Τεχνολογία - Πληροφορική

Με 12,9% τρέχουν οι online πωλήσεις στο ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων

supermarket-online

Ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα αποκτά το online κανάλι πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία της NielsenIQ, η αξία των ηλεκτρονικών αγορών τροφίμων σημείωσε αύξηση 12,9% από τις αρχές του 2025 έως και τις 11 Μαΐου. Η επίδοση αυτή ανεβάζει το μερίδιο των ηλεκτρονικών πωλήσεων τροφίμων στο 3,3% των συνολικών πωλήσεων της αγοράς.

Η ενίσχυση του online καναλιού αποτυπώνει τη σαφή στροφή των καταναλωτών προς τις ψηφιακές αγορές, ιδίως σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, που ευνοούν την προγραμματισμένη ή επαναλαμβανόμενη κατανάλωση. Ξεχωρίζουν τα παιδικά και βρεφικά είδη, τα καθαριστικά, το εμφιαλωμένο νερό και τα τυριά, κατηγορίες στις οποίες η διείσδυση του e-commerce εμφανίζεται πιο έντονη, επιβεβαιώνοντας τη στροφή των καταναλωτών, ειδικά για κάποιες κατηγορίες, προς την ευκολία και την ταχύτητα των ψηφιακών αγορών.

NielsenIQ: Στο 3,3% το μερίδιο των ηλεκτρονικών πωλήσεων στον συνολικό τζίρο του λιανεμπορίου τροφίμων

Η ενίσχυση του ψηφιακού καναλιού πωλήσεων, σε συνδυασμό με τη θετική πορεία όλων των τύπων φυσικών καταστημάτων, αλλά και την ταυτόχρονη μεταβολή της στρατηγικής προωθήσεων λόγω ρυθμιστικών παρεμβάσεων, διαμορφώνει ένα νέο τοπίο στο ελληνικό λιανεμπόριο. Σε αυτό, η τεχνολογία και η ευκολία αγοράς παίζουν ολοένα και πιο καθοριστικό ρόλο, αναδεικνύοντας τις νέες ανάγκες και συνήθειες του σύγχρονου καταναλωτή.

Αξιοσημείωτη δυναμική

Η άνοδος των online πωλήσεων εντάσσεται σε ένα γενικότερο θετικό κλίμα για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, το οποίο κατέγραψε συνολική αύξηση 6,7% σε αξία και 5,2% σε όγκο, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Αυτή η επίδοση επιβεβαιώνει την ανθεκτικότητα και την προσαρμοστικότητα του κλάδου σε ένα περιβάλλον, που παραμένει ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, αλλά και ευαίσθητο στα επίπεδα των τιμών. Τροφές και ποτά παρέμειναν βασικός μοχλός ανάπτυξης (+7,8% σε αξία), ενώ εντυπωσιακή ήταν η απόδοση των φρέσκων και χύμα προϊόντων, με αύξηση 11% σε αξία.

Τα φρέσκα και χύμα προϊόντα, που περιλαμβάνουν κρέας, ψάρια, λαχανικά κ.λπ., σημείωσαν την μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο, με +11% σε αξία. Παράλληλα, τα προϊόντα Bazaar, που περιλαμβάνουν μη τρόφιμα, όπως ρούχα, παιχνίδια και ηλεκτρικές συσκευές, κατέγραψαν ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 10,8%.

Οι υπεραγορές

Σε επίπεδο καταστημάτων, όλα οι τύποι εμφάνισαν θετική πορεία, με τα Hypermarkets να καταγράφουν αύξηση 9,1%, ενώ οι Superettes (καταστήματα μεταξύ 100-400 τ.μ.) να παρουσιάζουν ακόμη πιο έντονη θετική τάση στο +10,6%. Η γεωγραφική ανάλυση δείχνει ότι η ανάπτυξη είναι ευρέως διασκορπισμένη, με την Κρήτη(+9,6%) και τα νησιά (+11,5%) να ξεχωρίζουν για τις υψηλότερες αυξήσεις, ενώ η Αττική, η οποία συγκεντρώνει το 43% της αξίας της κατανάλωσης, παρουσιάζει την πιο μετριοπαθή τάση στο +6,8%.

Η εικόνα των ιδιωτικών ετικετών παραμένει σταθερή, με μερίδιο 24,4% στο σύνολο των FMCGs, ενώ αξιοσημείωτη είναι η μείωση στην ένταση των προωθητικών ενεργειών για τα επώνυμα προϊόντα, ιδιαίτερα στις κατηγορίες  προσωπικής υγιεινής & φροντίδας (73% από 86,1%), αλλά και στα τρόφιμα και ποτά (33,8% από 41,9%), καταδεικνύοντας ότι οι κυβερνητικές ρυθμίσεις μέσω του κώδικα δεοντολογίας είχαν σημαντική επίδραση στην στρατηγική των προμηθευτών, όσον αφορά στα προωθητικά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα