Έρευνες - Μελέτες

Απώλειες 9,5% στην ελληνική αγορά τεχνολογικών προϊόντων

technology1new1

Απώλειες, που ποσοστιαία μεταφράστηκαν σε 9,5%, υπέστη η εγχώρια αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων το 1ο τρίμηνο του 2016 σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Αν και δεν έλειψαν οι θετικές επιδόσεις επιμέρους τομέων της αγοράς, συνολικά οι πωλήσεις τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα περιορίστηκαν το εξεταζόμενο διάστημα, για να διαμορφωθούν στα €451 εκατ.

Η αξία της αγοράς κατήλθε στα €451 εκατ. το 1ο τρίμηνο του 2016 - Πτώση στα προϊόντα πληροφορικήςΑπό τα αποτελέσματα της GfK TEMAX Ελλάδας προκύπτει ότι υπήρξαν τομείς της αγοράς των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, που υπέστησαν απώλειες σε διψήφιο ποσοστό το 1ο τρίμηνο του 2016, όπως τα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά, τα Φωτογραφικά Είδη, τα Προϊόντα Πληροφορικής και στα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλώσιμων.

Στα θετικά σημάδια, που εξέπεμψε η ελληνική αγορά το 1ο τρίμηνο, περιλαμβάνεται η βελτίωση που παρατηρήθηκε στις Μεγάλες Οικιακές Συσκευές και τις Τηλεπικοινωνίες.

Η μεγάλη πτώση 38,1%, που κατέγραψαν οι πωλήσεις Προϊόντων Πληροφορικής το 1ο τρίμηνο του 2016 συνδέεται σε ένα μεγάλο βαθμό με την ολοκλήρωση του του προγράμματος “Ψηφιακή Αλληλεγγύη”, το οποίο “έτρεξε” το προηγούμενο έτος και είχε πολύ θετική επίδραση στον κλάδο. Έτσι, η αξία των πωλήσεων στον τομέα των Προϊόντων Πληροφορικής μειώθηκε σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015 και περιορίστηκε στα €83 εκατ., με τα tablets και τους φορητούς υπολογιστές να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη μείωση.

Θετικές οι Τηλεπικοινωνίες
Ο κλάδος των Τηλεπικοινωνιών παρέμεινε ο πιο σημαντικός σε επίπεδο αξιών και για το 1ο τρίμηνο του 2016, με την αγορά να διευρύνεται κατά 5,1% και να διαμορφώνεται στα επίπεδα των €147 εκατ. Η κατηγορία των “έξυπνων” κινητών συνέχισε να καταγράφει θετική τάση - ωφελώντας και τις πωλήσεις των ακουστικών – ενώ ανοδική ήταν και η πορεία των wearable συσκευών. Να σημειωθεί ότι η μέση τιμή αυξήθηκε σε όλα τα προϊόντα του τομέα των Τηλεπικοινωνιών κατά το 1ο τρίμηνο του 2016.

Σε πτώση τα ηλεκτρονικά προϊόντα
Ο τομέας των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Αγαθών στην Ελλάδα παρουσίασε μείωση το 1ο τρίμηνο του 2016 κατά 13,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο το 2015 και διαμορφώθηκε στα €74 εκατ.

Η πτώση στις πωλήσεις των Τηλεοράσεων (-11.7%) οφείλεται εν μέρει στη θετική επίδραση της αλλαγής σε ψηφιακό σήμα στα Νησιά το Φεβρουάριο του 2015. Οι κάμερες δράσης και τα ηχεία διατήρησαν τη θετική τους τάση κατά το 1ο τρίμηνο και η μέση τιμή τους, ανέβηκε σε όλες σχεδόν τις κύριες κατηγορίες.

Είδη Εξοπλισμού
Ο τομέας των Ειδών Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλωσίμων κινήθηκε πτωτικά κατά 11,6% το 1ο τρίμηνο του 2016, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο για το 2015. Παρατηρήθηκε, μάλιστα, σημαντική πτώση στα πολυμηχανήματα και στους εκτυπωτές -9% και -18,3% αντίστοιχα.

Φωτογραφικά Είδη
Η πτώση του τομέα των Φωτογραφικών Ειδών συνεχίστηκε κατά το 1ο τρίμηνο του 2016. Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκε πτώση στις κάμερες με σταθερούς φακούς, καθώς επίσης και στις κάμερες με αποσπώμενους. Συνολικά, οι πωλήσεις των ψηφιακών καμερών μειώθηκαν κατά 14,5%, σε σύγκριση με το 1ο τρίμηνο του 2015, ενώ υπήρξαν σημαντικές προσφορές σε SLR κάμερες.

Συσκευές
Στον τομέα των Μεγάλων Οικιακών Συσκευών, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11% το 1ο τρίμηνο του 2016, με έσοδα €99 εκατ. Όλες οι υπο-κατηγορίες βελτιώθηκαν μεταξύ των τριών μεγαλύτερων κατηγοριών (ψυγεία, φούρνοι μικροκυμάτων και πλυντήρια - αυξήθηκαν κατά 13%, 13,1% και 6% αντίστοιχα). Η τάση για αντικατάσταση των παλιότερων κουζινών και η προώθηση των εντοιχισμένων μοντέλων, έδωσαν ώθηση στην κατηγορία.

Από την πλευρά του, ο τομέας των Μικρών Οικιακών Συσκευών μειώθηκε οριακά - σημειώνοντας πτώση 0,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Η αγορά των μηχανών καφέ μονής δόσης φαίνεται να έχει φτάσει σε σημείο κορεσμού, ενώ οι αποχυμωτές σημείωσαν αύξηση 19,5%.