8 στους 10 πολίτες ζητούν καλύτερη εξυπηρέτηση από ανθρώπους όχι από chatbots

Οι Έλληνες καταναλωτές στέλνουν ξεκάθαρο μήνυμα στις επιχειρήσεις: η τεχνολογία από μόνη της δεν αρκεί, αν δεν συνοδεύεται από ουσία, ήθος και σεβασμό στις ανάγκες των ανθρώπων. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της δεύτερης πανελλαδικής έρευνας (Re)Defined της Focus Bari, σε συνεργασία με τη YouGov, η οποία παρουσιάστηκε στο συνέδριο “The BIG P”.
Η έρευνα, με δείγμα 1.003 ατόμων από όλη την Ελλάδα, καταγράφει τι περιμένουν οι Έλληνες από τις επιχειρήσεις του μέλλοντος: καινοτομία, προσαρμοστικότητα, αλλά και πολιτική ανεξαρτησία, ηθική συνέπεια, κοινωνική προσφορά και πραγματική φροντίδα για τους εργαζόμενους και τους πελάτες.
Οι Έλληνες θέλουν επιχειρήσεις με καινοτομία και επίκεντρο τον άνθρωπο, σύμφωνα με την έρευνα (Re)Defined της Focus Bari
Η μελέτη συνοψίζει ένα ισχυρό αίτημα των πολιτών: οι επιχειρήσεις οφείλουν να δώσουν ουσία στη χρήση της τεχνολογίας. Το 75% θεωρεί ότι η εμπειρία πελάτη είναι βασικός παράγοντας εμπιστοσύνης, ενώ σχεδόν οκτώ στους δέκα ζητούν καλύτερη εξυπηρέτηση από ανθρώπους και όχι από chatbots.
Παράλληλα, οι καταναλωτές απαιτούν μεγαλύτερη διαφάνεια στη χρήση δεδομένων, αλλά και ουσιαστική προστασία της ιδιωτικότητας τους. Όπως επισημαίνεται: “Προπορευτείτε της τεχνολογίας, δώστε της ανθρώπινο σκοπό και χτίστε κάτι ουσιαστικό”.
Οικονομική ανθεκτικότητα με στήριξη
Η έρευνα ρίχνει φως και στη μεγάλη ανάγκη για κρατική ενίσχυση της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, με αιχμή του δόρατος τη φορολογική μεταρρύθμιση, την πρόσβαση σε επενδυτικά κεφάλαια και την ψηφιακή αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εργαζομένων. Το 87% θεωρεί την καινοτομία προϋπόθεση επιβίωσης, ενώ επτά στους δέκα ζητούν ψυχική υποστήριξη και ευελιξία στην εργασία - αποδεικνύοντας πως η ανθρώπινη διάσταση της επιχείρησης είναι αλληλένδετη με τη βιωσιμότητά της.
Όσον αφορά τα βασικά τους ζητούμενα από τις επιχειρήσεις, οι πολίτες θέλουν κοινωνικά ενεργές και ηθικές επιχειρήσεις, ανεξάρτητες από πολιτικά συμφέροντα. Ζητούν, επίσης, οι εργαζόμενοι να είναι στο επίκεντρο: με έμφαση στην ψυχική υγεία, την αξιοκρατία και την προσωπική εξέλιξη.
Υποστηρίζουν δε ότι η καινοτομία δεν είναι πολυτέλεια, αλλά όρος επιβίωσης - με τις μικρές επιχειρήσεις να χρειάζονται ουσιαστική στήριξη. Η έρευνα διαπιστώνει ότι η τεχνολογία πρέπει να εξισορροπηθεί με ουσιαστική εμπειρία πελάτη, χωρίς να καταργεί την ανθρώπινη επαφή.
“Η καινοτομία και η στήριξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη. Η καινοτομία δεν αποτελεί πολυτέλεια, αλλά ανάγκη. Απαιτείται κρατική και θεσμική στήριξη για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, μέσω φορολογικών μεταρρυθμίσεων και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητάς τους. Η εμπειρία πελάτη και η τεχνολογία χρειάζονται εξισορρόπηση. Η τεχνολογία φέρνει διαφάνεια, αλλά οι πολίτες δεν θέλουν να θυσιάσουν την ανθρώπινη επαφή. Η ουσιαστική εμπειρία πελάτη παραμένει βασικός παράγοντας εμπιστοσύνης, ξεπερνώντας την απλή ψηφιακή ευκολία”, τονίζει η μελέτη.
Και καταλήγει: “Οι Έλληνες δεν ζητούν απλώς καλύτερα προϊόντα ή φθηνότερες τιμές. Ζητούν μια νέα κοινωνική συμφωνία: επιχειρήσεις που καινοτομούν - αλλά δεν αποξενώνονται, επενδύουν - αλλά παραμένουν ανθρώπινες, ψηφιοποιούνται - αλλά δεν αυτοματοποιούν τα πάντα εις βάρος της ποιότητας”.