Έρευνες - Μελέτες

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αυξάνει τις εταιρικές πωλήσεις

artificial_intelligence

Μπορεί για πολλούς η Τεχνητή Νοημοσύνη να αποτελεί ακόμη γράμμα κενό περιεχομένου, ωστόσο, σε επιχειρηματικό επίπεδο όχι μόνο αποτελεί μια υπαρκτή εταιρική στρατηγική, αλλά παράγει και αυξημένα έσοδα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, περισσότερες από μία στις δύο εταιρείες (53%) έχουν, ήδη, ξεφύγει από το πιλοτικό στάδιο εφαρμογής της τεχνολογίας Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence - AI). Αυτό συνιστά μια σημαντική αύξηση της τάξης του 36%, σε σχέση με το 2017.

Το 79% εταιρειών, που ηγούνται στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, βλέπουν αύξηση πωλήσεων άνω του 25%Μάλιστα, η υιοθέτηση του ΑΙ δεν δείχνει να ανακόπτεται ούτε από την παγκόσμια υγειονομική κρίση του COVID-19 και του αντίκτυπου της στην παγκόσμια οικονομία, όπως έχει συμβεί με άλλες τεχνολογικές τάσεις. Σύμφωνα με σχετική έκθεση του Capgemini, το 78% των ηγετών στο AI, παγκοσμίως, συνεχίζουν να υλοποιούν κανονικά τις επενδύσεις τους στην Τεχνητή Νοημοσύνη, παρά το ξέσπασμα της πανδημίας. Μάλιστα, υπάρχει και ένα ποσοστό της τάξης του 21%, το οποίο - σύμφωνα με την ίδια έρευνα (The AI Powered Enterprise: Unlocking the potential of AI at scale) - έχει αυξήσει τον ρυθμό ανάπτυξης της τεχνολογίας ΑΙ.

Πάντως, δεν ισχύει το ίδιο με όλες τις επιχειρήσεις. Μπορεί, δηλαδή, οι εταιρείες που ήδη ηγούνται στην κούρσα των επενδύσεων στο ΑΙ να εντείνουν τις επενδυτικές τους πρωτοβουλίες, που σχετίζονται με αυτήν, ωστόσο, όσες επιχειρήσεις δεν έχουν ακόμη εμπλακεί, αντιμετωπίζουν το θέμα με σκεπτικισμό. Το 43% εξ αυτών επανεξετάζει τα σχέδια του, ενώ ένα άλλο 16% έχει αναστείλει όλες τις πρωτοβουλίες AI λόγω των υψηλών επιχειρηματικών αβεβαιοτήτων, που σχετίζονται με τον COVID-19. 

Αύξηση πωλήσεων
Όσες εταιρείες, ωστόσο, έχουν ήδη επενδυτικό παρελθόν με την Τεχνητή Νοημοσύνη, απολαμβάνουν ήδη τα οφέλη της τεχνολογίας. Το 79% των εταιρειών, που ηγούνται στο AI παγκοσμίως, βλέπουν αύξηση των πωλήσεων παραδοσιακών προϊόντων και υπηρεσιών σε ποσοστό άνω του 25%. Επιπλέον, το 62% των ηγετών AI είδε τουλάχιστον 25% μείωση του αριθμού των καταγγελιών των πελατών και το 71% τουλάχιστον 25% μείωση των απειλών ασφαλείας.

Όσον αφορά τους πέντε κορυφαίους τομείς, που οδηγούν την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης, οι βιοεπιστήμες και οι οργανισμοί λιανικής βρίσκονται πολύ μπροστά σε σχέση με άλλους κλάδους της οικονομίας, αποτελώντας το 27% και το 21% των ηγετών AI αντίστοιχα. Ακολουθεί ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας και των καταναλωτικών προϊόντων με 17% έκαστος και έπονται οι τηλεπικοινωνίες με 14%.

Δεν είναι τυχαίο ότι μόνο το 38% των οργανισμών βιοεπιστημών έχουν αναστείλει επενδύσεις στο ΑΙ λόγω του COVID-19, σε σύγκριση με τους τομείς των ασφαλίσεων (66%), των τραπεζών (64%) και των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας (64%). Αυτό αντικατοπτρίζει τη σημασία της ηλεκτρονικής υγείας στο σημερινό πλαίσιο, όπου οι εικονικοί βοηθοί, οι εφαρμογές παρακολούθησης επαφών και τα chatbots πολλαπλασιάζονται, καθώς οργανισμοί, όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, υιοθετούν εργαλεία, που βασίζονται σε AI, για να συλλέγουν και να παρέχουν πληροφορίες κατά τη διάρκεια της συνεχιζόμενης πανδημίας. 

Ποιότητα των δεδομένων
Οι ηγέτες στο AI κατατάσσουν τη “βελτίωση της ποιότητας των δεδομένων” ως τη νούμερο ένα προσέγγιση που τους βοηθά να παράγουν περισσότερα οφέλη από τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης. Στο μεταξύ, πάντως, η έρευνα του Capgemini δείχνει ότι το 70% των οργανισμών θεωρεί πως η έλλειψη ταλέντων, μέσου ή ανώτερου επιπέδου, αποτελεί σημαντική πρόκληση για την κλιμάκωση της τεχνητής νοημοσύνης.