Κυβερνοασφάλεια

Οι ΜμΕ σε Ιρλανδία, Δανία, Γαλλία, οι πιο συχνοί στόχοι κυβερνοεπιθέσεων

cyber-attack26

Μπορεί ο ψηφιακός κόσμος να προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ωστόσο, όσο πιο βαθιά προχωρούν στην ψηφιοποίηση, τόσο αυξάνονται και οι κίνδυνοι, που συνοδεύουν τον ραγδαίο ψηφιακό μετασχηματισμό. Σύμφωνα με νέα έρευνα της Mastercard, σήμερα 1 στους 4 ιδιοκτήτες μικρομεσαίων εταιρειών στην Ευρώπη απαντά ότι έχει, ήδη, δεχτεί κυβερνοεπίθεση, με τις ανησυχίες για την επιβίωση της επιχείρησής του να εντείνονται.

Ειδικά σε χώρες, όπως η Ιρλανδία (38%), η Δανία (35%) και η Γαλλία (29%), τα ποσοστά των θυμάτων είναι ιδιαίτερα υψηλά, για την ακρίβεια τα πιο ψηλά στην Ευρώπη, υποδεικνύοντας ότι οι κυβερνοαπειλές δεν είναι πια θεωρητικός κίνδυνος, αλλά καθημερινή πραγματικότητα. Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε 1.800 ιδιοκτήτες επιχειρήσεων από 18 ευρωπαϊκές χώρες, φέρνει στο φως μια βαθιά ανασφάλεια, που διαπερνά τον κορμό της ευρωπαϊκής οικονομίας.

1 στους 4 ιδιοκτήτες ΜμΕ στην Ευρώπη έχει γίνει στόχος και ζει με το φόβο πως μία επίθεση μπορεί να οδηγήσει σε κλείσιμο της επιχείρησης

Με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αποτελούν το 99% των επιχειρήσεων και να απασχολούν περίπου το 75% του εργατικού δυναμικού, η ευαλωτότητα τους στις κυβερνοεπιθέσεις αποκτά διαστάσεις ευρύτερης οικονομικής αστάθειας. Το πλέον ανησυχητικό εύρημα είναι ότι σχεδόν οι μισοί (47%) ιδιοκτήτες μικρομεσαίων εταιρειών στην Ευρώπη δηλώνουν ότι δεν γνωρίζουν πώς να προστατευτούν.

Την ίδια ώρα, πάντως, περίπου τα ¾ (το 67%) αναγνωρίζουν  ότι πρέπει να βελτιώσουν τις γνώσεις τους στην κυβερνοασφάλεια, με κορυφαίες χώρες την Ιρλανδία (83%), την Πολωνία (82%) και την Πορτογαλία (79%).

Μη οικονομικές επιπτώσεις

Ένα από τα πλέον βασικά συμπεράσματα της μελέτης της Mastercard είναι ότι οι επιπτώσεις δεν είναι μόνο οικονομικές. Το 11% των επιχειρηματιών έχει χάσει χρήματα λόγω απάτης, ενώ το 9% είδε να μειώνεται η πελατειακή του βάση.

Ταυτόχρονα, το 42% δηλώνει ότι γνωρίζει προσωπικά επιχειρηματία, που έχει πέσει θύμα απάτης, στοιχείο που εντείνει το αίσθημα ανασφάλειας και οδηγεί σε αναθεώρηση στρατηγικών ανάπτυξης.

Ακόμη πιο ανησυχητικό είναι το εύρημα της έρευνας, σύμφωνα με το οποίο σχεδόν οι μισοί (το 49%) ερωτηθέντες απαντούν ότι διστάζουν να επεκτείνουν την επιχείρησή τους υπό τον φόβο μιας επίθεσης. Σλοβακία, Πολωνία και Ισπανία είναι οι πιο επιφυλακτικές αγορές.

Η ανησυχία κορυφώνεται στις νεότερες γενιές: το 61% της Gen Z θεωρεί ότι ο φόβος απάτης λειτουργεί αποτρεπτικά στην επιχειρηματική τους ανάπτυξη.

 “Η ανθεκτικότητα των μικρών επιχειρήσεων είναι κρίσιμη για την ευρωπαϊκή ανάπτυξη. Χρειαζόμαστε καλύτερη εκπαίδευση και προστασία απέναντι στις σύγχρονες ψηφιακές απειλές”, αναφέρει η Mastercard. Όπως εξηγεί, καθώς οι επιθέσεις γίνονται πιο εξελιγμένες και συχνές, το ερώτημα δεν είναι πια αν θα δεχθεί κάποιος επίθεση, αλλά πότε. Και η απάντηση σε αυτό το ερώτημα πρέπει να είναι η πρόληψη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα