Αναδυόμενες Tεχνολογίες

Η Ελλάδα διστακτική στην AI - Υπολείπεται χωρών, όπως η Κένυα και το Μεξικό

artif-new

Η Ελλάδα γνωρίζει την Τεχνητή Νοημοσύνη, αλλά ακόμη δεν τη χρησιμοποιεί. Παρά το υψηλό επίπεδο ενημέρωσης, λιγότεροι από τους μισούς πολίτες (42%) έχουν κάνει χρήση εργαλείων AI στην προσωπική τους ζωή, ποσοστό σημαντικά χαμηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο (52%). Η εικόνα αυτή υπογραμμίζει ότι η χώρα καθυστερεί στη μετάβαση από τη θεωρητική κατανόηση στην πρακτική αξιοποίηση της τεχνολογίας.

Μόλις 42% χρησιμοποιεί εφαρμογές AI στην καθημερινότητα-Στο 22% η χρήση στην εργασία, έναντι 33% παγκοσμίως

Την ίδια στιγμή, χώρες, όπως η Κένυα και το Μεξικό, καταγράφουν εντυπωσιακούς ρυθμούς υιοθέτησης, με πάνω από 75% των πολιτών να αξιοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη στην καθημερινότητά του. Το εύρημα έρευνας της Focus Bari σε συνεργασία με το δίκτυο IRIS επιβεβαιώνει ότι η διάδοση των νέων τεχνολογιών δεν εξαρτάται αποκλειστικά από το επίπεδο οικονομικής ανάπτυξης, αλλά και από τον βαθμό κοινωνικής αποδοχής και ψηφιακής ετοιμότητας.

Αντίστοιχα χαμηλά ποσοστά με την Ελλάδα εμφανίζουν τεχνολογικά προηγμένες χώρες, όπως η Ιαπωνία και η Ισπανία, όπου μόλις το 20% δηλώνει χρήστης εφαρμογών AI. Ακόμη και σε κράτη με υψηλή ψηφιακή ωριμότητα, όπως η Φινλανδία, η Γαλλία και η Αυστρία, η χρήση AI στην καθημερινή ζωή παραμένει περιορισμένη, με το 64%, 61% και 60% αντίστοιχα να δηλώνει ότι δεν αξιοποιεί αντίστοιχα εργαλεία.

Το συμπέρασμα είναι σαφές: η εξοικείωση με την Τεχνητή Νοημοσύνη στη χώρα μας προχωρά, αλλά με βραδύτερο ρυθμό σε σχέση με τη διεθνή τάση.

confidence_ai_1

Χαμηλή υιοθέτηση στην εργασία

Ακόμη πιο περιορισμένη είναι η υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στο εργασιακό περιβάλλον. Μόλις το 22% των εργαζομένων στην Ελλάδα δηλώνει ότι αξιοποιεί εργαλεία AI στην εργασία του, έναντι 33% διεθνώς. Αντιθέτως, αγορές, όπως η Κένυα (75%), το Μεξικό (63%) και η Μαλαισία (58%), εμφανίζουν ήδη υψηλό επίπεδο ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στην παραγωγή και τις υπηρεσίες.

Η απόκλιση αποτυπώνει το συνολικό επίπεδο ψηφιακής ετοιμότητας της ελληνικής αγοράς εργασίας και την ανάγκη ενίσχυσης δεξιοτήτων. Παρά τον δημόσιο διάλογο γύρω από τις δυνατότητες της AI, η υιοθέτησή της παραμένει προσεκτική και αποσπασματική.

confidence_ai_2

Ευρέως γνωστή η ΑΙ

Η έννοια της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι ευρέως γνωστή στους Έλληνες πολίτες: το 83% δηλώνει ότι έχει ακούσει για την AI, ποσοστό ταυτόσημο με τον παγκόσμιο μέσο όρο (82%). Ωστόσο, μόνο ένας στους τρεις θεωρεί ότι κατανοεί πραγματικά τον τρόπο λειτουργίας της.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Κένυα (75%) και η Νιγηρία (66%) οδηγούν στην κατανόηση της AI, ενώ χώρες, όπως η Ισπανία, η Τουρκία και η Αυστρία, καταγράφουν χαμηλότερα επίπεδα. Η Ελλάδα κινείται κοντά στον μέσο όρο, γεγονός που δείχνει ότι, ενώ υπάρχει επίγνωση της τεχνολογίας, απουσιάζει η βαθύτερη τεχνολογική εξοικείωση.

Η στάση απέναντι στην Τεχνητή Νοημοσύνη συνδέεται και με τις προσδοκίες για την αγορά εργασίας. Μόλις 38% των Ελλήνων θα ήθελαν το παιδί τους να εργαστεί στον κλάδο της AI, έναντι 44% διεθνώς. Στην Κένυα (86%), τη Νιγηρία (82%) και το Μεξικό (79%), η προθυμία προσεγγίζει τα επίπεδα καθολικής αποδοχής, γεγονός που αντανακλά την αντίληψη της τεχνολογίας ως οχήματος κοινωνικής κινητικότητας.

confidence_ai_3

Ανάγκη για ταχύτερη ωρίμανση

Παρά την αργή υιοθέτηση, η στάση των Ελλήνων απέναντι στην AI παραμένει συνολικά θετική: το 40% εκτιμά ότι τα οφέλη υπερτερούν των κινδύνων, έναντι 44% διεθνώς. Ωστόσο, η μετάβαση σε ουσιαστική αξιοποίηση απαιτεί ενίσχυση δεξιοτήτων, πρακτική εξοικείωση και καλλιέργεια εμπιστοσύνης.

Η Ελλάδα βρίσκεται σε φάση ενημέρωσης και εξερεύνησης. Η επόμενη πρόκληση είναι η μετάβαση στην ενεργή χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης - τόσο από τα νοικοκυριά, όσο και από τις επιχειρήσεις.

confidence_ai_4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα