Έρευνες - Μελέτες

Εορταστικές αγορές online επιλέγουν οι καταναλωτές σε Δ. Ευρώπη και ΗΠΑ

onlinemarket

Το ηλεκτρονικό κανάλι αναμένεται να επιλέξουν και φέτος οι καταναλωτές στις αναπτυγμένες αγορές της Δυτικής Ευρώπης και των ΗΠΑ. Μάλιστα, η ψήφος εμπιστοσύνης στις online αγορές δείχνει να είναι ακόμη πιο έντονη τη φετινή εορταστική περίοδο, με την Ευρώπη, για παράδειγμα, να αναμένει άνοδο των ηλεκτρονικών πωλήσεων κατά 12,5% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Όπως σημειώνει η εταιρεία Forrester, στην οποία ανήκουν οι παραπάνω εκτιμήσεις, στη Δυτική Ευρώπη, την περίοδο Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου, πραγματοποιείται, παραδοσιακά, το ένα πέμπτο των ετήσιων λιανικών πωλήσεων, με το δίμηνο Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου να αποδεικνύεται κομβικό για το ευρωπαϊκό λιανεμπόριο.

Αύξηση 12,5% των ηλεκτρονικών αγορών στην Ευρώπη αναμένεται κατά τη φετινή εορταστική περίοδοΘετικές είναι οι εκτιμήσεις της Forrester και για την πορεία των ηλεκτρονικών αγορών στις ΗΠΑ τη φετινή εορταστική περίοδο. Η εταιρεία εκτιμά ότι οι Αμερικανοί θα ξοδέψουν συνολικά $ 95,5 δις. σε online αγορές κατά τις γιορτές των Χριστουγέννων, ποσό αυξημένο κατά 11% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Το e - commerce αντιπροσωπεύει το 10% των ετήσιων πωλήσεων του λιανεμπορίου στις ΗΠΑ, με το ποσοστό αυτό να εκτοξεύεται στο 14% τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

Δεν είναι τυχαίο ότι, σύμφωνα με τις σχετικές εκτιμήσεις, το 60% όσων σκοπεύουν να κάνουν αγορές την εορταστική περίοδο δηλώνει ότι θα χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο, προκειμένου να κάνει την απαραίτητη έρευνα, πριν τελικά αγοράσει online ή offline. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με άλλη έρευνα της Accenture, το ποσοστό των Βρετανών που δηλώνουν πρόθυμοι να κάνουν τις εορταστικές αγορές τους online φθάνει το 53%.

Οι προσφορές και οι καλύτερες τιμές είναι ο βασικός λόγος που ωθεί τους καταναλωτές στις αγορές μέσω Διαδικτύου, με το 41% των Βρετανών καταναλωτών να τους επικαλείται, για να εξηγήσει την προτίμησή του στο ηλεκτρονικό κανάλι.

Στον αντίποδα, περισσότερο από το ένα τρίτο των καταναλωτών στη Βρετανία δηλώνει ανήσυχο για θέματα, που σχετίζονται με την ασφάλεια των συναλλαγών και με την προστασία των προσωπικών δεδομένων, κατά τη χρήση φορητών συσκευών για τις εορταστικές αγορές.

Εκπτώσεις
Η ευρωπαϊκή αγορά των online πωλήσεων γράφει ήδη τη δικη της ιστορία, εδώ και αρκετά χρόνια, και πλέον έχει αρχίσει να συνδέεται πανευρωπαϊκά με το μεγάλο εκπτωτικό κύμα, που προηγείται των εορτών (Black Friday και Cyber Monday).

Στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας, για παράδειγμα, το 19% των ετήσιων πωλήσεων του λιανεμπορίου πραγματοποιείται σε μια περίοδο έξι εβδομάδων πριν και κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, με κορύφωση τις μεγάλες εκπτωτικές περιόδους.

Αντίστοιχες τάσεις επικρατούν και στην αγορά των ΗΠΑ, με την Amazon, για παράδειγμα, να κάνει το ένα τρίτο των πωλήσεών της το 2014 κατά τους τρεις τελευταίους μήνες του έτους.