Με 9% “έτρεξε” η παγκόσμια αγορά tablets το 1ο τρίμηνο του 2025

Σημαντική ανάπτυξη πέτυχε το 1ο τρίμηνο του 2025 η παγκόσμια αγορά tablets, με τις αποστολές να αυξάνονται κατά 9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, φτάνοντας τα 36,8 εκατ. τεμάχια. Σύμφωνα με το τελευταίο report της εταιρείας Canalys, η αύξηση αυτή οφείλεται, κυρίως, στους κύκλους ανανέωσης των συσκευών από καταναλωτές και εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Στην ευρύτερη περιοχή της Κίνας, η ζήτηση ενισχύθηκε σημαντικά κατά την περίοδο του Lunar New Year, με την υποστήριξη κυβερνητικών επιδοτήσεων, που οδήγησαν σε διψήφια αύξηση αποστολών. Αντίθετα, στις Ηνωμένες Πολιτείες, η αβεβαιότητα γύρω από τους δασμούς προκάλεσε αρχικά αύξηση στις εισαγωγές tablets τον Ιανουάριο, η οποία, όμως, κατέρρευσε με διψήφια ποσοστά τον Φεβρουάριο μετά την ανακοίνωση των εξαιρέσεων από τους δασμούς.
Η παγκόσμια αγορά tablets παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη το 1ο τρίμηνο του 2025, φτάνοντας τα 36,8 εκατ. τεμάχια
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η αγορά tablets για επαγγελματική χρήση παρέμεινε συγκρατημένη το 1ο τρίμηνο, με τις ευκαιρίες να εστιάζονται, κυρίως, στον εκπαιδευτικό τομέα, όπου κυβερνητικά προγράμματα και δημόσιες προμήθειες συνεχίζουν να υποστηρίζουν την ανάπτυξη, όπως το πρόγραμμα GIGA στην Ιαπωνία και αντίστοιχα στην Ινδία και την Ταϊλάνδη.
Η Canalys επισημαίνει ότι, παρά την ισχυρή καταναλωτική ανανέωση, η αγορά tablets θα αντιμετωπίσει προκλήσεις από την επέκταση της διάρκειας ζωής των συσκευών και την πίεση στα διαθέσιμα εισοδήματα, που θα περιορίσει τις δαπάνες. Ωστόσο, η ζήτηση για premium συσκευές αναμένεται να παραμείνει ισχυρή, ενώ οι κυβερνητικές επιδοτήσεις και τα εκπαιδευτικά προγράμματα θα συνεχίσουν να στηρίζουν την αγορά σε πολλές περιοχές.
Οι πρωταγωνιστές
Παράλληλα, έρευνες της Canalys δείχνουν ότι πάνω από το 50% των επιχειρηματικών συνεργατών, που εμπορεύονται tablets, αναμένουν αύξηση των πωλήσεων το 2025, με το 20% να σχεδιάζει να εξοπλίσει το εργατικό δυναμικό με tablets ως εναλλακτική λύση στους παραδοσιακούς υπολογιστές, αν και το 30% θεωρεί ότι η ζήτηση θα παραμείνει περιορισμένη, καθώς πολλοί εργαζόμενοι προτιμούν να χρησιμοποιούν τις δικές τους προσωπικές συσκευές.
Όσον αφορά τους παίκτες της αγοράς, οι αναλυτές διαπιστώνουν την ηγετική θέση της Apple και τη δυναμική άνοδο της Xiaomi κατά το 1ο τρίμηνο του 2025. Πιο αναλυτικά, η Apple διατήρησε την ηγετική της θέση στην παγκόσμια αγορά tablets, με αποστολές 13,7 εκατ. iPads, σημειώνοντας αύξηση 14% σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2024 και καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 37,3%.
Η Samsung κατέλαβε τη δεύτερη θέση με 6,6 εκατ. τεμάχια, αλλά παρουσίασε μείωση 5,2% στις αποστολές και μερίδιο 18%. Εντυπωσιακή - κατά τους αναλυτές - ήταν η άνοδος της Xiaomi, η οποία για πρώτη φορά ξεπέρασε τη Lenovo, αυξάνοντας τις αποστολές της κατά 56,1% στα 3,1 εκατ. τεμάχια και κερδίζοντας δύο ποσοστιαίες μονάδες μεριδίου αγοράς (8,3%).
Η Lenovo, από την πλευρά της, ακολούθησε στην τέταρτη θέση με 2,5 εκατ. αποστολές και αύξηση 18,8%, ενώ η Huawei - παρά τη μείωση 12,5% - παρέμεινε στην πέμπτη θέση με 2,4 εκατ. τεμάχια και μερίδιο 6,5%.