμπειρία απαιτεί επένδυση. Το παράδειγμα του DualSense Edge της Sony, ενός controller που θεωρείται πραγματική αναβάθμιση έναντι του προκατόχου του, αποτυπώνει τη στρατηγική αυτή.

Η νέα ιεραρχία

Η έκρηξη της ζήτησης για gaming monitors συνδέεται με την αδιάκοπη απαίτηση για υψηλότερες αναλύσεις και ταχύτερους ρυθμούς ανανέωσης. Οι gamers αναζητούν οθόνες, που μπορούν να συμβαδίσουν με τις δυνατότητες των σύγχρονων GPUs και κονσολών, μετατρέποντας την κατηγορία σε πρωταθλητή των πωλήσεων.

Παράλληλα, σημαντική αύξηση καταγράφεται και σε άλλες κατηγορίες, όπως τα gamepads - με το μερίδιο να μοιράζεται μεταξύ Sony, Microsoft, Nintendo και τρίτων κατασκευαστών - τα headsets με εξελιγμένα χαρακτηριστικά ήχου, τα πληκτρολόγια, τα ποντίκια και πιο εξειδικευμένα αξεσουάρ, όπως τα τιμόνια οδήγησης ή η νέα κάμερα του Switch 2.

Η ποικιλία αυτή δείχνει ότι οι καταναλωτές βλέπουν το gaming όχι απλώς ως αγορά software, αλλά ως ένα οικοσύστημα προϊόντων, που επεκτείνουν την εμπειρία τους, προσφέροντας καλύτερο ήχο, εικόνα και εργονομία. Στην ουσία, η κατανάλωση «μετατοπίζεται» από το περιεχόμενο στο hardware.

Η γεωγραφική διάσταση

Η ανάλυση της Omdia διαχωρίζει δέκα βασικές χώρες, αποτυπώνοντας μια πραγματικά παγκόσμια αγορά. Στις ώριμες αγορές, η έμφαση δίνεται στα premium προϊόντα, που συνδέονται με οικοσυστήματα μεγάλων brands, ενώ στις αναδυόμενες αγορές, η ανάπτυξη ενισχύεται από πιο προσιτές προτάσεις και αυξανόμενη διείσδυση του online gaming.

Η τάση είναι κοινή: είτε πρόκειται για advanced monitors στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ είτε για value-for-money headsets στην Ασία και τη Λατινική Αμερική, οι παίκτες επενδύουν σε ό,τι βελτιώνει το gameplay τους.

Η πρόβλεψη της Omdia για δαπάνες άνω των $20 δισ. το 2025 και σχεδόν $25 δισ. το 2030 δείχνει ότι συνολικά τα gaming peripherals έχουν ξεφύγει από τον ρόλο συμπληρωματικού προϊόντος και αναδεικνύονται σε αυτόνομη αγορά με υψηλή κερδοφορία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα