Έρευνες - Μελέτες

Το χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης από το 2013 καταγράφει η αγορά smartphone

smartphonehand

Τη χειρότερη επίδοση από το 2013 κατέγραψε η παγκόσμια αγορά smartphone το 2ο τρίμηνο του 2015. Την περίοδο Απριλίου - Ιουνίου τρέχοντος έτους διατέθηκαν διεθνώς 330 εκατ. συσκευές smartphone, αυξημένες, μόλις, κατά 13,5% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ποσοστό που υπολείπεται κατά πολύ του πρόσφατου “ένδοξου” παρελθόντος της αγοράς των “έξυπνων” κινητών.

Οι πωλήσεις “έξυπνων” κινητών στην Κίνα μειώθηκαν, για πρώτη φορά στην ιστορία, το 2ο τρίμηνο του 2015 - Ποιοι είναι οι νέοι θύλακες της παγκόσμιας αγοράς smartphoneΗ ανομοιομορφία των πωλήσεων σε γεωγραφικό επίπεδο επιβεβαιώνει ότι η διεθνής αγορά των smartphones κινείται σε πολλές ταχύτητες, με τις αναδυόμενες αγορές να τροφοδοτούν τη ζήτηση και τις “ώριμες” να δίνουν σοβαρότατες ενδείξεις κόπωσης. 

Οι αναδυόμενες αγορές της Ασίας/Ειρηνικού (εξαιρουμένης της Κίνας), η Ανατολική Ευρώπη, η Μέση Ανατολή και η Αφρική αναδείχθηκαν στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές για τα smartphones, με τους Κινέζους καταναλωτές και τα τοπικά brands να είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι αυτής της τάσης. Στον αντίποδα, οι πωλήσεις smartphone στην αγορά της Κίνας μειώθηκαν για πρώτη φορά στην ιστορία, καταγράφοντας πτώση 4% το 2ο τρίμηνο του 2015.

“Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά διεθνώς για τα smartphones, αντιπροσωπεύοντας το ένα τρίτο περίπου των παγκόσμιων πωλήσεων. Ως εκ τούτου, η αδύναμη επίδοση της επηρεάζει, δυσμενώς, τη συνολική πορεία του κλάδου κατά το 2ο τρίμηνο του 2015”, αναφέρει σε σχετική ανάλυση της η Gartner. Οι αναλυτές της εταιρείας ερευνών σχολιάζουν ότι η αγορά συσκευών της Κίνας αγγίζει τα όρια της ωρίμανσης και πλέον τροφοδοτείται, κατά κύριο λόγο, από τις αντικαταστάσεις συσκευών, προσθέτοντας ότι αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα κατασκευαστών και εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, που δραστηριοποιούνται στην κινέζικη αγορά.

Οι πρωταγωνιστές
Στην κορυφή της κατάταξης με τους πιο δυναμικούς κατασκευαστές smartphone για το 2ο τρίμηνο του 2015 βρέθηκε η Samsung, με μερίδιο αγοράς 21,9% από 26,2% ένα χρόνο νωρίτερα. Στη δεύτερη θέση της λίστας βρέθηκε η Apple, με πωλήσεις που της εξασφάλισαν μερίδιο 14,6% στη διεθνή αγορά smartphone από 12,2% το 2ο τρίμηνο του 2014. Την τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης κατέλαβε η κινεζική Huawei με μερίδιο αγοράς 7,8% από 6,1% την αντίστοιχη περίοδο του 2014, ενώ οι επίσης κινεζικές Lenono και Xiaomi συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα των πιο ισχυρών brands για το 2ο τρίμηνο.

Πωλήσεις Smartphone σε τελικούς καταναλωτές ανά κατασκευαστή, παγκοσμίως, 2ο τρίμηνο 2015 (σε χιλ. τεμ.)

Πηγή: Gartner (Αύγουστος 2015)
* Τα αποτελέσματα της Lenovo περιλαμβάνουν τις πωλήσεις κινητών Lenovo και Motorola για το 2ο τρίμηνο 2014 και 2ο τρίμηνο 2015.

Σε επίπεδο λειτουργικών συστημάτων, η αδιαφιλονίκητη πρωτιά του Android δεν αμφισβητήθηκε (αν και σημείωσε μια ελαφρά υποχώρηση), με το λειτουργικό να συγκεντρώνει μερίδιο 82,2% της διεθνούς αγοράς από 83,6% την ίδια περίοδο του 2014. Το λειτουργικό της Apple, iOS, βελτίωσε το μερίδιο του στην παγκόσμια αγορά με επίδοση 14,6% από 12,2% ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ τα Windows εμφάνισαν μερίδιο σχεδόν αντίστοιχο με την περσινή τους επίδοση, 2,5% από 2,8% το 2ο τρίμηνο του 2014. Τέλος, το λειτουργικό της BlackBerry γνώρισε περαιτέρω πτώση διολισθαίνοντας στο 0,3% από 0,7% ένα χρόνο νωρίτερα.

Η συνολική αγορά των συσκευών
Σύμφωνα με τη Gartner, οι συνολικές πωλήσεις συσκευών κινητής τηλεφωνίας διαμορφώθηκαν, διεθνώς, σε 446 εκατ. στη διάρκεια του 2ου τριμήνου του 2015, επίδοση σχεδόν ίδια με εκείνη που είχε πετύχει η αγορά ένα χρόνο νωρίτερα.

Τα πιο δυναμικά brands, για το 2ο τρίμηνο του 2015, ήταν αυτά των εταιρειών: Samsung, Apple, Microsoft, Huawei, LG Electronics, Lenovo, Xiaomi, TCL Communication, ZTE και Micromax.

Πωλήσεις Κινητών Τηλεφώνων σε τελικούς καταναλωτές ανά κατασκευαστή, παγκοσμίως, 2ο τρίμηνο 2015 (σε χιλ. τεμ.)
Πηγή: Gartner (Αύγουστος 2015)
* Τα αποτελέσματα της Lenovo περιλαμβάνουν τις πωλήσεις κινητών τηλεφώνων Lenovo και Motorola για το 2ο τρίμηνο 2014 και 2ο τρίμηνο 2015.