Τηλεπικοινωνίες

Η αγορά δορυφορικού Internet θα ξεπεράσει τα $20 δισ. έως το 2030

satelite-internet

Σε φάση εκρηκτικής ανάπτυξης βρίσκεται η παγκόσμια αγορά σταθερού ευρυζωνικού Internet. Σύμφωνα με νέα μελέτη της Juniper Research, τα έσοδα των παρόχων από υπηρεσίες σταθερού δορυφορικού Internet θα αυξηθούν από $10 δισ. το 2025 σε $20 δισ. έως το 2030, καθώς η επένδυση στην τεχνολογία Low Earth Orbit (LEO) βελτιώνει τις επιδόσεις και μειώνει το κόστος εκτόξευσης δορυφόρων. Η πρόοδος αυτή φέρνει τη δορυφορική συνδεσιμότητα από το περιθώριο στο επίκεντρο της ψηφιακής οικονομίας και ανοίγει τον δρόμο για επέκταση στις αναδυόμενες αγορές.

Έκθεση της Juniper Research προβλέπει διπλασιασμό των εσόδων της αγοράς δορυφορικού broadband μέσα στην επόμενη πενταετία

Η Juniper Research ορίζει το “fixed satellite broadband” ως υπηρεσία ευρυζωνικής πρόσβασης μέσω δορυφόρου, που χρησιμοποιεί σταθερό τερματικό ή κεραία σε συγκεκριμένη τοποθεσία. Παραδοσιακά, οι υπηρεσίες αυτές ήταν προνόμιο αναπτυγμένων αγορών, όπως η Βόρεια Αμερική, λόγω του υψηλού κόστους. Ωστόσο, η μελέτη δείχνει ότι η επόμενη φάση ανάπτυξης θα προέλθει από αναδυόμενες αγορές, με αιχμή την Ινδία και την Ινδονησία, όπου η ζήτηση για αξιόπιστο, υψηλής ταχύτητας Internet αυξάνεται ραγδαία. 

«Η μετάβαση από μια εξειδικευμένη, ακριβή υπηρεσία σε ένα εργαλείο ευρείας πρόσβασης θα είναι καθοριστική για τα επόμενα πέντε χρόνια», επισημαίνει ο Alex Webb, Senior Research Analyst άλλους Juniper Research. Η εταιρεία εκτιμά ότι οι δορυφορικοί πάροχοι που θα κατορθώσουν να συνεργαστούν με παρόχους κινητής τηλεφωνίας, ISPs και άλλους CSPs, θα είναι εκείνοι που θα αξιοποιήσουν πρώτοι τη νέα δυναμική. 

Στρατηγικές συνεργασίες

Η στρατηγική των συνεργασιών θεωρείται κρίσιμη. Μέσω της επέκτασης δικτύων διανομής και της αξιοποίησης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στους υφιστάμενους παρόχους συνδεσιμότητας, οι δορυφορικές εταιρείες μπορούν να διεισδύσουν ταχύτερα σε νέες αγορές και να ενισχύσουν την αποδοχή των υπηρεσιών τους. Παράλληλα, η μείωση του κόστους εκτόξευσης δορυφόρων και η βελτίωση του latency καθιστούν την τεχνολογία LEO ανταγωνιστική έναντι των επίγειων υποδομών.

Η νέα ερευνητική σειρά της Juniper Research, με τίτλο Direct to Satellite Market 2025-2030, περιλαμβάνει προβλέψεις για περισσότερες από 60 χώρες και πάνω από 10.000 στατιστικά στοιχεία, που αφορούν τις προοπτικές της αγοράς την επόμενη πενταετία. Το συνοδευτικό “Competitor Leaderboard” αξιολογεί τους ισχυρότερους παίκτες και αναδεικνύει τις ευκαιρίες, που αναδύονται από την αναδιάρθρωση του οικοσυστήματος.

Η μετάβαση της δορυφορικής ευρυζωνικότητας από εξειδικευμένη λύση σε μαζική υπηρεσία συνδεσιμότητας σηματοδοτεί ένα κρίσιμο βήμα για την ψηφιακή ένταξη, παγκοσμίως. Αν η πρόβλεψη της Juniper Research επιβεβαιωθεί, η αγορά των $20 δισ. έως το 2030 θα αποτελέσει όχι μόνο ένδειξη τεχνολογικής προόδου, αλλά και μια νέα φάση ανταγωνισμού ανάμεσα σε δορυφορικούς και επίγειους παρόχους.

Η μάχη για το ποιος θα προσφέρει ταχύτερη, φθηνότερη και πιο αξιόπιστη σύνδεση, από τα μεγάλα αστικά κέντρα έως τις πιο απομακρυσμένες περιοχές, έχει - όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές - μόλις ξεκινήσει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα