Έρευνες - Μελέτες

Υπό πίεση παραμένoυν οι πωλήσεις tablet σε παγκόσμιο επίπεδο

tabletsnew1

Ακόμη ένα δύσκολο τρίμηνο στην ιστορία της ολοκλήρωσε το Σεπτέμβριο, η παγκόσμια αγορά tablet, με τις πωλήσεις να παραμένουν στο πεδίο με τα αρνητικά πρόσημα. Η αγορά τήρησε - και την περίοδο Ιουλίου -Σεπτεμβρίου 2016 - την κακή παράδοση των προηγούμενων τριμήνων, που θέλει τις πωλήσεις να υποχωρούν σε παγκόσμιο επίπεδο. Το 3ο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, στην παγκόσμια αγορά tablet διατέθηκαν 43 εκατ. συσκευές, αριθμός μειωμένος κατά 14,7% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Θυμίζουμε ότι και το 2015 η αγορά ακολούθησε συνολικά πτωτική πορεία και μάλιστα σε διψήφιο ποσοστό, ενώ και για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης το πρόσημο εκτιμάται ότι θα παραμείνει αρνητικό. 

Τον κλάδο σώζουν από μεγαλύτερη πτώση οι πωλήσεις συσκευών με αποσπώμενο πληκτρολόγιοΩστόσο, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της International Data Corporation (IDC) για το 3ο τρίμηνο του 2016, οι πωλήσεις tablet, σε παγκόσμιο επίπεδο, αυξήθηκαν κατά 9,8% σε σχέση με ένα τρίμηνο νωρίτερα. Αυτή η ανάκαμψη αποδίδεται από την IDC αφενός στη δημιουργία αποθεμάτων ενόψει της εορταστικής περιόδου, αλλά κυρίως στην αυξανόμενη ζήτηση για συσκευές tablet με αποσπώμενο πληκτρολόγιο, ειδικά τις low cost (κάτω των $200), που δίνουν μια ανάσα στον κλάδο (detachables).

“Δυστυχώς, πολλές detachables συσκευές tablet χαμηλού κόστους προσφέρουν, επίσης, μια εμπειρία χαμηλού κόστους”, σχολιάζουν οι αναλυτές της IDC, επισημαίνοντας ότι η έλλειψη καινοτομίας μπορεί να αποδειχθεί επιζήμια για την αγορά σε μακροπρόθεσμη βάση, καθώς τα detachables θα μπορούσαν - όπως τονίζουν - να εξελιχθούν εύκολα σε “άλλη μία διαθέσιμη συσκευή” και όχι σε δυναμικό αντικαταστάτη του ηλεκτρονικού υπολογιστή. 

Οι κατασκευαστές
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της IDC, την πρωτιά της παγκόσμιας αγοράς απέσπασε - το 3ο τρίμηνο του 2016 - η Apple, με τη Samsung να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση. Ωστόσο και οι δύο κορυφαίοι κατασκευαστές της αγοράς των tablets, είδαν τις δυνάμεις τους να εξασθενούν, με την Apple να χάνει ποσοστιαία 6,2% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ για τη Samsung η μείωση των πωλήσεων ήταν της τάξης του 19,3%.

Το μερίδιο της Apple στην παγκόσμια αγορά tablet κατά το 3ο τρίμηνο του 2016 διαμορφώθηκε σε 21,5%, με τη Samsung να ελέγχει μερίδιο 15,1%.

Στους πέντε κορυφαίους κατασκευαστές tablet της παγκόσμιας αγοράς βρέθηκε, το εξεταζόμενο διάστημα, η Amazon, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση και μερίδιο 7,3%, με τη Lenovo να ακολουθεί στην τέταρτη με μερίδιο 6,3% και τη Huawei να συμπληρώνει την πεντάδα με μερίδιο 5,6%. 

Top 5 Κατασκευαστών Tablet, Πωλήσεις, Μερίδιο Αγοράς και Αύξηση, 3ο τρίμηνο 2016 (προκαταρκτικά στοιχεία, σε εκατ. τεμ.)

Πηγή: IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker, Οκτώβριος 2016

Το μέλλον
Η IDC - σε παλαιότερο report της - έχει προβλέψει ότι η αγορά των tablet θα επανέλθει μεν σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, αλλά όχι πριν από το 2018. Η εταιρεία εκτιμά ότι η αγορά έχει “δει” το υψηλότερό της σημείο και ως εκ τούτου, τη διετία 2016 - 2017 θα βρεθεί σε πτωτική πορεία, με την ανάκαμψη να τοποθετείται από το 2018 και μετά.

Σε κάθε περίπτωση, τόσο φέτος όσο και το 2017, αλλά και από το 2018 και μετά, τις πωλήσεις της παγκόσμιας αγοράς tablet εκτιμάται ότι θα υποστηρίξουν οι detachable συσκευές, με έμφαση τα οικονομικά μοντέλα.