Έρευνες - Μελέτες

Με εικονική πραγματικότητα και ΑΙ το αγοραστικό ταξίδι

artif

Με ψηφιακούς όρους γράφεται το μέλλον του παγκόσμιου λιανεμπορίου, με τους καταναλωτές να επιθυμούν τη χρήση τεχνολογιών, όπως η εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, η τεχνητή νοημοσύνη και η ρομποτική, κατά το αγοραστικό ταξίδι. 

Οι μισοί καταναλωτές θέλουν εικονικά δοκιμαστήρια, το 1/3 χρήση επαυξημένης πραγματικότητα και ΑΙ κατά τις αγορές τουςΓια των λόγων το αληθές σήμερα μόνο οι μισοί καταναλωτές πιστεύουν ότι θα δοκιμάζουν ρούχα με τον ίδιο τρόπο όπως σήμερα (53%). Αντ' αυτού, το 48% θέλει να χρησιμοποιήσει εικονικά δοκιμαστήρια, το 28% την Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR) και το 23% να βασιστεί στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), για να επιλέξει τα ρούχα ταιριάζουν καλύτερα στον σωματότυπο του και το προσωπικό του στυλ. 

Στο μεταξύ, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (59%) είναι ανοιχτοί στην παρουσία ρομπότ εντός των καταστημάτων, το οποίο θα τους προσεγγίσει για να πάρει τα μέτρα τους και να τους προτείνει στυλ και είδη που τους ταιριάζουν. Επιπλέον, ένα 18% εξ αυτών δηλώνει ότι αυτό θα εξαρτάται από την εμφάνιση και τη συμπεριφορά του ρομπότ. 

Επιπλέον, το 34% επιθυμεί πρόσβαση σε εικονικούς "προσωπικούς αγοραστές" που μπορούν να παρέχουν συμβουλές με βάση το στυλ και το γούστο τους στη μόδα όταν ψωνίζουν online. 

Την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές πιστεύουν ότι η Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR) θα αναβαθμίσει την αγοραστική εμπειρία στα καταστήματα στο μέλλον. Η συντριπτική πλειοψηφία (81%) αναμένει ότι το AR θα αναβαθμίσει την αγοραστική τους εμπειρία εντός του καταστήματος και το ένα τρίτο (37%) πιστεύει ότι η τεχνολογία αυτή τελικά θα κυριαρχήσει σε όλα τα καταστήματα. 

Αγορές με VR
Πάντως, οι καταναλωτές εκτιμούν ότι η Εικονική Πραγματικότητα (VR) δεν θα αντικαταστήσει την αγοραστική εμπειρία στα καταστήματα. Λιγότεροι από τους μισούς Gen Z'ers (43%) πιστεύουν ότι οι αγορές με τη χρήση τεχνολογιών VR θα ξεπεράσουν την αγοραστική εμπειρία στα καταστήματα μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες. 

Στο μεταξύ έρευνα της Klarna σε 5.000 καταναλωτές, παγκοσμίως, δείχνει ότι το 65% των καταναλωτών επιθυμεί μεγαλύτερη εξατομίκευση της αγοραστικής εμπειρίας και το 36% είναι σίγουρο ότι οι αγορές θα αποτελούν ένα συνδυασμό in-store και online εμπειρίας. 

Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές βλέπουν το μέλλον χωρίς μετρητά. Οι πολίτες όλων των ηλικιών (57%) συμφωνούν με την πρόβλεψη ότι τα περισσότερα φυσικά καταστήματα θα λειτουργούν χωρίς μετρητά σε 18 χρόνια. Μάλιστα, το 33% των Gen Z'ers πιστεύει ότι αυτή η αλλαγή θα συμβεί σε 5 χρόνια. 

Κυκλική οικονομία
Παράλληλα με τις εξελίξεις στον τομέα της τεχνολογίας, το μέλλον του πλανήτη και η ανάπτυξη της κυκλικής οικονομίας αποτελούν επίσης βασική προτεραιότητα για τους καταναλωτές -όπως επιβεβαιώνει η έρευνα. Οι νεότερες γενιές πιστεύουν ότι η κυκλική οικονομία θα πρέπει να καταλάβει μεγαλύτερο μερίδιο στον κλάδο των αγορών και ότι η μόδα πρέπει να γίνει πιο βιώσιμη. 

Για να πετύχουν σε αυτό το μεταβαλλόμενο περιβάλλον, οι έμποροι πρέπει να υιοθετήσουν την ψηφιοποίηση, να προσφέρουν εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία και να αξιοποιήσουν τις πληροφορίες που βασίζονται σε data. 

«Οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά τα φυσικά καταστήματα θα διατηρήσουν τη δύναμή τους προσφέροντας ένα βιωματικό περιβάλλον με προηγμένες τεχνολογίες. Η βιωσιμότητα και η κοινωνική υπευθυνότητα θα γίνουν αναπόσπαστο μέρος της δραστηριότητας των εμπόρων, καθώς οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα σε ηθικές πρακτικές» τονίζει η μελέτη της Klarna.