Ενεργότερο ρόλο στην αγορά των drones διεκδικεί η Ευρώπη
Ενεργότερο ρόλο στην παγκόσμια αγορά των μη επανδρωμένων αεροσκαφών, γνωστών ως drones, επιχειρεί να αποκτήσει η Ευρώπη. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ε.Ε. βρίσκεται, πλέον, ένα βήμα εγγύτερα στο στόχο για τη δημιουργία ενιαίου νομοθετικού πλαισίου για τα κράτη - μέλη της, όσον αφορά στις πτήσεις των drones, σχετικά με την ασφαλή χρήση τους, αλλά και την προστασία της ιδιωτικότητας.
Ενεργότερο ρόλο στην παγκόσμια αγορά των μη επανδρωμένων αεροσκαφών, γνωστών ως drones, επιχειρεί να αποκτήσει η ΕυρώπηΣε αυτή τη λογική κινήθηκε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, εγκρίνοντας έκθεση, με εισηγήτρια τη Βρετανίδα Ευρωβουλευτή των Συντηρητικών, Jacqueline Foster, για την ασφαλή χρήση των μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων στην Ε.Ε. Στόχος είναι οι νέοι κανόνες να δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη των drones στην Ευρώπη και ταυτόχρονα να άρουν τα εμπόδια, που αποτρέπουν σήμερα τις σχετικές επενδύσεις.
Η έκθεση, που εγκρίθηκε με 581 ψήφους υπέρ και 31 κατά, αναγνωρίζει την Ευρώπη ως “τον ηγέτη της χρήσης πολιτικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών”, σε αντίθεση με την κυριαρχία των Ηνωμένων Πολιτειών στον στρατιωτικό τομέα. Η Ευρώπη, άλλωστε, διαθέτει περίπου 2.500 μικρές επιχειρήσεις αστικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών, περισσότερες απ’ ό,τι σε όλον τον υπόλοιπο κόσμο μαζί.
Οι Ευρωβουλευτές, κατά τη συζήτηση, σημείωσαν ότι τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη πρέπει να μπορούν να ανιχνεύσουν άλλα αεροσκάφη, που χρησιμοποιούν το ίδιο εναέριο χώρο, διασφαλίζοντας ότι δεν υπάρχουν κίνδυνοι για τα επανδρωμένα αεροσκάφη. “Πυκνοκατοικημένες περιοχές, ζώνες όπου απαγορεύονται οι πτήσεις, όπως αεροδρόμια, σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, πυρηνικά και χημικά εργοστάσια, αλλά και άλλες υποδομές ζωτικής σημασίας, πρέπει επίσης να ληφθούν υπόψη”, υποστήριξαν.
Αύξηση του κλάδου
“Αυτό που έχουμε δει τα τελευταία 15 χρόνια, από πλευράς εμπορίου, είναι η τεράστια αύξηση του κλάδου... Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη χρησιμοποιούνται για να ελέγξουν καλλιέργειες, για ανθρωπιστικές καταστροφές, πυρκαγιές δασών και σιδηροδρομικών γραμμών, αλλά και στον κινηματογράφο”, αναφέρει σχετικά η κυρία Foster. Περιγράφοντας τις προτεραιότητες για τον συγκεκριμένο τομέα, η εισηγήτρια της έκθεσης εξηγεί ότι στόχος είναι, αρχικά, να βεβαιωθεί η Ε.Ε. ότι υπάρχουν κατάλληλες σχολές για την εκμάθηση της λειτουργίας τους.
“Θα δημιουργηθούν σχολές χειριστών”, αναφέρει στην τηλεόραση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η Jacqueline Foster, που ηγείται της επιτροπής για τη σύνταξη της σχετικής έκθεσης, που θα καθορίζει τη νομοθεσία “και η χρήση τους θα γίνεται μόνο με την κατοχή του ανάλογου διπλώματος”.
Σε ό,τι αφορά την προστασία της ιδιωτικότητας, η Βρετανίδα Ευρωβουλευτής σχολίασε ότι υπάρχει, ήδη, η εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία και ως εκ τούτου, δεν υπάρχει λόγος για πρόσθετους κανόνες. “Το κλειδί είναι να διασφαλίσουμε την ασφαλή χρήση των μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Δεν θέλουμε να δέσουμε τα χέρια των ρυθμιστικών αρχών και να είμαστε πολύ περιοριστικοί. Θέλουμε να παρέχουμε ένα πλαίσιο στο οποίο να μπορούν να λειτουργήσουν”, ανέφερε η ίδια.