Έκρηξη στις πωλήσεις tablets, ανακάμπτει η αγορά των Chromebooks

Την ανοδική της πορεία συνεχίζει η παγκόσμια αγορά tablets, η οποία για έκτο συνεχόμενο τρίμηνο κατέγραψε νέο αυξητικό ρεκόρ. Οι πωλήσεις το 2ο τρίμηνο του 2025 παρουσίασαν αύξηση 9% σε ετήσια βάση και κατά 5% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της Canalys (μέλος της Omdia).
Οι αποστολές tablets έφτασαν τα 39 εκατ. μονάδες το εξεταζόμενο διάστημα, με τη ζήτηση να ενισχύεται, κυρίως, από την Κίνα και από την περιοχή της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής & Αφρικής (ΕΜΕΑ). Η ισχυρή επίδοση αποδίδεται σε καταναλωτικές επιδοτήσεις στην Κίνα, καθώς και στη διεθνή κινητικότητα σε επίπεδο επαγγελματικών συσκευών.
Η παγκόσμια αγορά tablets κατέγραψε αύξηση 9% το 2ο τρίμηνο 2025, με την Κίνα και την ΕΜΕΑ να οδηγούν τη ζήτηση
Επιπλέον, η αγορά επωφελήθηκε από κύμα νέων λανσαρισμάτων, με έμφαση στα gaming tablets. Το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τη συγκεκριμένη κατηγορία ενισχύεται, ιδιαίτερα στην Ασία, όπου - σύμφωνα με τους αναλυτές - συσκευές, όπως το Redmi K Pad της Xiaomi και το Pad5 της Vivo προκάλεσαν αυξημένη ζήτηση, ενώ το Legion Tab της Lenovo διπλασίασε τις αποστολές του σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Οι πρωταγωνιστές της αγοράς
Η Apple παρέμεινε ηγέτιδα δύναμη της παγκόσμιας αγοράς με πωλήσεις με 14,1 εκατ. iPads και μερίδιο 36,1%, σημειώνοντας μικρή αύξηση 2,4%. Η Samsung κατέγραψε πτώση 1,8%, παραμένοντας στη δεύτερη θέση με 6,7 εκατ. μονάδες.
Αντίθετα, οι κινεζικές Huawei και Xiaomi σημείωσαν ισχυρή άνοδο, με 29% και 42% αντίστοιχα, ενώ η Lenovo ενίσχυσε τις αποστολές της κατά 25%. Η Xiaomi πλησίασε, πλέον, πολύ κοντά στη Lenovo, αξιοποιώντας τη δυνατή παρουσία της σε φυσικά καταστήματα στην Κίνα.
Συνολικά, όπως σχολιάζουν οι αναλυτές της Canalys, οι «νέοι παίκτες» του κινεζικού οικοσυστήματος αποδεικνύονται οι μεγάλοι κερδισμένοι, αξιοποιώντας στρατηγικές συνδέσεων μεταξύ smartphone, tablet, smart home συσκευών και ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Canalys υπογραμμίζει ότι οι μεγάλοι κατασκευαστές επενδύουν στη δημιουργία «συνδεδεμένων οικοσυστημάτων», με χαρακτηριστικά παραδείγματα την πρωτοβουλία “Alpha” της HONOR και το “Human x Car x Home” της Xiaomi. Στόχος είναι τα tablets να λειτουργούν ως κεντρικοί κόμβοι ελέγχου μέσα σε ένα ευρύτερο περιβάλλον έξυπνων συσκευών.
Επανεκκίνηση για τα Chromebooks
Την ίδια στιγμή, η αγορά των Chromebooks καταγράφει σημαντική ανάκαμψη. Η Ιαπωνία αποτέλεσε τον βασικό μοχλό αυτής της ανόδου, καθώς το πρόγραμμα GIGA School για την ανανέωση εκπαιδευτικών συσκευών πολλαπλασίασε τη ζήτηση.
Μόνο στο 1ο εξάμηνο του 2025, οι αποστολές Chromebooks ανήλθαν σε 11 εκατ. μονάδες, με την Canalys να προβλέπει διατήρηση αυξημένων όγκων μέχρι και τα μέσα του 2026.
Η Lenovo ηγήθηκε της αγοράς με 3,5 εκατ. συσκευές και ανάπτυξη 27% ετησίως, ξεπερνώντας την HP, που υποχώρησε κατά 4%. Η Acer ενίσχυσε το μερίδιό της με αύξηση σχεδόν 10%, ενώ η ASUS κατέγραψε θεαματική άνοδο 43%, επωφελούμενη από την ιαπωνική ζήτηση. Η Dell παρέμεινε στην τέταρτη θέση με μερίδιο 13%.
Προοπτικές
Σύμφωνα με την ανάλυση της Canalys, η συνεχιζόμενη άνοδος της αγοράς tablets, σε συνδυασμό με την αναζωογόνηση των Chromebooks, αποτυπώνει μια μεταβατική φάση, όπου οι καταναλωτές στρέφονται σε πιο εξειδικευμένες χρήσεις και οι κυβερνήσεις επενδύουν στην ψηφιακή εκπαίδευση.
Η διεύρυνση του οικοσυστήματος και η καινοτομία στα gaming tablets αναμένεται να διαμορφώσουν νέες τάσεις, ενώ η ισχυρή διείσδυση των κινεζικών brands αναδεικνύει την ανακατανομή ισχύος στην παγκόσμια αγορά.