Τεχνολογία - Πληροφορική

Generation Alpha: Η τεχνολογία ανατρέπει την εργασία: από την ΑΙ στο τέλος του email

banking-technology

Η πιο ψηφιακά εγγράμματη γενιά στην ιστορία, η Generation Alpha, εισέρχεται σταδιακά στον επαγγελματικό κόσμο με προσδοκίες ριζικά διαφορετικές από αυτές των προηγούμενων γενεών. Και όπως δείχνει η νέα μεγάλη μελέτη της International Workplace Group (IWG), η τεχνολογία δεν αποτελεί απλώς εργαλείο για τη Gen Alpha, αλλά βασικό μηχανισμό γύρω από τον οποίο επανασχεδιάζεται ολόκληρος ο χώρος εργασίας.

Από την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης και των ρομπότ στην καθημερινότητα, μέχρι την πιθανή κατάργηση του email και την εξαφάνιση των μεγάλων μετακινήσεων, τα παιδιά που σήμερα είναι 11 έως 17 ετών οραματίζονται έναν κόσμο, όπου η τεχνολογία επαναπροσδιορίζει κάθε πτυχή της επαγγελματικής ζωής.

Η νέα μελέτη της IWG δείχνει ότι η Gen Alpha προβλέπει μια ριζικά διαφορετική εργασιακή πραγματικότητα, με κυρίαρχη την τεχνολογία

Η Generation Alpha, η πρώτη γενιά που έχει μεγαλώσει εξ ολοκλήρου μέσα σε ψηφιακά περιβάλλοντα, προβλέπει μια ριζικά διαφορετική επαγγελματική πραγματικότητα για το 2040, όπου η τεχνολογία μετατρέπεται σε κομβικό παράγοντα οικονομικής οργάνωσης, διαμόρφωσης της παραγωγικότητας και δομικών αλλαγών της αγοράς εργασίας. Το 86% των νέων 11-17 ετών πιστεύει ότι ο τρόπος που θα εργάζεται θα απέχει δραματικά από την εμπειρία των γονιών τους, σηματοδοτώντας την αρχή ενός κύκλου βαθιών μετασχηματισμών με ισχυρό τεχνολογικό και οικονομικό αποτύπωμα.

Η «ηρωική είσοδος» της ΑΙ και των ρομπότ

Το 88% των νέων αναμένει να συνεργάζεται τακτικά με AI συστήματα και ρομποτικούς βοηθούς, γεγονός που προϊδεάζει για μια αγορά εργασίας, όπου οι λειτουργίες αυτοματισμού, οι predictive analytics και τα συστήματα έξυπνης υποστήριξης θα αποτελούν καθημερινότητα. Οι προβλέψεις περιλαμβάνουν μια μεγάλη γκάμα τεχνολογιών: τρισδιάστατες συναντήσεις μέσω VR, αίθουσες επαυξημένης πραγματικότητας, intelligible campuses με εξατομικευμένο φωτισμό και θερμοκρασία, καθώς και ενσωμάτωση χώρων ανάπαυσης ή gaming, που υπηρετούν μια νέα αντίληψη για την εργασιακή παραγωγικότητα.

Η οικονομική σημασία αυτών των αλλαγών είναι διττή: από τη μία, διαμορφώνονται νέες αγορές τεχνολογικών υπηρεσιών και συσκευών. Από την άλλη, μεταβάλλονται οι λειτουργικές δομές των επιχειρήσεων, με σημαντική μετατόπιση πόρων προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα οικονομικά και τεχνολογικά ευρήματα αφορά την επικοινωνία: το 32% της Gen Alpha προβλέπει την πλήρη κατάργηση του email έως το 2040. Η πιθανή αυτή μετάβαση συνεπάγεται τεράστιες αλλαγές για τη βιομηχανία του enterprise software, τις πλατφόρμες συνεργασίας και τα συστήματα knowledge management.

Η επόμενη μέρα προδιαγράφει οικοσυστήματα real-time συνεργασίας, προηγμένες πλατφόρμες task management και εργαλεία, που συνδυάζουν φωνή, εικόνα, αυθεντικοποίηση ταυτότητας και AI-driven ανάλυση, ανατρέποντας το επιχειρησιακό μοντέλο επικοινωνίας των τελευταίων δεκαετιών.

Λιγότερη μετακίνηση, περισσότερη αποδοτικότητα

Η εργασιακή γεωγραφία μεταβάλλεται, με άμεσο οικονομικό αντίκτυπο. Με μόλις το 29% των νέων να δηλώνει ότι θα δεχόταν καθημερινή μετακίνηση μεγαλύτερη των 30 λεπτών, η παραδοσιακή λογική των μεγάλων αστικών κέντρων και των κεντρικών επιχειρησιακών hubs αμφισβητείται.

Η μείωση των μετακινήσεων σημαίνει σημαντικό περιορισμό κόστους (καυσίμων, χρόνου, φθοράς), αλλά και βαθμιαία απαξίωση των μονοκεντρικών μοντέλων εργασίας. Παράλληλα, το 75% θεωρεί ότι η εξοικονόμηση χρόνου από τις μετακινήσεις θα αποτελέσει προτεραιότητα στην επαγγελματική του ζωή, στοιχείο που αντανακλάται στη στροφή προς τοπικούς χώρους εργασίας, δίκτυα shared offices και αποκεντρωμένες υποδομές.

Η αλλαγή αυτή δεν είναι μόνο κοινωνική τάση, αλλά σημαντικός παράγοντας νέων επενδύσεων στους κλάδους του real estate, της τεχνολογίας και της ευέλικτης εργασιακής υποδομής.

Το 81% της Generation Alpha πιστεύει ότι η υβριδική εργασία θα αποτελεί το κυρίαρχο εργασιακό μοντέλο. Η πλειονότητα εκτιμά ότι θα μοιράζει τον χρόνο της ανάμεσα σε σπίτι, τοπικούς χώρους εργασίας και κεντρικά γραφεία, με μόλις το 17% να αναμένει καθημερινή φυσική παρουσία στο HQ.

Η υβριδικότητα, πέρα από κοινωνική ανάγκη, λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής παραγωγικότητας: 51% προβλέπει μείωση άγχους, 50% αύξηση ποιοτικού χρόνου με φίλους και οικογένεια, 43% καλύτερη υγεία και ευεξία, ενώ 30% θεωρεί ότι θα ενισχύσει την απόδοση. Οικονομικά, αυτό μεταφράζεται σε νέα εταιρικά μοντέλα κόστους, μετατόπιση δαπανών και διαφορετικού τύπου εργασιακές επενδύσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα