Άνοδος 2,4% στην παγκόσμια αγορά τηλεοράσεων το 1ο τρίμηνο του 2025

Ανθεκτικότητα, παρά τη γενικότερη αστάθεια και τις ανησυχίες για εμπορικές εντάσεις και την πιθανότητα επιβολής νέων δασμών, επέδειξε η παγκόσμια αγορά τηλεοράσεων το 1ο τρίμηνο του 2025. Οι πωλήσεις κινήθηκαν ανοδικά κατά 2,4% κατά το 1ο τρίμηνο του 2025, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Omdia, φθάνοντας τα 47,5 εκατ. τεμάχια, από 46,4 εκατ. τεμάχια το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, όπως αποκαλύπτει η τριμηνιαία ανάλυση TV Sets Market Tracker της Omdia.
Η ζήτηση στις ανεπτυγμένες αγορές, ιδίως στη Δυτική Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, παρέμεινε σταθερή, ενώ οι κρατικές επιδοτήσεις στην Κίνα ενίσχυσαν περαιτέρω τη ζήτηση, εξισορροπώντας την πτώση στην Ιαπωνία. Στο μεταξύ, η αγορά της Βόρειας Αμερικής παρέμεινε σε θετικό έδαφος, με οριακή αύξηση 0,6% σε ετήσια βάση, καθώς οι τηλεοράσεις παραμένουν βασικό μέσο ψυχαγωγίας ακόμα και σε περιόδους περιορισμένης καταναλωτικής δαπάνης.
Σταθερή ζήτηση στη Δύση, κρατικές ενισχύσεις στην Κίνα και συναρμολόγηση στο Μεξικό αντισταθμίζουν τις γεωοικονομικές πιέσεις
Παρά το ενδεχόμενο επιβολής νέων δασμών από τις ΗΠΑ, η Omdia δεν αναμένει άμεσες επιπτώσεις στη ζήτηση. Όπως αναφέρουν οι αναλυτές, ο υψηλός βαθμός αποθεμάτων και η στρατηγική συναρμολόγηση τηλεοράσεων στο Μεξικό - όπου τα δασμολογικά τέλη παραμένουν στο 0% - επιτρέπουν στις μεγάλες μάρκες να ελέγχουν το κόστος και να παραμένουν ανταγωνιστικές.
Πέρα από το Μεξικό, το ενδιαφέρον στρέφεται και σε άλλες χώρες χαμηλής δασμολόγησης, όπως το Βιετνάμ, ενώ οι καταναλωτές στις ΗΠΑ έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν εναλλακτικές μάρκες ή μεγέθη οθόνης, μειώνοντας την εξάρτηση από τα κινεζικά προϊόντα.

Ο ρόλος των δασμών
“Επιπλέον, η πιο μετριοπαθής στάση της αμερικανικής κυβέρνησης έναντι των δασμών, αλλά και η πιθανότητα εμπορικής συμφωνίας με την Κίνα, ενισχύουν τις προσδοκίες σταθερότητας για το υπόλοιπο του έτους”, αναφέρει στην ανάλυσή της η Omdia.
Όπως παρατηρεί, στην Κίνα, το πρόγραμμα κρατικών επιδοτήσεων “Ανταλλαγή Παλαιών με Νέα” οδήγησε σε αύξηση 3,3% στις αποστολές τηλεοράσεων, αν και η επίδραση είναι προσωρινή, αφού το μέτρο λήγει μέσα στο 2025. Αντίστοιχα, στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική καταγράφηκε εντυπωσιακή αύξηση 9,2%, κυρίως λόγω προληπτικών αποστολών από τις εταιρείες ενόψει ενδεχόμενων εμπορικών δυσκολιών με τις ΗΠΑ και όχι λόγω ισχυρής τοπικής ζήτησης.
Αντίθετα, η Ιαπωνία ήταν η μοναδική αγορά με πτώση, σημειώνοντας μείωση 9,2% στις αποστολές. Η ραγδαία κάμψη στη ζήτηση για OLED τηλεοράσεις, με μείωση άνω του 50%, αποδίδεται σε χαμηλή καταναλωτική εμπιστοσύνη και αποστροφή προς τις premium τεχνολογίες. Στον αντίποδα, η Ευρώπη κατέγραψε άνοδο 18% στις αποστολές OLED, παρά τις αντίστοιχες μακροοικονομικές προκλήσεις.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι αποστολές OLED αυξήθηκαν κατά 11%, συνεχίζοντας την ανοδική πορεία για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο - μια ένδειξη ότι, παρά τις προκλήσεις, οι καταναλωτές παραμένουν πρόθυμοι να επενδύσουν στην ποιοτική τεχνολογία.