Έρευνες - Μελέτες

Το 87% των Ελλήνων αγοράζει από διεθνή online καταστήματα

Διεθνές προφίλ αποκτούν σταδιακά οι Έλληνες e-shoppers, καθώς, εκτός από την ψήφο εμπιστοσύνης στα εγχώρια online καταστήματα, στρέφονται για τις αγορές τους και εκτός ελληνικών συνόρων. Σήμερα, το 87% των Ελλήνων καταναλωτών κάνει αγορές από διεθνή ηλεκτρονικά καταστήματα, με το ποσοστό αυτό μάλιστα να είναι - σύμφωνα με το PayPal eCommerce Index 2022 - το υψηλότερο πανευρωπαϊκά.

 

Την ίδια στιγμή, τo 28% του τζίρου των ελληνικών e-shops προέρχεται από το εξωτερικόΟι Έλληνες αναδεικνύονται στους Ευρωπαίους με το πιο διεθνοποιημένο προφίλ αγορών, με τους Ιρλανδούς να ακολουθούν με 83%, τους Γερμανούς να έπονται με 82% και του Ισραηλινούς να βρίσκονται στην 4η θέση των πιο φανατικών e-shoppers από το εξωτερικό με 79%. Συνολικά, ο μέσος όρος των Ευρωπαίων, που αγοράζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού, διαμορφώνεται για το 2022 στο 74%.

 

Οι Έλληνες προτιμούν να προβαίνουν σε ηλεκτρονικές αγορές από επιχειρήσεις που εδρεύουν εκτός Ελλάδας με βασικό κίνητρο τις τιμές. Ειδικότερα, τα κίνητρα, που τους οδηγούν σε online αγορές στο εξωτερικό, είναι κυρίως οι καλύτερες τιμές (56%), όπως και η πρόσβαση σε μία πλουσιότερη γκάμα διαθέσιμων ειδών (42%).

 

Επιπλέον, ένας στους τρεις (το 35%) απαντά ότι επιλέγει να ψωνίζει από ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού γιατί έχει τη δυνατότητα να ανακαλύψει νέα ενδιαφέροντα προϊόντα, τα οποία δεν γνώριζε καν ότι υπήρχαν.

  

Περί εμπιστοσύνης

Αν και οι Έλληνες κρατούν τον τίτλο των πιο φανατικών Ευρωπαίων στις online αγορές εκτός συνόρων, μια σημαντική μερίδα καταναλωτών εξακολουθεί να διστάζει να αγοράσει προϊόντα από ξένη χώρα. To 21% των Ελλήνων απαντά ότι ο βασικός λόγος, που δεν αγοράζει από το εξωτερικό, είναι γιατί το marketplace δεν κάνει shipping στην Ελλάδα. Άλλο ένα 31% παραδέχεται ότι έχει αφήσει ημιτελή μια αγορά από site του εξωτερικού, γιατί η μέθοδος πληρωμής του καταστήματος δεν το εξυπηρετούσε.

 

Και φυσικά, ένα από τα βασικά εμπόδια είναι ο καθοριστικός παράγοντας της ασφάλειας, ο οποίος αφορά την έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών προς ορισμένα marketplaces του εξωτερικού. Σχεδόν 1 στους 3 Έλληνες προβάλει αυτό τον λόγο ως τη βασική αιτία που δεν κάνει online αγορές από καταστήματα εκτός Ελλάδας.

  

Online τζίρος

Τα ίδια τα ελληνικά e-shops επίσης αποκτούν διεθνείς ορίζοντες, καθώς το 1/3 (28%) του συνολικού τζίρου τους προέρχεται πλέον από διεθνείς πελάτες. Ο μέσος όρος του 28% του τζίρου των εγχώριων online καταστημάτων του λιανεμπορίου βρίσκεται πολύ κοντά στον αντίστοιχο ευρωπαϊκό, που τοποθετείται για το 2022 στο 29%.

 

Μάλιστα, το ελληνικό online λιανεμπόριο έχει διεθνείς επιδόσεις καλύτερες από τα αντίστοιχα στην Ισπανία, την Ιταλία, αλλά και τη Μεγάλη Βρετανία. Σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα της PayPal, τα ιταλικά e-shops αντλούν το 19% του τζίρου τους από διεθνείς πελάτες, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην Ισπανία είναι 20% και στη Μεγάλη Βρετανία στο 24%.