Τεχνολογία - Πληροφορική

Η τεχνητή νοημοσύνη αναδιαμορφώνει τη ζήτηση στα tablets

tablet_people

Η αγορά των tablets επέστρεψε δυναμικά το 2ο τρίμηνο του 2025, σημειώνοντας αύξηση 13,1% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της IDC. Συνολικά, διακινήθηκαν 38,3 εκατ. συσκευές, έναντι 33,8 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Την ώθηση έδωσαν οι ανανεώσεις προϊόντων, οι κύκλοι αντικατάστασης, τα επιδοτούμενα έργα στον τομέα της εκπαίδευσης και οι κρατικές ενισχύσεις στην Κίνα. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η προληπτική αποθήκευση προϊόντων από προμηθευτές, ενόψει πιθανών δασμών, οδήγησε σε υψηλότερες από τις αναμενόμενες επιδόσεις, ενώ στις αναδυόμενες αγορές, η ζήτηση τροφοδοτήθηκε, κυρίως, από τον εκπαιδευτικό τομέα και τις πιο προσιτές τιμές.

Άλμα 13,1% για την παγκόσμια αγορά tablets στο 2ο τρίμηνο του 2025 - Πώς οι τιμές, οι αναβαθμίσεις προϊόντων και η ΑΙ αλλάζουν τη ζήτηση

Η Apple παρέμεινε στην κορυφή της λίστας με τους κορυφαίους κατασκευαστές tablet με 12,7 εκατ. αποστολές, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 2,4%. Η κυκλοφορία του iPad 10,9 ιντσών - η πρώτη μετά από τρία χρόνια - και οι ανανεώσεις στις σειρές iPad Air έδωσαν νέα ώθηση στην εταιρεία, έστω κι αν το μερίδιό της μειώθηκε στο 33,1%, από 36,6% ένα χρόνο νωρίτερα.

Η Samsung διατήρησε τη δεύτερη θέση με 7,2 εκατ. μονάδες και ανάπτυξη 4,2%. Η εταιρεία ενίσχυσε την παρουσία της στη Λατινική Αμερική, ενώ προώθησε επιθετικά τις συσκευές της στη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη, ανταγωνιζόμενη ευθέως άλλους κορυφαίους παίκτες.

Η Lenovo, με 3,1 εκατ. αποστολές, σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο 25% σε σχέση με πέρυσι, διατηρώντας την τρίτη θέση. Τα μοντέλα της σειράς Tab M είχαν μεγάλη απήχηση, ενώ οι κινεζικές επιδοτήσεις έδωσαν περαιτέρω ώθηση στις πωλήσεις των Y700 και Xiaoxin Pad Pro.

Ο ανταγωνισμός

Η έκπληξη του τριμήνου ήταν η Amazon, που επέστρεψε στην πρώτη πεντάδα με 3,1 εκατ. μονάδες και εντυπωσιακή αύξηση 205%. Η συγκυρία του Prime Day, λίγο πριν από μια αναμενόμενη - αλλά τελικά ανεκπλήρωτη - ανακοίνωση δασμών, φαίνεται ότι ώθησε την εταιρεία να ενισχύσει τα αποθέματά της, οδηγώντας σε αυτήν την εκρηκτική άνοδο.

Η Xiaomi συμπλήρωσε την πεντάδα, με 2,8 εκατ. μονάδες και αύξηση 42%. Τα μοντέλα Pad 7 και Redmi Pad SE συνέχισαν να καταγράφουν υψηλές πωλήσεις, ενώ οι νέες κυκλοφορίες Pad 7 Ultra, Pad 7S Pro και Redmi K Pad ενίσχυσαν περαιτέρω τη δυναμική της.

Η σημασία των τιμών και της ΑΙ

Η εικόνα της αγοράς δείχνει ότι μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών παραμένει προσανατολισμένο στην αξία: οι εκπτώσεις, οι προσφορές και οι επιδοτήσεις μπορούν να αλλάξουν δραματικά τη συμπεριφορά αγοράς. Τα tablets εξακολουθούν να λειτουργούν κυρίως ως δευτερεύουσες συσκευές, με αποτέλεσμα πολλοί καταναλωτές να περιμένουν την κατάλληλη προσφορά αντί να πληρώσουν την αρχική τιμή.

Παράλληλα, η καινοτομία αναβαθμίζει τον ρόλο των tablets. Οι δυνατότητες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη - από την ενίσχυση της παραγωγικότητας μέχρι τη βελτιστοποίηση της απόδοσης - διευρύνουν τη χρήση τους και δημιουργούν ενδιαφέρον στο premium κοινό. Σε αυτήν την κατηγορία, όμως, οι καταναλωτές παραμένουν ιδιαίτερα απαιτητικοί, επιλέγοντας μάρκες με ισχυρό οικοσύστημα, φήμη και εμπιστοσύνη.

«Το 2ο τρίμηνο του 2025 επιβεβαιώνει ότι η αγορά των tablets δεν είναι σε φάση κορεσμού, αλλά προσαρμογής. Η ανάπτυξη άνω του 13% δείχνει ότι οι καταναλωτές παραμένουν δεκτικοί, εφόσον βρουν αξία και οι κυβερνήσεις συνεχίζουν να στηρίζουν με προγράμματα επιδοτήσεων τον κλάδο της εκπαίδευσης. Η καινοτομία, ιδίως μέσω της ΑΙ, ενισχύει τη θέση των tablets ως πολύπλευρων εργαλείων, ενώ οι μεγάλες εταιρείες επανακαθορίζουν τις στρατηγικές τους, συνδυάζοντας προσιτά μοντέλα με ισχυρές premium προτάσεις», αναφέρει η εταιρεία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα