Έρευνες - Μελέτες

Έσοδα $31 τρισ. στον κλάδο των ΤΠΕ φέρνει η καταναλωτική αγορά για το 5G

5gnetwork

Μια τεράστια δεξαμενή εσόδων δημιουργεί για τον κλάδο των ΤΠΕ η παγκόσμια καταναλωτική αγορά του 5G, εντός της δεκαετίας που διανύουμε. To 5G θα μπορούσε να οδηγήσει σε συνολικά έσοδα ύψους $31 τρισ. από την αγορά των καταναλωτών για το σύνολο του κλάδου των ΤΠΕ μέχρι το 2030.

 

Οι πάροχοι υπηρεσιών επικοινωνιών θα μπορούσαν να κερδίσουν έως και $3,7 τρισ. από το συνολικό όφελος των $31 τρισ.Από αυτό το ποσό οι πάροχοι υπηρεσιών επικοινωνιών μπορούν να κερδίσουν έσοδα έως και $3,7 τρισ. εσόδων έως το 2030, με την καταναλωτική αγορά για το 5G να εξελίσσεται σε μια τεράστια ευκαιρία για τον κλάδο. Το κέρδος αυτό θα μπορούσε να αυξηθεί περαιτέρω καθώς αναδύονται νέες ευκαιρίες “γειτνιαζόντων” ψηφιακών υπηρεσιών.

 

Επίσης, οι πάροχοι θα μπορούσαν να παράγουν έσοδα ύψους $131 δισ. μέχρι το 2030 μόνο από ψηφιακές υπηρεσίες, εφόσον ασχοληθούν ενεργά με τη διαμόρφωση προσφοράς πακέτων (bundling) και το μάρκετινγκ διαφόρων περιπτώσεων χρήσης 5G. Περίπου το 40% αυτών των εκτιμήσεων για τα έσοδα αντιστοιχεί σε έξοδα καταναλωτών για ενισχυμένο βίντεο, επαυξημένη πραγματικότητα (AR), εικονική πραγματικότητα (VR) και για cloud gaming πάνω από δίκτυα 5G.

 

Η επαυξημένη πραγματικότητα πιθανότατα θα ωθήσει περισσότερο από το μισό της συνολικής κατανάλωσης σε εμβυθιστικά μέσα (immersive media) έως το 2030. Αυτό αφορά τομείς, όπως το gaming και επεκτείνεται σε άλλους τομείς, όπως τα ψώνια, η εκπαίδευση και η παραγωγικότητα.

 

Νέες τεχνολογίες

Στα παραπάνω συμπεράσματα καταλήγει η νέα έκθεση “Harnessing the 5G Consumer Potential” – “Αξιοποιώντας το δυναμικό της αγοράς των καταναλωτών 5G»” του ConsumerLab της Ericsson. Σύμφωνα με τις διαπιστώσεις της, τον καταλυτικό ρόλο για τα έσοδα, που μπορούν να εξασφαλίσουν οι πάροχοι από την καταναλωτική αγορά για το 5G θα παίξουν τεχνολογίες, όπως το edge computing και το network slicing.

 

Τα έσοδα αυτά μπορεί να προέλθουν από βασικές ψηφιακές υπηρεσίες, όπως το cloud gaming και από εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας. Ή από “γειτνιάζουσες” ψηφιακές υπηρεσίες, όπως η συνδεσιμότητα εντός των οχημάτων (in-car connectivity) και τα σχετικά χαρακτηριστικά ασφαλείας.

 

“Είναι ξεκάθαρο πως το 5G θα δημιουργήσει τεράστιες ευκαιρίες για τους παρόχους υπηρεσιών επικοινωνιών, όσον αφορά στην αγορά των καταναλωτών μέσα στη δεκαετία. Καθώς αυτό το ταξίδι έχει ήδη ξεκινήσει, οι πάροχοι εκείνοι που θα εξελίξουν γρήγορα και ενεργά τις προτάσεις τους προς τους καταναλωτές, είναι πιθανότερο πως θα είναι και οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι”, σχολιάζει ο Jasmeet Singh Sethi, Επικεφαλής του ConsumerLab στην Ericsson Research.

 

Οι επιπτώσεις της πανδημίας 

Η μελέτη διερευνά και τις επιπτώσεις της πανδημίας του COVID-19 στην καταναλωτική αγορά για το 5G. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, η πανδημία έχει επηρεάσει την προθυμία των καταναλωτών να πληρώσουν ένα επιπλέον αντίτιμο (premium) για συνδρομές 5G. Στις αρχές του 2019, ο μέσος καταναλωτής ήταν διατεθειμένος να πληρώνει ένα επιπλέον αντίτιμο της τάξης του 20% για το 5G.

 

Καθώς η χρονιά τελειώνει, το ποσοστό αυτό έχει πέσει στο 10%. Ωστόσο, ένας στους τρεις πρώιμους καταναλωτές (early adopters) 5G παγκοσμίως εξακολουθεί να είναι πρόθυμος να πληρώσει ένα επιπλέον αντίτιμο της τάξης του 20%. Τέτοιου είδους υψηλά επίπεδα υιοθέτησης από τους πρώιμους χρήστες, θα μπορούσαν να δώσουν ώθηση στην οικονομική ανάκαμψη, σύμφωνα με την έκθεση.