Έρευνες - Μελέτες

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, προτεραιότητα για τις ευρωπαϊκές εταιρείες

kainotomnew1

Στον ψηφιακό μετασχηματισμό θα επενδύσει, εντός της προσεχούς διετίας, η πλειοψηφία των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων. Δείχνοντας να έχουν αντιληφθεί τη δυναμική ενός digital μοντέλου ανάπτυξης, τα τρία τέταρτα των εταιρειών στην Ευρώπη αναγορεύουν την ενίσχυση της ψηφιακής τους ταυτότητας σε κορυφαία επενδυτική προτεραιότητα, για τα επόμενα δύο χρόνια.

Τα τρία τέταρτα των εταιρειών της Ευρώπης θεωρούν την ενίσχυση της ψηφιακής τους ταυτότητας κορυφαία επενδυτική προτεραιότητα της προσεχούς διετίαςΑν και η ανάγκη του ψηφιακού μετασχηματισμού έχει εμπεδωθεί ως εταιρική στόχευση, η μετουσίωσή της σε πράξη δείχνει να καθυστερεί. Δεν είναι τυχαίο ότι, μόλις μία στις πέντε επιχειρήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο σήμερα (το 18%) δηλώνει ότι έχει εφαρμόσει σε πρακτικό επίπεδο μια ολοκληρωμένη ψηφιακή στρατηγική. Η συντριπτική πλειοψηφία, το 82% είτε παραδέχεται ότι δεν έχει συνολική στρατηγική για την ψηφιακή του παρουσία, είτε δηλώνει ότι, αν και διαθέτει, δεν την έχει ακόμη εφαρμόσει.

Αυτή την εικόνα της ψηφιακής …ανωριμότητας αποτυπώνει έρευνα, την οποία χρηματοδότησε η Accenture και διενήργησε από κοινού με την Pierre Audoin Consultants (PAC), η οποία αφορά τις επιχειρήσεις στην Ευρώπη.

Το σχετικό report “Digital Testing in Europe: Strategies, Challenges and Measuring Success,” προτρέπει τις επιχειρήσεις να επανεφεύρουν το ψηφιακό τους προφίλ, εγκαινιάζοντας άμεσα στην πράξη μια ολοκληρωμένη και δομημένη πάνω στις ανάγκες τους, digital στρατηγική. Σε αντίθετη περίπτωση - στην περίπτωση που η ψηφιακή στρατηγική των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων δεν λάβει μια ολοκληρωμένη πρακτική μορφή -  η έρευνα προειδοποιεί ότι ο επιχειρηματικός τομέας στην Ευρώπη θα θέσει σε κίνδυνο τις μελλοντικές του αναπτυξιακές προοπτικές.

Να σημειωθεί ότι έρευνα διενεργήθηκε το διάστημα Ιουλίου - Αυγούστου 2015, σε δείγμα 200 στελεχών ευρωπαϊκών επιχειρήσεων σε Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία, Ισπανία, Μεγάλη Βρετανία και Σκανδιναβία. 

Θέμα κόστους
Όταν τα στελέχη ρωτώνται για τους βασικούς λόγους, που τους εμποδίζουν να υλοποιήσουν, στην πράξη, μια ολοκληρωμένη ψηφιακή στρατηγική, η πιο συχνή αιτία που κατονομάζουν, είναι η έλλειψη πόρων. Οι πιεσμένοι εταιρικοί προϋπολογισμοί και η ανάγκη για στενότερη συνεργασία μεταξύ της κορυφαίας διοικητικής ομάδας είναι, μάλιστα, οι δύο πιο συχνές αιτίες, που καθυστερούν την εταιρική ψηφιακή στρατηγική.

“Οι εταιρείες πρέπει να αναπτύξουν βελτιωμένες μεθόδους και εργαλεία και να εξασφαλίσουν τους απαραίτητους πόρους για τη δοκιμή ψηφιακών εφαρμογών, την παρακολούθηση της απόδοσης τους και την προληπτική διαχείριση της ασφάλειας σε ολόκληρο την οικοσύστημα της”, αναφέρει η έρευνα. Και συμπληρώνει ότι οι επιχειρήσεις, που “κατανοούν τις συνέπειες και τη σημασία της ψηφιακής στρατηγικής τους και έχουν αρχίσει να την εφαρμόζουν στην πράξη είναι σε πιο πλεονεκτική θέση, ώστε να επιβιώσουν στη digital εποχή”.