Έρευνες - Μελέτες

Δύο εργάσιμες ημέρες ετησίως δαπανούν οι εργαζόμενοι, τακτοποιώντας τα spam email

spamemailnew

Ένα διόλου ευκαταφρόνητο διάστημα του εργασιακού τους χρόνου αφιερώνουν, ετησίως, οι εργαζόμενοι στην τακτοποίηση των spam emails τους. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, όσοι λαμβάνουν έως και 30 email την ημέρα δέχονται, επίσης, περίπου 30 spam μηνύματα την εβδομάδα και δαπανούν συνολικά περίπου πέντε ώρες κάθε χρόνο για την ταξινόμησή τους.

 

Οι εργαζόμενοι, που λαμβάνουν 30 με 60 email την ημέρα μπορεί να δαπανούν 11 ώρες κάθε χρόνο τακτοποιώντας τα spam emailsΟι εργαζόμενοι, που λαμβάνουν 30 με 60 email κάθε μέρα, περνούν 11 ώρες τον χρόνο κάνοντας το ίδιο πράγμα, γεγονός που ισούται με περισσότερο από μία εργάσιμη ημέρα. Κι όσοι λαμβάνουν έως και 100 email καθημερινά, μπορούν να περάσουν 18 ώρες τακτοποιώντας τα - δηλαδή περισσότερες από δύο εργάσιμες ημέρες τον χρόνο.

 

Αυτά είναι τα ευρήματα ανάλυσης της Kaspersky σχετικά με την ποσότητα των spam, που “βομβαρδίζουν” τα εταιρικά email, καθώς και τον τρόπο που επηρεάζουν την παραγωγικότητα των εργαζομένων. Η ανάλυση διαπιστώνει ότι για εργαζόμενους, που λαμβάνουν περισσότερα από 100 εισερχόμενα μηνύματα ανά ημέρα, ο αριθμός των ωρών που απαιτούνται για την ταξινόμηση των spam ισούται με 80 ανά έτος.

 

“Πέντε ώρες μέσα σε ένα ολόκληρο έτος μπορεί να μην ακούγονται πολλές για έναν εργαζόμενο. Αλλά όταν υπολογίζονται συνολικά στο πλαίσιο ενός οργανισμού με εκατοντάδες υπαλλήλους, αυτό μπορεί να αναχθεί σε ένα σημαντικό ποσό ατόμων και ωρών. Ο αριθμός ενδέχεται να είναι μεγαλύτερος στις επιχειρήσεις, που επικεντρώνονται στην παροχή υπηρεσιών, όπου οι εργαζόμενοι επικοινωνούν πιο ενεργά με εξωτερικά μέρη”, αναφέρει η μελέτη.

 

Ενοχλητικό φαινόμενο

Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, το 45%-85% των email συνολικά που συντάσσονται κάθε μέρα, είναι spam. Πέραν των “δολωμάτων”, των κακόβουλων links και των συνημμένων που αυτά τα email μπορεί να περιέχουν, η ροή των spam ενδέχεται να είναι ενοχλητική, φράζοντας τα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία, αν δεν υπάρχει εγκατεστημένη λύση anti-spam.

 

“Αυτές οι αρνητικές επιπτώσεις του spam μπορεί να μην είναι τόσο προφανείς, αλλά οι οργανισμοί θα πρέπει να τις γνωρίζουν και να προστατεύουν τους υπαλλήλους τους με ειδικά εργαλεία κατά του spam και του phishing”, σχολιάζει η Kaspersky.

 

Αρνητικές συνέπειες των spam

Για να διατηρηθεί η παραγωγικότητα των εργαζομένων σε υψηλά επίπεδα και να αποφευχθούν οι αρνητικές συνέπειες των spam και των απειλών μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η Kaspersky συνιστά στους οργανισμούς:

“- Ενεργοποιήστε την anti-spam ή junk email λειτουργία στην υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας, εάν δεν υπάρχει add-on ειδική λύση ασφαλείας. Με αυτόν τον τρόπο, θα μειωθεί η ροή spam.

- Εκπαιδεύστε τους υπαλλήλους να αναγνωρίζουν τα μηνύματα spam και ειδικά τα μηνύματα ηλεκτρονικού phishing, εστιάζοντας σε σημεία, όπως η διεύθυνση του αποστολέα, τα εκτελέσιμα αρχεία ή τα αρχεία με μακροεντολές σε συνημμένα και παραινέσεις για δράση.

- Εφαρμόστε ειδική προστασία για mail servers, με ένα βασικό σύνολο λειτουργιών anti-phising, anti-spam και ανίχνευσης κακόβουλου λογισμικού”.